ظریف با وزیر خارجه قطر ملاقات کرد

به گزارش بازی های اندروید، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اولین مقصد سفرش به دو کشور منطقه و در دوحه با همتای قطری ملاقات و گفت وگو کرد.

ظریف با وزیر خارجه قطر ملاقات کرد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور ملاقات و گفت وگو با مقامات قطری و در اولین مقصد سفرش به دو کشور منطقه وارد دوحه شد.

وی در بدو ورود به دوحه با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همتای قطری ملاقات و به گفت وگو نشست.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه روز (شنبه) چهارم اردیبهشت ماه از سفر روز یکشنبه (پنجم اردیبهشت ماه) محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس هیأتی به قطر و عراق اطلاع داد و اضافه نمود: سفر به دو کشور قطر و عراق در چارچوب توسعه مناسبات فیمابین، گفت وگو های منطقه ای و فرا منطقه ای انجام می گردد و وزیر امور خارجه کشورمان در هر دو کشور با مقامات عالیرتبه آنها ملاقات و گفتگو خواهد داشت.

خطیب زاده پیش از این در نشست هفتگی با خبرنگاران در مورد سفر هفته گذشته ظریف به اندونزی گفته بود: بازدیدها در ماه رمضان بین کشورهای اسلامی مرسوم است و ان شاءالله آقای ظریف از دیپلماسی رمضان بهره خواهد برد.

در همین خصوص نیز حمیدرضا دهقانی پوده سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه در صفحه توئیترش درباره سفر ظریف نوشت: برای جمهوری اسلامی ایران، روابط با قطر و کل کشورهای ساحلی خلیج فارس بسیار مهم است. سفر روز یکشنبه جناب آقای دکتر ظریف به دوحه در چارچوب گسترش و تعمیق روابط دوجانبه با قطر، به ویژه پس از تحولات اخیر در سطح منطقه و دنیا بسیار امیدبخش است.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر 27 بهمن ماه 1399 در سفر به تهران با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود ملاقات و گفت وگو کرد. وی در این سفر پیغام کتبی امیر قطر را به روحانی تحویل داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1169

به "ظریف با وزیر خارجه قطر ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف با وزیر خارجه قطر ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید