دستگیری عامل فروش مجموعه های کنکوری در فضای مجازی

به گزارش بازی های اندروید، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ، از شناسایی و کشف پرونده با موضوع فروش مجموعه های کمکی کنکور یک موسسه آموزشی در فضای مجازی با قیمت های بسیار ناچیز خبر داد.

دستگیری عامل فروش مجموعه های کنکوری در فضای مجازی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: نماینده حقوقی یک موسسه آموزشی معتبر در کشور با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد اشخاصی ناشناس در فضای مجازی اقدام به انتشار و فروش غیرمجاز مجموعه های آموزشی ویژه کنکور متعلق به موسسه آموزشی ایشان کرده و موجب وارد شدن خسارات مادی و معنوی فراوانی به این موسسه شده اند.

وی گفت: شاکی ادامه داد، با اعلام تعداد زیادی از دانش آموزانی که از مجموعه های آموزشی موسسه استفاده می نمایند متوجه شدیم مجموعه های ما در چندین صفحه اینستاگرامی در حال خرید و فروش است و اشخاصی ناشناس با سوءاستفاده از نام این موسسه اقدام به فروش غیرمجاز این مجموعه ها در شبکه های اجتماعی می نمایند.

رئیس پلیس فتا ابراز داشت: کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و در تحقیقات اولیه تعیین شد بیش از 2 صفحه اینستاگرامی با بیش از 71 هزار نفر دنبال نماینده در این خصوص فعالیت دارد و روزانه تعدادی از مجموعه های آموزشی ویژه کنکور مربوط به موسسه شاکی را با مبالغ ناچیزی در این صفحات به فروش می رسانند.

این مقام سایبری اضافه کرد: با اقدامات تخصصی افسران سایبری پلیس فتا 2 نفر از گردانندگان اصلی این صفحات در فضای مجازی شناسایی و با اقدامات فنی اطلاعات هویتی و سکونتی متهمان به دست آمد و پس از تشریفات قضائی هر 2 نفر در یکی از مناطق غربی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شدند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: متهمان با انتقال به پلیس فتا، پس از مواجهه با شاکی ضمن پذیرفتن بزه انتسابی گفتند با توجه به نزدیکی کنکور و معروف بودن این موسسه آموزشی در این زمینه صرفاً با انگیزه کسب مال دست به این اقدام زدیم.

رئیس پلیس فتا به شهروندان توصیه کرد: طبق ماده 23 قانون حمایت از حقوق مولفان هرکس تمام یا قسمتی از اثر دیگری را که مورد حمایت این قانون است به نام خود یا به نام پدید آورنده بدون اجازه او یا عامداً به شخص دیگری غیر از پدید آورنده نشر یا پخش یا عرضه کند به حبس تادیبی از 6 ماه تا 3 سال محکوم خواهد شد. همچنین شهروندان می توانند در صورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک موضوع را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع رسانی نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1187

به "دستگیری عامل فروش مجموعه های کنکوری در فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری عامل فروش مجموعه های کنکوری در فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید