خبرنگاران تداوم سریال سرنگونی پهپادها میان پاکستان و هند

به گزارش بازی های اندروید، اسلام آباد- خبرنگاران- تکرار سریال ساقط کردن پهپادها در خط مرزی کشمیر میان پاکستان و هند، بار دیگر رقم خورد و ارتش پاکستان جمعه شب مدعی سرنگونی سومین پرنده جاسوسی هند در طول 10 روز گذشته شد.

خبرنگاران تداوم سریال سرنگونی پهپادها میان پاکستان و هند

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

ارتش پاکستان جمعه شب مدعی سرنگون کردن سومین پهپاد جاسوسی هند ظرف 10 روز گذشته در نوار مرزی کشمیر شد.

مرزبانان پاکستانی هفتم و نهم خردادماه نیز دو فروند پهپاد جاسوسی متعلق به هند را در امتداد خط کنترل مرزی کشمیر ساقط کرده بودند.

ارتش پاکستان ساعاتی پیش مدعی هدف قرار دادن پهپاد دیگر هند در نوار مرزی کشمیر شد و افزود که پهپاد هند با نقض حریم هوایی پاکستان در حال پرواز تا 500 متر داخل خاک این کشور بود.

ارتش پاکستان گفت: این هشتمین پهپاد هندی بود که از آغاز سال جاری میلادی به دست نیروهای پاکستانی شناسایی و ساقط شد.

پاکستان و هند همواره یکدیگر را به نقض آتش بس در خط کنترل کشمیر متهم می کنند. رقبای هسته ای جنوب آسیا در سال 2003 میلادی توافق آتش بس در مرزهای کشمیر را امضا کردند اما دو طرف تا به امروز چندین بار آن را نقض کرده اند.

بخشی از کشمیر در خاک هند و بخش دیگری از آن در خاک پاکستان قرار گرفته است اما هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمامی کشمیر را دارند و این موضوع یکی از علت های اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد است.

مناقشه هند و پاکستان بر سر کشمیر در حالی است که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بر برگزاری همه پرسی برای تعیین وضع این منطقه تأکید دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 564

به "خبرنگاران تداوم سریال سرنگونی پهپادها میان پاکستان و هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تداوم سریال سرنگونی پهپادها میان پاکستان و هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید