حکایت قسم و دم خروس وزارت نفت ، دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در انتظار نگاهی!

به گزارش بازی های اندروید، امروز وزیر نفت از ماموریت دانشگاه های فعال در حوزه نفت و تربیت دانشجویان اطلاع داد. این در حالی است که دانشجویان دانشکده های نفت از سیاست های این دانشگاه شکایت دارند.

حکایت قسم و دم خروس وزارت نفت ، دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در انتظار نگاهی!

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

گروه دانشگاه خبرنگاران، هانا چراغى؛* چند سالی می گردد که تغییراتی در سیستم آموزشی و استخدامی دانشگاه صنعت نفت اتفاق افتاده که چندان هم خوشایند دانشجویانش نبوده اند. از جمله این تغییرات، محدود کردن تعداد رشته ها و درصد پذیرش دانشجویان در دانشگاه صنعت نفت است.

این دانشگاه تا پیش از دولت تدبیر و امید، دارای چهار دانشکده نفت تهران، علوم دریایی محمودآباد، نفت آبادان و نفت اهواز بود، اما اکنون دو دانشکده آن تعطیل هستند و پذیرش دانشجویی در آن ها صورت نمی گیرد و فقط دو دانشکده نفت آبادان و اهواز فعال هستند. همچنین در طی سال های گذشته، بارها موضوع واگذاری این دانشگاه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح شده و هر بار دانشجویان و بعضی مسئولان مربوطه با آن مخالفت کردند؛ اما هنوز پرونده این واگذاری باز است.

اکنون به گفته دانشجویان تعداد رشته های دانشگاه صنعت نفت نیز محدود شدند و برای سال تحصیلی پیش رو، فقط در چند رشته قرار است پذیرش دانشجو صورت گیرد. این نگرانی بین دانشجویان ایجاد شده که به مرور دانشکده های آبادان و اهواز نیز از سوی وزارت نفت تعطیل شوند و این اقدامات وزارتخانه باعث شده از رغبت دانشجویان برای ادامه تحصیل در این رشته و دانشگاه کاسته گردد.

جدای از آن، مدت هاست که در شرکت های تابعه وزارت نفت، دانشجویان دانشگاه صنعت نفت استخدام نمی شوند و از این بابت دغدغه و دلهره دیگری برای دانشجویان ایجاد شده و نمی دانند در آینده، چه سرنوشتی در انتظار آنان است؛ تا جایی که دانشجویان می گویند: وزارتخانه به گونه ای با این دانشگاه و دانشجویان آن برخورد می نماید که انگار بار اضافی هستند.

بیشتر بخوانید:

  • گلایه دانشجویان صنعت نفت از بهانه های غیرواقعی وزارتخانه
  • وزارت نفت میخواهد 80 سال افتخارِ دانشگاه صنعت نفت را واگذار کند

به گفته دانشجویان، استخدام و به کارگیری بعضی نمایندگان مجلس در این دانشگاه که هیچگونه تخصصی در این صنعت ندارند، از مواردیست که صدای دانشجویان را درآورده؛ با اینکار مانع استخدام اساتید و اعضای هیات علمی متخصص و جوان و باانگیزه شده و سرنوشت خوبی برای دانشجویان صنعت نفت رقم نمی زند.

اینها در حالیست که، بیژن زنگنه، وزیر نفت امروز، 27 مردادماه در مراسم اهدای قرارداد های طرح نگهداشت و افزایش فراوری نفت گفته: اجرای طرح افزایش بازیافت میادین نفتی نیازمند همکاری جدی با بخش های پژوهشی و دانشگاهی است. البته مهمتر از دانشگاه ها، بخش های عملیاتی از جمله شرکت های نفتی و E&P هستند. در این بین رقابت بین شرکت ها در افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام شده برای اجرای پروژه ها اهمیت زیادی دارد.

وزیر نفت اظهار کرد: به عقیده من مهمترین ماموریت دانشگاه های فعال در حوزه نفت، تربیت دانشجویانی است که در زمینه مهندسی نفت بتوانند به وزارت نفت یاری نمایند. در این راستا ما طرح های افزایش ضریب بازیافت میادین نفتی خود را به دانشگاه ها سپردیم و قرارداد هایی با آن ها امضا کردیم و در هفته های بعد قرارداد های جدیدی با دانشگاه ها منعقد خواهیم کرد تا بتوانیم از ظرفیت علمی و پژوهشی کشور استفاده کنیم.

با صحبت های امروز زنگنه سوالی که مطرح می گردد که چرا بجای استفاده از ظرفیت دانشجویان سایر دانشگاه ها در حوزه مهندسی نفت و اجرای طرح های وزارتخانه، از ظرفیت خود دانشجویان دانشگاه صنعت نفت استفاده نمی کنید؛ در حالی است که وزارت نفت، دارای دانشگاه تخصصی صنعت نفت است و از بهترین امکانات برای پرورش نیروی انسانی در این حوزه برخوردار است!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 689

به "حکایت قسم و دم خروس وزارت نفت ، دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در انتظار نگاهی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکایت قسم و دم خروس وزارت نفت ، دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در انتظار نگاهی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید