خبرنگاران چگونه از بچه ها در برابر کرونا محافظت کنیم

به گزارش بازی های اندروید، گناوه - خبرنگاران - در مواقعی که با بحران های اجتماعی سر و کار داریم باید بیش از پیش به سلامت روانی بچه ها بپردازیم که ساختن نگاه پیروزمندانه برای حل مسائل و کاشتن بذر امید در دل های آنان کاری است که والدین می توانند با در نظر دریافت تمهیداتی پیروز به انجام آن شوند.

خبرنگاران چگونه از بچه ها در برابر کرونا محافظت کنیم

یکی از سخت ترین دوران برای والدین زمان هایی است که خودشان در کانون خبرهای نگران کننده و استرس زا هستند اما می دانند که باید برای حفظ سلامت روحی و روانی بچه هاشان آرامش خود را حفظ کنند.

والدین در شرایط کنونی که جامعه درگیر این بیماری ویروسی است ، با دانستن راهکارهایی می توانند در راستا محافظت از بچه ها در برابر بیماری کرونا پیروز و پیروز شوند.

مشاور و مددکار کلانتری 11 جانبازان گناوه در این ارتباط گفت: برای محافظت از بچه ها در برابر کرونا ویروس باید همزمان به مراقبت های جسمانی و روانی بپردازیم تا در کنار هم ، این برهه حساس را با آرامش و سلامت سپری کنیم.

ستوانیکم امید خداپرست افزود: چندین نکته مهم برای محافظت از بچه ها در برابر ویروس کرونا باید مدنظر والدین قرار گیرد که باید آنان را اجرا و بی تفاوت از آن نگذرند.

والدین اخبار مربوط به کرونا را آهسته دنبال کنند

این موضوع به این مفهوم است که هم تلاش کنند تمام زمان خود را برای پیگیری لحظه به لحظه خبرها اختصاص ندهید، زیرا به طور مداوم خواندن اخبار گوناگون در مورد بحران سلامت می تواند منجر به اضطراب و وحشت شدید شود و باید به صورت متنی و دور از چشم بچه ها دنبال کنند.

تماشای پیوسته خبرهای تصویری می تواند سلامت روانی بچه ها را به خطر اندازد و به آن ها القا کند که دنیا جای ناامنی است.

در کنار بچه ها بازی کنید

باتوجه به اینکه بازی فقط مخصوص بچه ها نیست، نیاز به این روش به منظور سرگرمی و فارغ شدن از فشارهای روانی در بزرگسالان بصورت کامل مشهود است و از طرفی آنچه که می تواند باعث تعامل والدین با بچه ها شود، بازی کردن کردن است.

در جریان بازی، مهارت های ذهنی و جسمی بچه ها تقویت ، دقت، تمرکز، نظم و ترتیب، سرعت عمل و هوش حرکتی آنان رشد و تکامل می یابد و این مهارت ها می توانند محرک بچه ها در کسب تجارب جدید باشند.

از طرفی والدین با همبازی شدن با فرزندانشان می توانند ارتباط محبت آمیز و عمیقی با بچه ها برقرار کنند، خاطرات زیبا بسازند، از ترس و نگرانی های آن ها مطلع شوند.

والدین سعی کنند در دورانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا ناچار به خانه نشینی هستید در کانون خانواده به صورت دسته جمعی بازی و از این فرصت برای تلطیف فضا و بالابردن کیفیت روابط خانوادگی استفاده کنند.

بازی کردن می تواند با پر کردن اوقات فراغت و ایجاد جو مثبت و شاد در خانواده تاثیر کرونا بر بچه ها را کاهش دهد.

مسایل را با داستان برای بچه ها توضیح دهید

برای مراقبت روانی از بچه ها در مقابل بیماری کرونا ، پنهان کردن ماجرا راه درستی نیست، زیرا سرانجام این اطلاعات به مرور زمان در اختیار کودک قرار می گیرد پس بهتر است که با زبان بچه هاه به توضیح آنچه که اتفاق افتاده است بپردازید.

ماجرایی را تعریف کنید که به کودک، روش های مراقبت از خود را آموزش دهد و در سرانجام به این مساله بپردازید که با کمک و تلاش همه افراد جامعه ما پیروز به حل مشکل می شویم.

والدین شنونده خوبی برای بچه ها باشند

اجازه ندهید کودک با اضطراب و نگرانی هایش تنها بماند زیرا که آنان در برخورد حوادث و رویدادها توانایی ابراز نگرانی ها و کنترل هیجانات خود را ندارند.

والدین باید تلاش کنند تا در تعامل و گفتگوهای روزمره به سخنان و نگرانی های کودکشان گوش دهند تا آنان بتوانند آنچه که در درون وی می گذرد را آزادانه با والدینش در میان بگذارد.

این سطح از تعامل، میزان استرس و اضطراب را تا حد زیادی کاهش می دهد.

فضای امنی برای بچه ها ایجاد کنید

ما مراقب تو هستیم این تمام آن چیزی است که والدین باید در شرایط بحرانی به کودک خود القا کنند.

پیوسته به کودکتان یادآوری کنید که بی قید و شرط دوستش دارید و در همه حال مراقبش هستید.

یکی از راه های ایجاد امنیت در بچه ها این است که کودک بپذیرد هر مسئله ای راه حلی دارد و القای راستاهای بن بست، ذهن کودک را مشوش و امنیت روحی و روانی آنان را خدشه دار می کند.

والدین با نمایش راه حل هایی که در گذشته برای مسائل مختلف کشف شده می توانند این اطمینان را به کودک بدهند که هر مسئله ای پیش بیاید می توانیم در کنار هم آن را حل کنیم.

نکته مهم در پیشگیری از آسیب های ویروس کرونا در بچه ها شکل دادن دید پیرزمندانه در بچه ها است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 383

به "خبرنگاران چگونه از بچه ها در برابر کرونا محافظت کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چگونه از بچه ها در برابر کرونا محافظت کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید