تشکیل جلسه برای معین حداقل دستمزد کارگران امروز 6 عصر

به گزارش بازی های اندروید، خبرنگاران: چهارمین جلسه شورای عالی کار برای معین دستمزد کارگران در سال 99 امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده کارگران، کارفرمایان در محل این وزارتخانه برگزار می گردد.

تشکیل جلسه برای معین حداقل دستمزد کارگران امروز 6 عصر

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرآنلاین، پیش از این پیشنهاداتی در خصوص موکول شدن فرآیند معین حداقل دستمزد به پس از خاتمه کرونا ارائه شده بود که با مخالفت نمایندگان کارگران و وزرای اقتصاد و تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شد.

فرامرز توفیقی در مصاحبه با خبرآنلاین درباره میزان پیشنهادی افزایش حداقل دستمزد گفته است: کارگران به هیچ عنوان حاضر نیستند قانون کار را نادیده بگیرند و حداقل دستمزد جدا از میزان دریافتی کارگران باید براساس نرخ تورم مصوب یعنی 34 درصد افزایش یابد.

اینکه سطح دریافتی کارگران در امسال باید به ماهی دو میلیون و 800 هزار تومان برسد مورد توافق طرفین بود ولی این نیز موجب تفاهم نشد؛ چرا که دولت اصرار داشت حداقل دستمزد کارگران به اندازه حداقل مزد کارمندان یعنی 15 درصد افزایش یابد و به وسیله افزایش آیتم های دیگر دریافتی به دو میلیون و 800 هزار تومان برسد. در مقابل نمایندگان کارگری به شدت به این پیشنهاد اعتراض کردند و معتقد بودند دولت برخلاف تصریح قانون بر افزایش مزد براساس نرخ تورم اهمیتی قائل نمی گردد.

عضو کمیته مزد شورای عالی کار توضیح داد: حداقل دستمزد کارگری در سه بخش تاثیرگذار است؛ یکی در زمینه مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی و علاوه بر این در خصوص مستمری بگیران کمیته امداد و سامان بهزیستی هم تاثیرات مهمی از رقم حداقل دستمزد می گیرند. به این اعتبار ما پیشنهاد خود را بر اساس قانون کار افزایش دستمزد به اندازه نرخ تورم که 34 درصد است و به نحوی که به وسیله دیگر مولفه ها به دو میلیون و 800 هزار تومان برسد تنظیم کردیم.

هر ساله میزان افزایش حقوق کارگران پیش از شروع سال جدید معین می گردد .

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 437

به "تشکیل جلسه برای معین حداقل دستمزد کارگران امروز 6 عصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل جلسه برای معین حداقل دستمزد کارگران امروز 6 عصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید