آمریکا کشته شدن شهروندانش درحمله به یک پایگاه نظامی را تائید کرد

به گزارش بازی های اندروید، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، فرماندهی مرکزی آمریکا در آفریقا خاطرنشان کرد که در جریان حمله اخیر گروه الشباب به یک پایگاه نظامی در کنیا که میزبان نظامیان آمریکایی است، حداقل سه شهروند آمریکایی کشته شده اند.

آمریکا کشته شدن شهروندانش درحمله به یک پایگاه نظامی را تائید کرد

گفته شده در میان شهروندان کشته شده آمریکایی، حداقل یک نیروی نظامی و دو پیمانکار آمریکایی طرف قرارداد پنتاگون کشته شده اند.

با وجود آن که این حمله در ساعات اولیه صبح روز یکشنبه اجرا شده، اما اعلام کشته شدن آمریکایی ها، بیش از 15 ساعت بعد تائید شده است.

پیش از این ارتش کنیا با تائید این حمله اعلام نموده بود که در ساعت اولیه صبح یکشنبه، حمله الشباب که با هدف شکستن امنیت در پایگاه هوایی ماندا اجرا شده بود، دفع شده است.

همچنین فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا نیز در واکنش اولیه با تائید این حمله، گفته بود که در حال حاضر اوضاع تحت کنترل است، اما در نخستین واکنش ها اشاره ای به تلفات نیروهای آمریکایی ننموده بود.

از سوی دیگر چند ساعت پیش از این، یکی از مراکز فرماندهی آمریکا در آفریقا در بیانیه ای هرگونه ارتباط میان حمله اخیر گروه تروریستی الشباب به پایگاه نظامی این کشور در کنیا با موضوع ایران را رد نموده بود.

در بیانیه صادره از سوی کریستوفر کارنز (Christopher Karns) سخنگوی مرکز فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا اعلام شده است که الشباب وابسته به القاعده است و دستور کار خود را دارد و تمایل خود در حمله به منافع آمریکا را به صراحت اعلام نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 186

به "آمریکا کشته شدن شهروندانش درحمله به یک پایگاه نظامی را تائید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا کشته شدن شهروندانش درحمله به یک پایگاه نظامی را تائید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید