سازمان جهانی بهداشت وجود کرونا در تاجیکستان را رد کرد

به گزارش بازی های اندروید، گالینا پرفیلیوا، رئیس دفتر نمایندگی سازمان بهداشت جهانی در تاجیکستان اعلام نمود که هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت نرسیده است.

سازمان جهانی بهداشت وجود کرونا در تاجیکستان را رد کرد

به گزارش روز یکشنبه تارنمای خبری ایزویستیای روسیه، گالینا پرفیلیوا با اعلام این خبر تأکید کرد که وزارت بهداشت، درمان و تامین اجتماعی تاجیکستان، اقدامات پیشگیرانه ای را نیز در دستور کار خود قرار داده است تا از هرگونه ابتلای احتمالی شهروندان این کشور به این بیماری مهلک جلوگیری کند.

وی در این خصوص گفت: دولت تاجیکستان آزمایشگاهی را در این کشور راه اندازی نموده است که در آن تشخیص تست های مربوط به این عفونت انجام می گردد و همچنین سطح صلاحیت متخصصان مطابق با استانداردهای بین المللی است.

پرفیلیوا با اعلام اینکه تمامی متخصصان این آزمایشگاه قبلا دوره های آموزشی خاص خود را در خارج از کشور گذارنده و مدارک آنها نیز مورد تایید سازمان بهداشت دنیای است، از انجام دو هزار 317 مورد آزمایش کرونا در این آزمایشگاه در روز پنجشنبه 16 آوریل اطلاع داد و گفت: با وجود اینکه 440 آزمایش از این موارد تکراری است اما دفتر سازمان دنیای بهداشت در تاجیکستان به صحت این تست ها اطمینان کامل دارد، زیرا دولت این کشور تا به امروز آزمایش های متعدد دیگری را هم در این کشور انجام داده است.

پرفیلیووا در انتها گفت: اگر موردی از ابتلا به COVID-19 در تاجیکستان ثبت گردد، در این حالت، سازمان دنیای بهداشت و شرکای توسعه یاری های بیشتری در زمینه مبارزه و معالجه با این ویروس به تاجیکستان اعطا خواهند کرد.

پیش از این، وزارت امور خارجه تاجیکستان از اعمال موقت محدودیت هایی برای ورود و خروج اتباع بیگانه و افراد بدون تابعیت به وسیله پاسگاه ها در مرزهای دولتی اطلاع داد. این اقدام برای جلوگیری از ورود و شیوع ویروس کرونا در کشور انجام شد.

در شرایطی که بسیاری از کشورهای دنیا یکدیگر را به پنهان کاری در ارائه آمار صحیح از موارد ابتلا و تلفات این ویروس متهم می نمایند این اظهارات نماینده بهداشت دنیای بر صحت مدعای رهبران تاجیکستان صحه می گذارد.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 467

به "سازمان جهانی بهداشت وجود کرونا در تاجیکستان را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت وجود کرونا در تاجیکستان را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید