لاوروف: ژاپن باید حاکمیت روسیه بر جزایر کوریل را به رسمیت بشناسد

به گزارش بازی های اندروید، وزیر امور خارجه روسیه با تأکید بر اینکه برای امضای پیمان صلح بین مسکو و توکیو، ژاپن باید حاکمیت روسیه بر جزایر کوریل جنوبی را قبول کند، اتحاد نظامی-سیاسی بین آمریکا و ژاپن را نیز مانعی در این راستا ارزیابی کرد.

لاوروف: ژاپن باید حاکمیت روسیه بر جزایر کوریل را به رسمیت بشناسد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که برای انعقاد پیمان صلح، ژاپن باید حاکمیت روسیه بر جزایر کوریل جنوبی را به رسمیت بشناسد.

لاوروف در تفسیر سخنان دبیرکل کابینه وزرای دولت ژاپن در این باره که مقامات توکیو به مذاکرات خود با روسیه درباره پیمان صلح، بر اساس مواضع اصولی خویش درباره حل و فصل مسائل ارضی بین دو کشور و به دنبال آن انعقاد پیمان صلح ادامه خواهند داد، تاکید نمود: با کمال احترام نسبت به دبیرکل دولت ژاپن، باید بگویم که ما در هر صورت با توجه با توافقات اجرا شده در بالاترین سطح بین رئیس جمهوری روسیه و نخست وزیر ژاپن به جلو پیش می رویم. آنها درباره حل و فصل مسائل باقی مانده بین دو کشور، بر اساس توافقنامه سال 1956 به توافق رسیده اند که بطور دقیق تاکید نموده است: اولاً ما تمامیت ارضی و استقلال روسیه بر تمامی سرزمین های خود، ازجمله این مناطق و همچنین نتیجه جنگ جهانی دوم را به رسمیت می شناسیم و سپس درباره سایر مسائل مذاکره و آنالیز خواهیم کرد.

مسکو اتحاد نظامی-سیاسی آمریکا و ژاپن را مانعی برای پیمان صلح می داند

وزیر خارجه روسیه همچنین یادآور شد که اتحاد نظامی-سیاسی بین آمریکا و ژاپن، مانعی جدی برای امضای پیمان صلح بین توکیو و مسکو است. وی گفت: مسلماً اتحاد نظامی با آمریکا، مشکل دیگری در روابط روسیه-ژاپن بشمار می رود. یادآور می شوم، حتی زمانی که توافقنامه 1956 مورد توافق نهاده شد، همان موقع هم اتحاد جماهیر شوروی گفت که همه چیز قابل تحقق است و اجرای این توافقنامه بصورت کامل تنها در صورتی ممکن خواهد بود که حضور نظامی آمریکا در خاک ژاپن انتها یابد.

سرگئی لاوروف با اشاره به اینکه به وسیله وزارت امور خارجه و شورای امنیت روسیه، فهرستی از نگرانی های امنیتی مقامات مسکو که مربوط به وجود و تقویت دائمی اتحاد نظامی-سیاسی آمریکا و ژاپن می گردد برای مقامات توکیو ارسال شده است، اضافه نمود: بدین ترتیب همتایان ژاپنی ما وعده داده اند که به این نگرانی ها واکنش نشان داده و ما منتظر پاسخ آنها و ادامه مباحثات هستیم.

به گفته وی، مذاکرات با طرف ژاپنی در این رابطه، ازجمله در جریان سفر ماه دسامبر وزیر خارجه این کشور به روسیه ادامه دارد و مسئله انعقاد پیمان صلح، یکی از موضوعات اصلی مذاکرات دو طرف خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 55

به "لاوروف: ژاپن باید حاکمیت روسیه بر جزایر کوریل را به رسمیت بشناسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: ژاپن باید حاکمیت روسیه بر جزایر کوریل را به رسمیت بشناسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید