خبرنگاران مبارزه با آفت غلات در منطقه سیستان از 6 هزار هکتار گذشت

به گزارش بازی های اندروید، زاهدان- خبرنگاران- رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: مبارزه با بیماری قارچی زنگ زرد غلات از 12 اسفند سال گذشته تا به امروز در سطح 6هزار و516 هکتار از زمین های کشاورزی دشت سیستان اجرا شده است.

خبرنگاران مبارزه با آفت غلات در منطقه سیستان از 6 هزار هکتار گذشت

غلام حیدر زورقی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: آفت زنگ زرد از جمله بیماری های محصولات غله است که در مواقعی که مزرعه دارای رطوبت بالا باشد، شرایط برای شیوع آن مساعد می شود و در روزهایی که بارش ها در منطقه فرایند افزایشی داشته احتمال شیوع آن نیز قوت گرفته است.

وی ادامه داد: شهرستان های زهک با هزار و 800 هکتار، هیرمند با هزار و 380 هکتار، هامون با هزار و 300 هکتار، زابل با هزار و 166 هکتار و نیمروز 870 هکتار به ترتیب بیشترین سطح مبارزه با بیماری زنگ زد غلات سیستان را تشکیل می دهند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان افزود: تا به امروز افزون بر 600 لیتر سم با هزینه کرد اعتبار بیش از یک میلیارد ریال صرف مبارزه به این آفت در سیستان شده و این فرایند همچنان تداوم دارد.

وی گفت: با وجودی که توسعه، ترویج و بهره گیری از ارقام اصلاح شده که مقاومت بیشتری در مقابل این بیماری دارند کشاورزان نسبت به کشت ارقام محلی اقدام کرده اند و همین مساله باعث گسترش این بیماری در منطقه شده است.

زورقی اعلام نمود: در سال زراعی جاری با توجه به آورد رودخانه هیرمند بیش از 50 هزار هکتار از اراضی سیستان زیر کشت غلات رفته است.

وی از کشاورزان شمال سیستان و بلوچستان خواست که برای استفاده از نظرات کارشناسان به مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان های پنجگانه سیستان مراجعه کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 449

به "خبرنگاران مبارزه با آفت غلات در منطقه سیستان از 6 هزار هکتار گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مبارزه با آفت غلات در منطقه سیستان از 6 هزار هکتار گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید