خبرنگاران کتاب سربازان صفردرجه در گناوه رونمایی شد

به گزارش بازی های اندروید، گناوه - خبرنگاران- با همت موسسه مردم نهاد نیمدری سبز بندر گناوه کتاب سربازان صفر درجه در چهار راه ناخدا حمزه اثر عبدالکریم نیسنی فعال اجتماعی و روزنامه نگار پیشکسوت گناوه ای روز آدینه در آیینی رونمایی شد.

خبرنگاران کتاب سربازان صفردرجه در گناوه رونمایی شد

به گزارش خبرنگاران، نویسنده در کتاب رونمایی شده به یکصد حکایت و صد نکته از بندرگناوه پرداخته است.

عبدالکریم نیسنی به عنوان فعال رسانه در بندر تاریخی گناوه فعالیت داشته و در کتاب خود روایت های مستندی که از دل فرهنگ و رویدادهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی این منطقه بیرون آمده در قالب خاطراتی به رشته تحریر در آورده است.

بسیاری از نوشته های کتاب چاشنی طنز دارند که در دل موقعیت های ایجاد شده برای شخصیت ها و اتفاق های پیرامونی آنها به وجود می آید و باعث می گردد خواننده یک مطلب تاریخی و مستند را با لبخند بخواند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی وفرهنگی استانداری بوشهر در این آئین گفت: عبدالکریم نیسنی از مفاخر استان بوشهر در حوزه های نویسندگی و روزنامه نگاری است.

محمدمظفری اضافه نمود: خاطره نویسی یکی از روش های ثبت حوادث و اتفاق های مهم تاریخی است که در دهه های اخیر مورد استقبال نویسندگان، مورخان و فعالان حوزه تاریخ قرار گرفته است.

وی اعلام نمود: اگر چه کرونا باعث تعطیلی بسیاری از برنامه های فرهنگی شده است اما حوزه کتاب تعطیل بردار نیست و برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در هفته کتاب باید برنامه ریزی کرد.

مظفری اضافه نمود: سال جاری برنامه های بسیار متنوعی برای بزرگداشت هفته کتاب از سوی دستگاه های فرهنگی تدارک دیده شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: سازمان های مردم نهاد در بخش کتاب باید قبل از سایر حوزه ها، ایده های جدیدی را در این حوزه ارائه نمایند.

نویسنده و مدیر انتشارات دریانورد گفت: عبدالکریم نیسنی از خدمتگزاران صدیق حوزه فرهنگ و هنر گناوه است و کتاب سربازان صفر درجه حاصل سال ها تلاش و تلاش این نویسنده در گناوه است.

غلامحسین دریانورد اضافه نمود: کتاب سربازان صفر درجه در چهار راه ناخدا حمزه در 423 صفحه و در تیراژ یک هزار نسخه از سوی انتشارات دریانورد چاپ شده است.

عبدالکریم نیسنی نویسنده کتاب سربازان صفر درجه در چهارراه ناخدا حمزه گفت: این کتاب حاصل 30 سال تلاش و فعالیت من در حوزه فرهنگی است .

وی اضافه نمود: بسیاری از مطالب کتاب را در هفته نامه صدای بندر به صورت گزینشی چاپ نموده بودم که در کتاب ویرایش جدید شده است.

نیسنی اعلام نمود: این کتاب حاوی حکایت ها و روایت هایی از اتفاق های اجتماعی و فرهنگی است که در دهه های 40 تا 60 در گناوه رخ داده است و بخشی از آن را در دوره بیماری خود در بیمارستان تدوین کردم.

وی اظهار کرد: کتاب سربازان صفر درجه در چهار راه ناخدا حمزه مشتمل بر سه فصل شامل مقدمات، صد نکته صد حکایت و مستندات است.

نویسنده این کتاب درخصوص عنوان چهارراه ناخدا حمزه اضافه نمود: ناخدا حمزه یک ملوان و ناخدای لنج بوده که در ابن محله سکونت داشته و چهار راه به نام ایشان معروف است.

وی گفت: بندرگناوه دارای چهارراه های مهمی است که از همه معروف تر چهارراه ناخدا حمزه بوده که بهترین نشانی برای ورود به این شهر است.

عبدالکریم نیسنی سال 1328 در شهر بوشهر متولد شده و مدت زیادی از عمر خود را در کسوت کارمند شهرداری بندر گناوه سپری نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 832

به "خبرنگاران کتاب سربازان صفردرجه در گناوه رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کتاب سربازان صفردرجه در گناوه رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید