تخصیص اعتبار برای ساماندهی تپه ازبکی ضروری است

به گزارش بازی های اندروید، ایسنا/ براساس سخنان سرپرست معاونت میراث فرهنگی البرز، تخصیص اعتبار برای ساماندهی تپه ازبکی ضروری است.

تخصیص اعتبار برای ساماندهی تپه ازبکی ضروری است

جریان چیست؟

عباس نوری در خصوص شرایط محوطه 9 هزار ساله ازبکی با اشاره به اینکه امسال هیچ اعتباری برای بازسازی و ساماندهی شرایط تپه ازبکی اختصاص نیافته، اظهار کرد: به دلیل محدودیت های مالی و مسائل اعتباری، هیچ یک از برنامه هایی که امسال برای بازسازی و ساماندهی شرایط محوطه باستانی ازبکی پیشنهاد شده بود، اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: مجموع اعتبارات ملی تخصیص یافته به اداره کل میراث فرهنگی البرز به یک میلیارد تومان هم نمی رسد و بدیهی است با این اعتبار کم برنامه خاصی را نمی توان پیش برد.

وی اضافه کرد: عملیات بازسازی و بازسازی بناها و مجموعه های تاریخی اغلب بسیار هزینه بر است و با این منابع مالی اندک نمی توان انتظار تحول خاصی داشت.

این مسئول توضیح داد: امسال برای کاخ مروارید 250 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که فکر نمی کنم آن هم تخصیص یافته است.

نوری تاکید کرد: با توجه به اینکه در شرایط تحریم فعلی امکان فروش نفت وجود ندارد، دولت در بحث تخصیص اعتبار با مسائل جدی روبرو است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی البرز گفت: وقتی نتوانیم نفت بفروشیم قاعدتا دولت پولی ندارد که به بخش های مختلف تزریق کند و همین باعث شده عملیات بازسازی و بازسازی بناهای تاریخی نه تنها در البرز بلکه در اغلب استانها متوقف شود.

وی اضافه کرد: تحریم ها باعث شده در بحث صادرات غیرنفتی هم چندان پیروز نباشیم و همین باعث شده اعتبارات بخش های عمرانی به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

وی گفت: ما هم امیدواریم تغییراتی ایجاد شود تا بتوانیم عملیات بازسازی و بازسازی بناهای تاریخی استان از سرگرفته شود تا این مجموعه های ارزشمند کمتر آسیب ببینند.

منبع: همگردی
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 866

به "تخصیص اعتبار برای ساماندهی تپه ازبکی ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص اعتبار برای ساماندهی تپه ازبکی ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید