اقدامات ترامپ رشد مالی کانادا را تحت تاثیر قرار می دهد

به گزارش بازی های اندروید، صندوق بین المللی پول اظهار داشت عملکرد خوب مالی کانادا ادامه خواهد یافت اما چالش های موجود بر سر راه این کشور کماکان باقی مانده اند.

اقدامات ترامپ رشد مالی کانادا را تحت تاثیر قرار می دهد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش ایسنا، صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود از شرایط اقتصادی کانادا اعلام نموده که رشد اقتصادی تقویت شده و تا حدود زیادی از التهابات داخلی این کشور کاسته شده است، به ویژه پس از آن که به نظر می رسد بازار مسکن آرام گرفته است. با این حال هنوز نگرانی هایی از تنش های تجاری، مطمئن نبودن از نتایج مذاکرات نفتا- پیمان تجارت آزاد آمریکای شاقتصادی- و تاثیر لایحه کاهش اقتصادیاتی و افزایش اشتغال زایی در آمریکا بر روی رقابت پذیری کانادا در میان مدت وجود دارد.

صندوق بین المللی پول با اشاره به مشکل ضعف بهره وری در کانادا، خواستار تغییرات ساختاری برای تقویت رقابت پذیری این کشور در عرصه جهانی شده است. این صندوق در ادامه گزارش خود پیغامدهای اصلاحات اقتصادیاتی آمریکا برای کانادا را از بین رفتن تعادل قیمت بازار مسکن و افزایش بدهی شرکت ها و خانوارهای کانادایی تاریخی خوانده است.

به گفته صندوق بین المللی پول، اقتصاد کانادا در سال 2017 رشدی 3 درصدی داشته است که بالاترین نرخ رشد در بین کشورهای عضو گروه 7 محسوب می گردد. این صندوق مصارف شخصی را عظیم ترین محرک رشد اقتصادی این کشور خوانده است و از صادرات و سرمایه گذاری های تجاری به عنوان عوامل مهم دیگر رشد این کشور یاد نموده است.

بر این اساس انتظار می رود با اتخاذ سیاست های پولی و اقتصادی انقباضی، فراوری ناخالص داخلی واقعی به تدریج با سرعت کمتری رشد کند و رشد اقتصاد این کشور در سال 2018 به 2.1 درصد و در سال 2019 به 2 درصد برسد. همچنین انتظار می رود با کاهش اقتصادیات ها در آمریکا و افزایش مخارج دولتی این کشور، تقاضا برای کالاهای ساخت کانادا افزایش یابد و بدین ترتیب کسری بودجه این کشور کمتر گردد.

با این حال این اثر در کوتاه مدت خواهد بود و در بلند مدت به دلیل کمتر بودن رقابت پذیری کانادا نسبت به سایر کشورها و همچنین پدیده سالمندی جمعیت که بر بهره وری نیروی کار آثار منفی خواهد داشت، انتظار می رود رشد اقتصادی این کشور به تدریج به 1.75 درصد برسد که پایین تر از میانگین رشد اقتصادی کانادا در سالیان گذشته بوده است.

صندوق پول اصلاح سریع قیمت ها در بخش مسکن را عظیم ترین ریسک داخلی پیش روی اقتصاد کانادا خوانده است که می تواند باعث افزایش بیش از حد انتظار نرخ بهره وام های رهنی گردد. همچنین افزایش نرخ بیکاری و کاهش مخارج مصرفی از دیگر ریسک ها عظیم داخلی این کشور خواهند بود.

صندوق بین المللی پول همچنین هشدار داده است که در میان مدت، لایحه کاهش اقتصادیاتی آمریکا می تواند باعث گردد کانادا مقصدی با جذابیت کمتر برای سرمایه گذاری باشد که این مساله چشم انداز رشد اقتصادی این کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

انتهای پیغام

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 464

به "اقدامات ترامپ رشد مالی کانادا را تحت تاثیر قرار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات ترامپ رشد مالی کانادا را تحت تاثیر قرار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید