جزئیات اجرای قرنطینه هوشمند در کشور، ضرر 7 تریلیونی لاک داون

به گزارش بازی های اندروید، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: زیرساخت های لازم برای رصد هوشمند در کشور وجود دارد و می توان با رصد هوشمند بیماری کرونا را بهتر کنترل کرد.

جزئیات اجرای قرنطینه هوشمند در کشور، ضرر 7 تریلیونی لاک داون

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حمید سوری در تبادل نظر با شبکه خبر گفت: حدود 18 ماه از اپیدمی کووید 19 در کشور می گذرد، بیماری نو پدیدی که در ابتدا همه دنیای اطلاعات درستی از آن نداشتند، طبیعتاً آزمون و خطا در خیلی از مداخلات چه پیشگیرانه و چه درمان وجود داشت، ولی بعضی از کشور ها در این مدت توانستند با استفاده از روش هایی، پیروز تر عمل نمایند و بار ناشی از اپیدمی را به حداقل برسانند.

وی گفت: از جمله رفتار ها و مداخلاتی که انجام شد رویکرد هوشمندانه بود که در پیشگیری از اپیدمی کووید 19 در بسیاری از کشور ها مؤثر بود.

سوری اضافه نمود: از ابتدای آغاز کرونا می توانستیم قرنطینه مستقیم را انجام دهیم، اما با فراگیر شدن ویروس کرونا در کشور، این امکان وجود ندارد و باید به صورت هوشمند انجام گردد.

وی ادامه داد: هوشمند سازی قرنطینه به این معنی است که بتوانیم طغیان های فراگیری و جهش های نو را شناسایی و مهار کنیم.

سوری گفت: در قرنطینه ای که نام هوشمند روی آن گذاشتیم با توجه اینکه پوشش واکسیناسیون در هفته های اخیر به سرعت بالا برده ایم و جامعه به سمتی حرکت می نماید که گویا جا هایی از کشور مصون شدند و جا هایی از کشور و افرادی هنوز مصون نیستند و جز گروه های حساس هستند و وقتی صحبت از قرنطینه می گردد هم می تواند به قرنطینه معکوس باشد و هم به شکل مستقیم باشد و معمولاً قرنطینه معکوس برای گرو های پرخطر مانند سالمندان و افرادی که بیمار های زمینه ای دارند استفاده می گردد.

وی ادامه داد: متأسفانه یک پنجم جمعیت پر خطر کشور به دلایل مختلفی واکسیناسیون نشده اند و بیشتر مرگ و میر های و بستری ها شامل این افراد می گردد.

سوری گفت: برآورد ها نشان می دهد در صورتی که کشور قرنطینه کامل لاک داون انجام گردد 7 تریلیون تومان به اقتصاد کشور لطمه می زند و نمی تواند مشاغل را تعطیل کرد.

وی اضافه نمود: محدود کردن بعضی از خدمات برای کسانی که واکسن نزده اند، شیوه ای است که در سراسر دنیا مورد قبول است و ما هم باید به این سمت برویم و این اقدام برای حفاظت از سلامت جامعه صورت می گیرد.

سوری با اسم این مطلب که زیرساخت های لازم برای رصد هوشمند در کشور وجود دارد گفت: در مطالعه ای که سال گذشته در تهران روی 20 هزار نفر انجام دادیم، متوجه شدیم که می توان با رصد هوشمند این بیماری را بهتر کنترل کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1335

به "جزئیات اجرای قرنطینه هوشمند در کشور، ضرر 7 تریلیونی لاک داون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات اجرای قرنطینه هوشمند در کشور، ضرر 7 تریلیونی لاک داون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید