تظاهرات در سودان علیه درگیری های مرگبار در دارفور

به گزارش بازی های اندروید، هزاران نفر امروز در سودان علیه درگیری های مسلحانه در این کشور تظاهرات کردند و خواهان سلب سلاح گروه ها و عشایر شدند.

تظاهرات در سودان علیه درگیری های مرگبار در دارفور

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هزاران نفر امروز پنجشنبه در سودان علیه درگیری های مسلحانه در این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، هزاران نفر که بعضی پرچم سودان را در دست داشتند و بعضی دستنوشته هایی در محکوم کردن درگیری مسلحانه، درگیری قبیله ای در دارفور در غرب کشور را محکوم کردند.

معترضان ضمن خواهان شدن برقراری صلح در دارفور شعارهایی از قبل عناصر نژادپرست و مغرور... کل سودان هست، دارفور و نه به خشونت، آری به صلح سر دادند.

شهر جنینه مرکز ایالت دارفور غربی، چهار روز پیش شاهد درگیری های شدید و مسلحانه قبیله یا بود که در نتیجه آن 41 نفر کشته و حدود سی نفر مجروح شدند.

عبدالله حمدوک نخست وزیر دولت انتقالی سودان و شماری از سران شورای رهبری و دستگاه های امنیتی روز چهارشنبه (دیروز) راهی شهر جنینه شدند تا موج درگیری و اقدامات خشونت بار را مهار نمایند.

کمیته های اردوگاه های آوارگان و کمیته های مقاومت مردمی در شهر جنینه با تقدیم یادداشتی به حمدوک از او خواهان جمع آوری سلاح گروه ها و انحصار آن در حوزه نیروهای دولتی شدند.

محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی نایب رئیس شورای رهبری دوره انتقالی سودان نیز وعده نموده است که مجرمان بازداشت و محاکمه شوند و از مجازات فرار ننمایند.

اوضاع در دارفور غربی از یکشنبه گذشته وخیم شد وقتی که میان دو قبیله درگیری مسلحانه روی داد و ده ها نفر از طرفین کشته یا زخمی شدند.

دارفور از سال 2003 شاهد نزاع مسلحانه نیروهای دولتی و جنبش های شورشی است. طبق گزارش های سازمان ملل، این درگیری ها تا به امروز 300 هزار نفر را به کام مرگ کشانده و حدود 2.5 میلیون نفر را آواره نموده است.

پرونده صلح یکی از پرونده های مهم دولت موقت سودان به ریاست حمدوک است. دولت موقت سودان که در پی سقوط دولت عمر البشیر و اعتراضات مردمی روی کار آمده، 21 آگوست گذشته قدرت را در دست گرفته و قرار است طی 39 ماه، فضا و مقدمات را برای برگزاری انتخابات فراهم کند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 181

به "تظاهرات در سودان علیه درگیری های مرگبار در دارفور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات در سودان علیه درگیری های مرگبار در دارفور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید