خبرنگاران القبس: نخست وزیر کویت استیضاح می شود

به گزارش بازی های اندروید، تهران- خبرنگاران- 31 نماینده مجلس کویت روز سه شنبه طرح استیضاح شیخ صباح الخالد نخست وزیر این کشور را امضا کردند.

خبرنگاران القبس: نخست وزیر کویت استیضاح می شود

به گزارش روزنامه القبس، امضا کنندگان این طرح، استیصاح نخست وزیر را حق قانونی نمایندگان در ارتباط با نظارت بر قوه مجریه و رسیدگی به موارد قصور یا اخلال در مبانی قانونی و حقوقی دانسته اند.

استیضاح شیخ صباح سه محور را شامل می شود که عبارت است از: مخالفت آشکار با احکام قانون اساسی هنگام تشکیل کابینه با نادیده دریافت گرایش های مجلس جدید، سلطه قوه مجریه در شکل گیری مجلس و نیز اخلال در پایبندی به ماه 98 قانون اساسی.

استیضاح شیخ صباح در حالی است که انتخابات مجلس کویت 15 آذر برگزار و کابینه نیز چند روز بعد از آن معرفی گشت.

شانزدهمین دوره انتخابات مجلس ملی کویت روز شنبه (15 آذر 99) در پنج حوزه انتخابیه برگزار گشت و با اعلام رسمی نتایج این انتخابات، 60 درصد ترکیب مجلس 50 نفری کویت تغییر کرد.

شیخ نواف الاحمد الصباح در تاریخ 18 آذر ماه صباح الخالد الحمد الصباح را دوباره به عنوان نخست وزیر این کشور انتخاب و او را مامور تشکیل کابینه جدید کویت کرد.

امیر کویت دیروز (دوشنبه) هم با صدور فرمانی کابینه این کشور را معرفی کرد.

در مراسم امروز، اعضای کابینه جدید کویت به ریاست صباح الخالد الصباح نخست وزیر این کشور در حضور نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت سوگند یاد کردند.

در دولت جدید از مجموع 16 وزیر، 10 وزیر جدید وجود دارد که یکی از آنها زن می باشد

منبع: ایرنا
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 946

به "خبرنگاران القبس: نخست وزیر کویت استیضاح می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران القبس: نخست وزیر کویت استیضاح می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید