آثار تاریخی و اشیای موزه کاخ گلستان از زلزله آسیبی ندیده است

به گزارش بازی های اندروید، بر اساس بازدید و ارزیابی هایی که از آثار و اشیای تاریخی میراث مجموعه جهانی کاخ گلستان توسط کارشناسان و نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی صورت گرفته، هیچ گونه آسیبی در پی زلزله شب گذشته به این آثار وارد نشده است.

آثار تاریخی و اشیای موزه کاخ گلستان از زلزله آسیبی ندیده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی کاخ گلستان، در پی وقوع زلزله شامگاه پنجشنبه 18 اردیبهشت 99، پایش اولیه در ساعت یک بامداد روز آدینه 19 اردیبهشت با همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی کاخ گلستان برای تخمین و خسارت های احتمالی انجام شد که خوشبختانه در این آنالیز ها خسارتی مشاهده نشد.

برای ارزیابی دقیق تر مقرر شد تا ساعت 9 صبح روز آدینه 19 اردیبهشت 99 با حضور موزه داران، امنای اموال و معاونت فنی پایگاه، دوباره پایش و ارزیابی دقیق تری از ابنیه و آثار تاریخی این مجموعه میراث جهانی انجام گردد. با توجه به وسعت بیش از 23هزار متر مربع کاخ این ارزیابی ها و بازدیدها حدود چهار ساعت طول کشید.

این دو مرحله ارزیابی نشان داد خوشبختانه هیچکدام از اشیای کاخ آسیب ندیده و ابنیه نیز دچار صدمه، ریزش یا ترک در سازه و تزئینات نشده است.

در این پایش ها تمامی موزه ها، مخارن، سالن ها و تالارهای کاخ مورد ارزیابی قرار گرفتند.

برای آگاهی علاقه مندان به مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان بخش هایی از بازدید و پایش به شکل زنده در صفحه مجازی کاخ گلستان پخش شد تا دوستداران این مجموعه میراث جهانی در جریان مستقیم این بازدید قرار بگیرند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 510

به "آثار تاریخی و اشیای موزه کاخ گلستان از زلزله آسیبی ندیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار تاریخی و اشیای موزه کاخ گلستان از زلزله آسیبی ندیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید