فقر ویتامین دی را در روزهای خانه&zwnjنشینی و پیشگیری از کرونا را جدی بگیرید

به گزارش بازی های اندروید، در سراسر دنیا در حدود یک میلیارد نفر در معرض سطوح ناکافی ویتامین دی در خون شان هستند. برآورد میشود که 40 تا 75 درصد از تمام بزرگسالان دچار کمبود ویتامین دی باشند.

فقر ویتامین دی را در روزهای خانه&zwnjنشینی و پیشگیری از کرونا را جدی بگیرید

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

با این حال اما پژوهش های جدید در این روزها نشان می دهد، کمبود ویتامین دی می تواند ریسک ابتلا به بیماری کرونا را افزایش دهد و با توجه به اینکه در این روزها توصیه می گردد گروه های جمعیتی در خانه بمانند ممکن است ویتامین دی کمتری را جذب نمایند. تا جایی که، اداره بهداشت عمومی انگلستان خوردن ویتامین دی را در بهار و تابستان سال جاری توصیه نموده است.

ویتامین دی از راه مصرف بعضی مواد غذایی یا قرار دریافت در معرض نور خورشید جذب بدن میگردد. احتیاج روزانه برای این ویتامین برای هر فرد بالغ 10 میکروگرم یا حداکثر 2000 واحد در روز و در دوران کودکی و پیری این میزان بالاتر است.

از چه منابعی ویتامین دی را دریافت کنیم؟

آفتاب: تابش پرتو فرابنفش به پوست انسان باعث می گردد که ماده ای به نام دهیدروکلسترول با طی مراحلی در بدن در کلیه به ویتامین دی تبدیل گردد. افراد با پوست روشن تر نسبت به تیره ترها می توانند در مدت کمتری که زیر آفتاب مانده اند احتیاج خود به این ویتامین را تامین نمایند.

منابع گیاهی: قارچ، غلات و بعضی سبزیجات و میوه جات.

منابع حیوانی: کره، روغن کبد ماهی، زرده تخم مرغ، خامه، جگر، ماهی ساردین.

در این زمینه بخوانید:

نوشابه های انرژی زا چه تاثیری بر بدن ما می گذارند؟

برای پیشگیری از کرونا از این سبزیجات غافل نشوید

شایع ترین بیماری های مرتبط با فقر ویتامین دی

بیماری قلبی: افراد مبتلا به فقر ویتامین دی، 32 درصد بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستند. ویتامین دی به بهود عملکرد سیستم ایمنی بدن و کنترل التهاب و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی یاری میکند.

بیماری التهابی روده: مطالعات صورت گرفته در اروپا و ایالات متحده ارتباط بین سطوح پایین ویتامین دی و میزان بالای ابتلا به بیماریهای التهابی روده را نشان داده است. بیماری التهابی روده در جمعیتی که کمترین میزان نور خورشید را دریافت مینمایند، بیشتر است.

زوال عقل و آلزایمر: بزرگسالانی که در معرض کمبود ویتامین دی هستند، 53 درصد نسبت به سایرین بیشتر در معرض خطر زوال عقل قرار دارند.

بیماری کلیوی: یک مطالعه نشان داده کسانی که دچار فقر ویتامین دی هستند، دو برابر بیشتر در معرض آلبومینوری یا آلبومین بالا در ادرار قرار دارند. آلبومینوری از نشانههای اولیه آسیب کلیوی است.

پوکی استخوان: ویتامین دی از آنجا که منجر به جذب کلسیم و فسفات از رژیم غذایی میگردد، به طور مستقیم با پوکی استخوان ارتباط دارد. کمبود این ویتامین منجر به دردهای استخوانی و پوکی استخوان میگردد و خطر شکستگی های استخوانی را چند برابر میکند.

دیابت نوع 2: مطالعات حاکی از آنند که قرار دریافت روزانه 20 دقیقه در معرض نور خورشید و یا استفاده از مکملهای ویتامین دی، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش میدهد.

اختلال در نعوظ: اگرچه اختلال در نعوظ میتواند ناشی از دیابت و سرطان پروستات ایجاد گردد ولی مطالعات جدید نشان دادهاند که موارد شدید اختلال در نعوظ با سطوح بسیار پایین ویتامین دی رابطه مستقیم دارد.

منبع: naturalnews

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 881

به "فقر ویتامین دی را در روزهای خانه&zwnjنشینی و پیشگیری از کرونا را جدی بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقر ویتامین دی را در روزهای خانه&zwnjنشینی و پیشگیری از کرونا را جدی بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید