الجزائر ، بیانیه سلفی ها و تظاهرات در پایتخت چند ساعت مانده به شروع انتخابات

به گزارش بازی های اندروید، جریان سلفی در الجزائر در حالی که چند ساعت بیشتر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده است، در بیانیه ای درباره فتنه انگیزی در کشور هشدار داد.

الجزائر ، بیانیه سلفی ها و تظاهرات در پایتخت چند ساعت مانده به شروع انتخابات

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جریان سلفی در الجزائر در بیانیه ای با اشاره به دودستگی شدید در کشور بر سر انتخابات ریاست جمهوری درباره فتنه انگیزی هشدار داد و خواهان بیداری و حفظ امنیت کشور شد.

در این بیانیه که چهار نفر از برجسته ترین شیوخ سلفی اعم از محمد علی فرکوس، عبدالحمید آدینه، ازهر سنیقره و نجیب جلواح آن را امضا نموده اند، آمده است: با توجه به حوادث پی درپی و فتنه های متوالی، به امت یادآور می شویم که نعمت امنیت و ثبات کشور ضامن حفظ خویشتن، ناموس و تمامی دارایی هاست.

طبق گزارش وبگاه عربی 21، در این بیانیه درباره کوشش بعضی طرف ها برای فتنه انگیزی و دعوت به دخالت بیگانان در سیاست کشور هشدار داده شده اما اشاره ای به نام این طرف ها نشده است.

جریان سلفی اما به صراحت مردم الجزائر را به حضور در پای صندوق های رأی دعوت ننموده است.

انتخابات ریاست جمهوری الجزائر که نخستین انتخابات پس از کناره گیری عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور سابق از قدرت است، فردا پنجشنبه 12 دسامبر (21 آذر) برگزار خواهد شد.

صلاحیت پنج تن از نامزدهای انتخابات که همگی از عناصر دوره بوتفلیقه هستند، تأیید شده است. این نامزدها عبارتند از عبدالمجید تبون و علی بن فلیس نخست وزیران سابق دوره بوتفلیقه، عزالدین میهوبی دبیرکل التجمع الوطنی الدیمقراطیوزیر پیشین فرهنگ، عبدالعزیز بلعید رئیس جبهه المستقبل و عبدالقادر بن قرینه رئیس جنبش البناء الوطنی.

از سوی دیگر طبق گزارش شبکه سعودی العربیه، هزاران الجزائری مخالف انتخابات امروز چهارشنبه نیز در میدان 11 دسامبر 1960 در محله بلوزداد پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

تظاهرات کنندگان در حالی که پلاکاردهای قرمز حمل می کردند، در مخالفت با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شعار سر دادند.

همچنین شماری از شهروندان موافق برگزاری انتخابات نیز صبح امروز چهارشنبه مقابل مقر دادگاه عالی در پایتخت الجزائر تظاهرات نموده و بر حمایت از برگزاری انتخابات تأکید کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات، شعارهایی در حمایت از انتخابات سر داده و تأکید کردند که آزادی به معنای هرج ومرج نیست و قانون از آزادی ها حمایت می نماید و با هر گونه کوشش برای ایجاد هرج و مرج مقابله می نماید.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 108

به "الجزائر ، بیانیه سلفی ها و تظاهرات در پایتخت چند ساعت مانده به شروع انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الجزائر ، بیانیه سلفی ها و تظاهرات در پایتخت چند ساعت مانده به شروع انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید