دستیابی محققان ایرانی به دانش تولید دارو های کرونا

به گزارش بازی های اندروید، حسین وطن پور گفت: به محض تایید نتایج مثبت کارآزمایی بالینی توسط مسوولان مربوطه و تایید نهایی سازمان غذا و دارو، این مجموعه ها آماده تولید مواد اولیه و محصول نهایی هستند.

دستیابی محققان ایرانی به دانش تولید دارو های کرونا

وی در مصاحبه با ایرنا ادامه داد: تولید انبوه این دارو ها منوط به تایید کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و کسب مجوز از سازمان غذا و دارو دارد که این موضوع درحال پیگیری است.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت اظهار داشت: در حال حاضر منتظر نتایج نهایی گزارش ها و بررسی های کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و آن ها باید اعلام کنند که از میان دارو های متعدد مطرح در درمان بیماری کرونا کدام دارو مورد تایید است تا شرکت های دانش بنیان اقدامات لازم برای را تولید انبوه و ورود آن ها به بازار فراهم کنند.

وطن پور همچنین به حمایت از چند شرکت تولید کننده دارو که دانش فنی این کار را دارند، اشاره کرد و گفت: افزایش ظرفیت ها و جلوگیری از تاخیر در ورود به بازار از جمله دلایل حمایت از این شرکت ها است.

وی همچنین گفت: در راستای سیاست های کلان کشوری از ساخت دارو ها و مواد اولیه دارویی حمایت می کنیم تا ضمن ارتقای دانش تولید دارو، بیماران از خدمات بهتری بهره مند شوند.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: علاوه بر شرکت های دارویی از سایر شرکت هایی که در زمینه محصولاتی مانند ماسک، کیت، ونتیلاتور و ضد عفونی کننده، دست کش فعالیت می کنند، برای افزایش ظرفیت تولید، حمایت شده و فعالان این عرصه ها به موفقیت های خوبی دست یافتند.

وطن پور همچنین به آمادگی چند شرکت برای تولید واکسن اشاره کرد و یادآور شد: این شرکت ها فعالیت هایی در این زمینه انجام دادند که امیدواریم به نتایج مثبت بینجامد. تولید واکسن نیازمند زمان طولانی تر و هزینه زیاد است و نمی توان انتظار داشت در زمان کوتاه به آن دست یافت.

منبع: فرارو
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 522

به "دستیابی محققان ایرانی به دانش تولید دارو های کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیابی محققان ایرانی به دانش تولید دارو های کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید