ترامپ خواهان اعدام بمبگذار ماراتن بوستون شد

به گزارش بازی های اندروید، چند روز پس از آنکه یک دادگاه استیناف در آمریکا حکم مرگ جوهر سارنایف، عامل بمبگذاری ماراتن بوستون در سال 2013 را لغو کرد، دونالد ترامپ خواهان مجازات اعدام او شد.

ترامپ خواهان اعدام بمبگذار ماراتن بوستون شد

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ یکشنبه در پیامی توییتری نوشت: به ندرت کسی بیش از جوهر سارنایف، بمبگذار ماراتن بوستون لایق حکم اعدام است. دادگاه پذیرفت که این یکی از بدترین حملات تروریستی داخلی از زمان قساوت های 11 سپتامبر است. با این حال دادگاه استیناف این مجازات مرگ را رد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه نمود: زندگی های بسیاری از دست رفت و ویران شد. دولت فدرال باید بار دیگر خواهان مجازات مرگ گردد. کشورمان نمی تواند اجازه دهد که این تصمیم دادگاه استیناف اجرایی گردد. همچنین مضحک است که این فرایند تا این حد طولانی شده است.

آدینه گذشته هیاتی متشکل از سه قاضی حکم مرگ جوهر سارنایف را لغو کردند و حکم دادند که دادگاه منطقه ای آمریکا به درستی هیات منصفه را برای جلوگیری از قضاوت جانبدارانه آنالیز ننموده بود. این حکم تنها مجازات مرگ را لغو کرد و قضات تاکید کردند که جوهر سارنایف اگر هرگز بتواند از زندان خلاص گردد، این اتفاق در آینده نزدیک رخ نخواهد داد.

سارنایف در سال 2015 به مرگ محکوم شد. او به ارتکاب 30 جرم متهم است که از جمله می توان به توطئه و استفاده از سلاح برای کشتار جمعی اشاره نمود. جوهر سارنایف در جریان آن واقعه به همراه برادرش، تیمورلنگ، دو بمب را در میان تماشاگران و نزدیک خط انتها مارتن عظیم سالانه بوستون منفجر کردند که در پی آن سه تن کشته و بیش از 260 تن مجروح شدند.

قاضی دادگاه استیناف با لغو حکم اعدام جوهر سارنایف او را به حبس ابد محکوم نموده، اما همزمان دستور داده است که بخشی از اتهام های او دوباره در دادگاهی جدید آنالیز گردد؛ اتهام هایی که در میان آن ها جرایمی وجود دارد که در صورت تایید می تواند حکم اعدام به دنبال داشته باشد.

جوهر و برادر عظیمترش تیمورلنگ سارنایف شهفرایندی آمریکا و قرقیزستان را داشتند و اجداد آن ها هم اهل چچن اند. این دو در روز 15 آوریل سال 2013 دو بمب را که در کوله پشتی های خود جا داده بودند در نزدیکی خط انتها ماراتن بوستون کار گذاشتند و خود از محل دور شدند.

پس از شناسایی این دو برادر، عملیات عظیمی در سطح شهر بوستون شکل گرفت و پلیس و یگان ضدتروریست بوستون برای سه روز در تعقیب جوهر و تیمورلنگ بودند. تیمور سارنایف در جریان تیراندازی پلیس کشته شد، اما جوهر که زخمی هم شده بود چند روز بعد در حالی که درون یک قایق تفریحی پارک شده در حیاط یک خانه در حوالی بوستون پنهان شده بود، دستگیر شد.

منبع: فرارو
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 746

به "ترامپ خواهان اعدام بمبگذار ماراتن بوستون شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ خواهان اعدام بمبگذار ماراتن بوستون شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید