خبرنگاران گلستانی ها برای قطع نشدن برق باید 100 مگاوات صرفه جویی نمایند

به گزارش بازی های اندروید، گرگان - خبرنگاران - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت که شهروندان این استان تابستان سال جاری برای جلوگیری از خاموشی ناشی از افزایش مصرف باید 100 مگاوات صرفه جویی نمایند.

خبرنگاران گلستانی ها برای قطع نشدن برق باید 100 مگاوات صرفه جویی نمایند

علی اکبر نصیری سه شنبه در نشست خبری گفت: تابستان سال قبل مشترکان گلستان 70 مگاوات برق صرفه جویی داشتند که شرکت توانیر در پاسخ به همراهی مردم، هفت میلیارد ریال برای رفع مسائل اولویت دار حوزه برق استان اختصاص داد.

وی اضافه نمود: تابستان سال قبل پیک مصرف برق در این استان به هزار و 350 مگاوات رسید در حالی که در زمستان این رقم بین 375 تا 400 مگاوات است.

وی امضای تفاهم نامه مدیریت درست مصرف برق با مشترکان صنعت، کشاورزی و اداری، اجرای طرح مدیریت بار در بخش مجتمع های خانگی و تجاری، فعال کردن طرح صرفه جویی برق، ترویج فرهنگ استفاده از پنل خورشیدی با مشارکت ادارات از جمله اوقاف و امور خیریه و کمیته امداد ، فعال نگه داشتن مانور جهادی برای رفع معایب شبکه و بازرسی و تست شمارشگر و حمایت از شرکت های دانش بنیان در معرفی طرح های مدیریت درست مصرف برق را از جمله برنامه های عملیاتی شرکت توزیع برق گلستان برشمرد.

وی با اشاره به فرسودگی شبکه برق گلستان گفت: برای نوسازی شبکه کنونی توزیع برق استان نیازمند تخصیص هزار میلیارد ریال اعتبار هستیم و این در حالی است که اعتبار سال قبل استان در این بخش 300 میلیارد ریال بود.

نصیری بیان نمود: بیشتر فرسودگی شبکه توزیع مربوط به شمال و شرق استان است.

به گفته وی برای حل مشکل ضعف ولتاژ برق گنبدکاووس، سرمایه گذار بخش خصوصی شناسایی شده و با فراوری 150 مگاوات برق، این مشکل تا حد زیادی رفع خواهد شد.

وی اعمال تعرفه 3 گرمسیری برای گنبدکاووس را از دلایل افزایش مصرف برق از سوی مشترکان و در نتیجه ضعف ولتاژ برق این شهرستان گفت.

به گفته وی در استان هفت هزار کیلومتر طول شبکه برق متوسط، هفت هزار کیلومتر طول شبکه قوی با 15 هزار دستگاه ترانس فعال وجود دارد.

نصیری در مورد میزان بدهی مشترکان برق در استان اضافه نمود: مشترکان گلستان هزار میلیارد ریال به شرکت برق بدهکارند که شیوع کرونا و دادن مهلت پرداخت به مشترکان، انباشت این بدهی را بیشتر کرد.

شرکت توزیع نیروی برق گلستان افزون بر 617 هزار مشترک دارد که بیشتر آنها مشترکین خانگی هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 616

به "خبرنگاران گلستانی ها برای قطع نشدن برق باید 100 مگاوات صرفه جویی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گلستانی ها برای قطع نشدن برق باید 100 مگاوات صرفه جویی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید