ادعای وزیر خارجه عربستان درباره حمایت از آتش بس دائمی در یمن

به گزارش بازی های اندروید، وزیر خارجه عربستان که کشورش به رغم ادعای ایجاد آتش بس موقت در یمن تا به این لحظه دست از حملات هوایی و زمینی علیه یمن برنداشته است، ادعا کرد که از آتش بس دائمی در یمن حمایت می نماید.

ادعای وزیر خارجه عربستان درباره حمایت از آتش بس دائمی در یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عربستان روز سه شنبه مدعی حمایت از پیشنهادهای فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن برای ایجاد آتش بس دائمی در این کشور شد و در حالی که دست از بمباران روزانه هوایی و زمینی علیه یمن برنمی دارد، دولت نجات ملی یمن را به پایبند نبودن به آتش بس متهم کرد.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان طی نطقی در کنفرانس یاری دهندگان که به وسیله ویدئو کنفرانس در حال برگزاری است و هدف از آن مقابله با بحران انسانی در یمن خوانده شده است، گفت: ما بار دیگر بر موضع عربستان در حمایت از کوشش های فرستاده ویژه سازمان ملل و پیشنهادهای اخیر آن درباره آتش بس دائمی و اقدامات انسانی و مالی برای اعتماد سازی و ازسرگیری رایزنی های سیاسی برای دستیابی به راهکار سیاسی جامع طبق مراجع سه گانه تاکید می کنیم.

وزیر سعودی با ادعای اینکه عربستان از سپتامبر 2015 بیش از 16 میلیارد و 940 میلیون دلار به یمن یاری نموده است گفت که 453 پروژه در بخش های غذایی و امداد رسانی و انسانی در یمن اجرا شده است.

بن فرحان که کشورش رهبری ائتلاف سعودی برای تجاوز به یمن و نابودی بخش اعظم زیرساخت های این کشور را برعهده دارد از همه کشورها و نهادهای بین المللی و نهادهای غیردولتی خواست که به تعهداتشان درباره یاری دو میلیارد و 410 میلیون دلاری به یمن عمل نمایند.

این در حالی است که محمد عبدالسلام رئیس هیئت ملی یمن گفت که برگزاری کنفرانس یاری به یمن در ریاض در سایه ادامه تجاوز به این کشور کوششی سخیفانه از سوی مجرم برای بزک کردن چهره مجرم است.

رئیس هیئت ملی یمن از متجاوزان خواست که به تجاوز ظالمانه خود به یمن و محاصره این کشور خاتمه داده و دست از حماقت های خود بردارند و از جامعه دنیای هم خواست که برای توقف تجاوز ظالمانه به یمن کوشش کند.

بنا به آمارها ائتلاف متجاوز سعودی از 21 فروردین حدود هفت هزار بار آتش بس ادعایی در یمن را نقض نموده است.

عربستان سعودی هجدهم فروردین مدعی شد که در راستای آنچه که یاری به کوشش های مقابله با کرونا در یمن خوانده می گردد، حملات هوایی و زمینی خود در این کشور را متوقف نموده است؛ ادعایی که تنها با هدف منحرف کردن افکار عمومی در منطقه و دنیا مطرح شد و بنا به گفته مقامات یمنی نه تنها عملیاتی متوقف نشده بلکه در بعضی جبهه هایی مانند الجوف، شاهد تشدید عملیات بوده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 558

به "ادعای وزیر خارجه عربستان درباره حمایت از آتش بس دائمی در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای وزیر خارجه عربستان درباره حمایت از آتش بس دائمی در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید