ثبت درخواست بیمه بیکاری کارگران از هفته آینده

به گزارش بازی های اندروید، معاون وزیرکار با تاکید بر تهیه پیش نویس جامع قانون بیمه بیکاری،گفت: از هفته آینده تمام حوزه های معاونت روابط کار به ویژه بخش بیمه بیکاری در 23 استان کشور به وسیله سامانه جامع روابط کار ثبت و پذیرش دادخواستها به صورت الکترونیکی انجام می گردد.

ثبت درخواست بیمه بیکاری کارگران از هفته آینده

به گزارش خبرنگاران، حاتم شاکرمی با تاکید بر بازنگری قانون بیمه بیکاری اظهار کرد: این قانون باید در راستا و همسو با اصلاح ساختار اقتصادی کشور باشد و در این راستا معاونت روابط کار باید با حذف محدودیتهای ایجاد شده در دامنه شمول قانون بیمه بیکاری و تشکیل کمیته های تخصصی و جمع آوری پیشنهادات، پیش نویس جامع بیمه بیکاری را تهیه و جهت تصویب به دولت و مجلس ارائه دهد.

وی توضیح داد: با تصویب قانون جامع بیمه بیکاری و تبدیل آن به صندوق بیمه بیکاری می توانیم با گردش اقتصادی و تامین هزینه ها فعالیتهای درآمدزایی داشته باشیم.

ثبت الکترونیکی دادخواست کارگران به وسیله سامانه روابط کار

معاون روابط کار وزیر کار از شروع ثبت الکترونیکی دادخواستها در حوزه روابط کار اطلاع داد و گفت: از هفته آینده تمامی حوزه های معاونت روابط کار به ویژه بخش بیمه بیکاری در 23 استان کشور به وسیله سامانه جامع روابط کار ثبت و پذیرش دادخواستها به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

شاکرمی با اشاره به فلسفه و صندلی بیمه بیکاری گفت: با توجه به تاریخچه قانون بیمه بیکاری، این قانون در جهان به عنوان یک ضرورت و حقوق بنیادین نیروی کار شناخته شده و هدف از اجرای آن، صیانت از کرامت نیروی کار است.مطابق با قوانین سازمان بین المللی کار (ILO)، این قانون نوعی حمایت اجتماعی و جبران آسیبهای اقتصادی نیروی کار در صورت از دست دادن شغل به دلایل مختلف محسوب می گردد.

وی درباره سند کار شایسته نیز گفت: مصوبات کار شایسته دارای هفت شاخص از جمله عدالت اجتماعی، گفت وگوی سه جانبه و آزادی انجمنها است که شاخص امنیت شغلی، عدالت و کرامت انسانی در ارتباط با بیمه بیکاری و حمایت های اجتماعی است لذا ضرورت دارد به این قانون به عنوان یک قانون بنیادین کار توجه جدی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 163

به "ثبت درخواست بیمه بیکاری کارگران از هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت درخواست بیمه بیکاری کارگران از هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید