ترامپ: آمریکا نقش پلیس را در افغانستان دارد

به گزارش بازی های اندروید، در حالی که شخصیت های سیاسی افغان و نهادهای حقوق بشری بارها کشتار غیرنظامیان افغان توسط نیروهای آمریکایی را محکوم نموده اند ترامپ در اظهاراتی گفت که آمریکا در افغانستان نقش نیروی پلیس را دارد.

ترامپ: آمریکا نقش پلیس را در افغانستان دارد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت که نیروهای این کشور در افغانستان نمی جنگند و نقش نیروهای پلیس را ایفا می نمایند.

ترامپ در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره حملات اخیر در افغانستان و اینکه آیا از تاثیر تشدید خشونت ها بر فرایند صلح نگران است، گفت: سال هاست آنجا هستیم، ما مانند نیروی پلیس هستیم. ما در افغانستان نمی جنگیم، ما مانند نیروی پلیس هستیم و در مقطعی آن ها باید قادر به مواظبت از کشورشان باشند.

به گزارش ان بی سی نیوز رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: ما نیروی پلیس نیستیم که از خیابان ها پاسبانی کند و چراغ قرمز و ترافیک را آنالیز کند، این چیزی نیست که قرار است ما انجام دهیم.

ترامپ با اشاره به کاهش سطح نیروها در افغانستان نیز گفت که دولت این کشور باید در مقطعی قادر باشد کاری بکند.

رئیس جمهور آمریکا در حالی می گوید که نیروهای این کشور در افغانستان نقش نیروهای پلیس را دارند که مقامات سابق افغان و نهادهای حقوق بشری بارها کشتار غیرنظامیان افغان توسط نظامیان آمریکایی را محکوم نموده اند.

حملات هوایی، حملات شبانه و یورش های نظامیان آمریکایی علیه غیرنظامیان در افغانستان بارها سبب کشتار مردم این کشور شده اما فرماندهان آمریکایی در ابتدا وقوع کشتار غیرنظامیان را رد نموده و پس از تظاهرات مردمی و یا تایید کشتار توسط سازمان ها و نهادهای بین المللی صرفاً به این بسنده می نمایند که حملات اشتباهی اجرا شده است.

حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان نیز بارها با محکوم کردن حملات آمریکایی ها بویژه حملات هوایی این کشور خواهان توقف کشتار غیرنظامیان افغان توسط نیروهای آمریکایی شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 519

به "ترامپ: آمریکا نقش پلیس را در افغانستان دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: آمریکا نقش پلیس را در افغانستان دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید