خواسته دیپلمات های چینی از آلمان: اقدامات پکن را در مدیریت کرونا تائید کنید ، تغییر گزارش اتحادیه اروپا با فشار چین

به گزارش بازی های اندروید، وزارت کشور خطاب به حزب سبزهای مجلس : دولت فدرال آلمان به درخواست پکن پاسخ مثبت نخواهد داد.

خواسته دیپلمات های چینی از آلمان: اقدامات پکن را در مدیریت کرونا تائید کنید ، تغییر گزارش اتحادیه اروپا با فشار چین

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

آلمان کوشش دیپلمات های چینی برای ترغیب مقامات دولتی این کشور به تبلیغ برای مثبت جلوه دادن مدیریت بحران کرونا در چین را تائید کرد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دیپلمات های چینی در هفته های اخیر با کارمندان و مقامات بعضی از وزارت خانه های آلمان تماس گرفته و آنها را برای ارائه اظهارات مثبت در خصوص مدیریت کرونا در پکن ترغیب کردند.

به همین دلیل وزارت کشور آلمان در نامه ای تماس های مکرر دیپلمات های چینی با مقامات آلمان و تشویق آنها به تائید چین را تصدیق کرد.

نامه وزارت کشور آلمان برای اولین بار در تاریخ 22 آوریل و در پاسخ به پرسش مارگارت باوز عضو حزب سبزهای مجلس آلمان نوشته شد.

آلمان خواسته پکن برای تائید مدیریت کرونا در چین را تصدیق کرد/ عکس: رویترز

در این نامه که در روز یکشنبه به تائید رویترز رسیده، می خوانیم: دولت آلمان از تماس های شخصی دیپلمات های چین با هدف تاثیرگذاری روی مقامات آلمانی و دریافت اظهارات مثبت در خصوص مدیریت بحران کرونا در جمهوری خلق چین مطلع است و دولت فدرال آلمان به درخواست پکن پاسخ مثبت نخواهد داد.

روزنامه ولت آلمان در روز یکشنبه (7 اردیبهشت) اظهارات وزارت کشور را برای اولین بار منتشر کرد. این روزنامه به نقل از وزارت خارجه آلمان نوشت که کوشش های چین برای ترغیب مقامات آلمان از ماه مارس شکل گرفته و ادامه یافته است. در مقاله این روزنامه همچنین می خوانیم که سفارت چین در برلین این اظهارات را رد نموده و آن را نادرست و غیرمسئولانه می داند.

در نامه وزارت کشور آلمان آمده است: آلمان کوشش های چین را از 23 ژانویه در مدیریت کرونا و بدون درخواست چین تائید نموده است.

آنها همچنین در این نامه اعلام نموده اند: دولت آلمان شفافیت در اطلاع رسانی در مبارزه موفقیت آمیز با گسترش ویروس کرونا را در این فرایند مهم و حیاتی می داند.

با این وجود آنها در نامه خود حرفی از اینکه چین در این بحران شفاف بوده یا خیر، صحبتی به میان نیاورده اند.

در روز آدینه بعضی از رسانه های خبری دنیا از فشار چین روی گزارش اتحادیه اروپا خبر دادند. به گزارش رویترز بعضی از قسمت های این گزارش با اعمال فشار چین حذف شد یا به نفع چین تغییر کرد.

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 465

به "خواسته دیپلمات های چینی از آلمان: اقدامات پکن را در مدیریت کرونا تائید کنید ، تغییر گزارش اتحادیه اروپا با فشار چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواسته دیپلمات های چینی از آلمان: اقدامات پکن را در مدیریت کرونا تائید کنید ، تغییر گزارش اتحادیه اروپا با فشار چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید