خبرنگاران هیچ مخالفتی با استفاده از اینترنت ماهواره ای نداریم

به گزارش بازی های اندروید، تهران- خبرنگاران- دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: همزمان برای کوشش جهت کم کردن وابستگی به خارج، برای استفاده از اینترنت ماهواره ای هیچ مخالفتی نداریم.

خبرنگاران هیچ مخالفتی با استفاده از اینترنت ماهواره ای نداریم

مدتی قبل خبری منتشر شد درباره تشکیل کارگروه اینترنت ماهواره ای که بیش از هر چیزی محدود کردن فضای اینترنت و تاکید بر عدم استفاده از اینترنت ماهواره ای را به ذهن متبادر می کرد.

ابوالحسن فیروزآبادی رییس مرکز ملی فضای مجازی عصر امروز (دوشنبه) به خبرنگاران گفت: متاسفانه در انعکاس اخبار مربوط به تشکیل کارگروه اینترنت ماهواره ای بیشتر جنبه محدودسازی اینترنت مدنظر قرار داده شد در حالی که نگاه ما این بود که برای این تحول عظیم که در جهان اتفاق می افتد تمهیدات مناسبی پیش بینی کنیم.

فیروزآبادی تاکید نمود: ما موظف هستیم هم راستا با این تحول عظیم در کشور، آماده سازی های مناسب را انجام دهیم. این آماده سازی هم در حوزه مقررات گذاری و هم در حوزه فنی است. در حوزه فنی ما در دو بعد در حال مطالعه هستیم. یک بعد، شبکه ثابت است که این شبکه باید به مراتب سرویس های بهتری از منظومه های ماهواره ای به مردم کشور ارائه کند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه ما در حوزه اینترنت ثابت در کشور عقب افتادگی هایی داریم، اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم که بتوانیم شاخص های خدماتی شبکه ثابت را افزایش بدهیم. همینطور نیز تمهیداتی در حوزه فضایی اندیشیده ایم تا بستری فراهم گردد که شرکت های خصوصی با یاری بخش های دولتی به صورت مشارکت عمومی - خصوصی منظومه کوچک ماهواره ای ملی را راه اندازی نمایند تا دراین حوزه وابستگی 100 درصدی به کشورهای دیگر نداشته باشیم، ضمن این که مایل هستیم از این منظومه های ماهواره ای حتما در نقاط دور افتاده کشور استفاده کنیم.

وی توضیح داد: از طرف دیگر به فکر این هستیم تا با استفاده از قابلیت هایی که بخش فضایی کشور دارد، بخش دولتی و خصوصی در حوزه ساخت و پرتاب ماهواره وارد حوزه ساخت ماهواره های کیوب ست که مخصوص ساخت منظومه های ماهواره ای است شویم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید نمود: در حال مذاکره هستیم تا اگر امکان داشته باشد از همکاری چین و روسیه در رسیدن به این هدف استفاده کنیم. این کشورها نیز پروژه هایی در این باره دارند و طبق برنامه زمان بندی آنها نیز به صورت پایلوت منظومه ماهواره ای در مدار قرار خواهند داد و بتوانیم کار مشترکی در این حوزه داشته باشیم.

فیروزآبادی گفت: ما در کارگروه های مختلف مقرراتی، حقوق بین الملل، توسعه حوزه فضایی و توسعه شبکه ثابت کشور را در دسترس آنالیز داریم البته توسعه شبکه موبایل کشور نیز می تواند در زمینه جبران عقب ماندگی ما موثر باشد.

وی تاکید نمود: کوشش ما بر این است که تا جایی که امکان دارد از منظومه های ماهواره ای بی احتیاج باشیم، اما به هیچ وجه به دنبال ممنوعیت استفاده از این تحول عظیم که در جهانی فناوری به وجود آمده نیستیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1018

به "خبرنگاران هیچ مخالفتی با استفاده از اینترنت ماهواره ای نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هیچ مخالفتی با استفاده از اینترنت ماهواره ای نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید