خبرنگاران بازگشت فضانوردان ماموریت کرو-1 بار دیگر به تعویق افتاد

به گزارش بازی های اندروید، تهران-خبرنگاران- سازمان فضایی آمریکا و اسپیس ایکس بازگشت فضانوردان ماموریت کرو-1 به زمین را برای بار دوم به تعویق انداختند.

خبرنگاران بازگشت فضانوردان ماموریت کرو-1 بار دیگر به تعویق افتاد

به گزارش روز شنبه پایگاه اینترنتی اسپیس، قرار بود یک کپسول کرو دراگون سازمان فضایی اسپیس ایکس روز آدینه 30 آوریل (10 اردیبهشت) ساعت 17 و 55 دقیقه بعد ازظهر به وقت منطقه زمانی شرقی از ایستگاه بین المللی فضایی جدا گردد و امروز بر زمین فرود آید.

اما پس از آنالیز پیش بینی شرایط آب و هوا در مناطقی در سواحل فلوریدای آمریکا که قرار بود این کپسول در آنجا فرود آید، ناسا نوشت که سرعت باد بالاتر از ضوابط بازگشت است.

اسپیس ایکس با انتشار پستی در وب لاگ خود نوشت که کرو دراگون در ایستگاه فضایی از سلامتی بالایی برخوردار است و تیم ها به دنبال یافتن شرایط بهینه برای فرود و بازیابی این کپسول هستند.

بازگشت این فضاپیما به زمین پیش از این نیز از روز 28 آوریل به دلیل شرایط ضعیف آب و هوایی به تعویق افتاده بود.

ماموریت کرو-1 شرکت فضایی اسپیس ایکس برای ناسا در تاریخ 15 نوامبر سال گذشته با فضاپیمای Resilience شروع شد؛ این اولین پرواز عملیاتی خدمه دار فضاپیمای تجاری کرو دراگون شرکت فضایی اسپیس ایکس برای ناسا بود.

این فضاپیما یک روز بعد یعنی 16 نوامبر به ایستگاه بین المللی فضایی رسید و ویکتور گلوور، مایک هاپکینز، شانون واکر فضانوردان ناسا و سوئیچی نوگوچی فضانورد سازمان فضایی ژاپن را به این آزمایشگاه در حال گردش رساند.

اسپیس ایکس هفته گذشته دومین ماموریت پرواز خدمه دار خود را برای ناسا با نام کرو-2انجام داد تا چهار فضانورد دیگر را به ایستگاه بین المللی فضایی برساند. این فضانوردان روز شنبه 24 آوریل (چهارم اردیبهشت) به عنوان تیم امدادی برای یاری به فضانوردان ماموریت کرو-1 وارد این آزمایشگاه در حال چرخش شدند.

انتظار می رود فضاپیمای کرو دراگون شرکت فضایی اسپیس ایکس به نام Resilience در یکی از هفت سایت فرود در ساحل اقیانوس اطلس در فلوریدا و یا در خلیج مکزیک فرود آید. محل دقیق فرود این فضاپیما به شرایط آب و هوایی در زمان بازگشت فضانوردان کرو-1 به زمین بستگی دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1136

به "خبرنگاران بازگشت فضانوردان ماموریت کرو-1 بار دیگر به تعویق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازگشت فضانوردان ماموریت کرو-1 بار دیگر به تعویق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید