ماجرای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ها ادامه دارد ، لزوم توجه به ضرردهی اعضای هیئت علمی خاموش

به گزارش بازی های اندروید، برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

ماجرای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ها ادامه دارد ، لزوم توجه به ضرردهی اعضای هیئت علمی خاموش

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط سنی تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، حوزه آموزش و پژوهش در هفته ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

جزئیات ثبت نام در رشته های بدون آزمون سال 99 منتشر شد

سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعیه ای را مبنی بر رشته هایی که در سال 1399 پذیرش آن ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی و بدون آزمون در کنکور سراسری سال 99 است، منتشر کرد. زمان ثبت نام برای شرکت در این رشته ها از 20 اسفندماه سال 98 شروع می گردد و تا 31 شهریور ماه 99 ادامه دارد.

ضرر اعضای هیئت علمی خاموش به پیشرفت کشور

محمدسعید سیف مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم گفت: علیرغم فعالیت 25 هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه های دولتی تحت پوشش ما، اما از هر 3 الی 4 استاد تنها یک نفر قرارداد ارتباط با صنعت دارد درحالیکه به صورت طبیعی در جهان هر استاد حداقل درگیر یه پروژه ارتباط با صنعت است بنابراین توقع داریم که اساتید دانشگاه های ما بیش از پیش فعال شوند و هرکدام حداقل در یک پروژه ارتباط با صنعت مشارکت نمایند، درواقع ما هنوز نتوانسته ایم از تمام امکانات و ظرفیت تعداد زیادی از دانشجویان و اساتیدمان استفاده کنیم.

ایجاد مجموعه ای علمی و فناوری در حوزه آی تی به یاد دانش آموختگان حادثه سقوط هواپیما

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: قرار است به یاد جمعی از دانش آموختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی با ایجاد یک مجموعه علمی و فناورانه، همکاری و هم افزایی را با دانشگاه ها در حوزه آی تی و هوش مصنوعی داشته باشیم لذا بحث های مقدماتی این موضوع انجام شد، اما برنامه های اجرایی هنوز به نتیجه نهایی نرسیده و در حال تکمیل است.

نظام حقوقی کشور ظرفیت لازم کنترل، مدیریت و پیشگیری از سیل را ندارد

عضو کارگروه حقوقی هیئت رسیدگی به سیلاب گفت: عملکرد بیش از 20 سازمان در موضوع سیل را آنالیز کردیم؛ متاسفانه نظام حقوقی ما ظرفیت لازم برای کنترل، مدیریت و پیشگیری از سیلاب را ندارد.

باید حوادثی همچون سیل برای مردم عادی گردد

رحیمیان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران گفت: باید بپذیریم که تغییر اقلیم نقش اساسی را در رخداد سیلاب دارد این موضوع شرایط زندگی را تغییر می دهد به گونه ای که در بعضی سال ها پرآبی و در بعضی سال های دیگر خشکسالی را شاهد خواهیم بود بنابراین این موضوع طبیعی است که با سیلاب روبرو باشیم. چنین حوادثی باید برای ما عادی تلقی گردد و سازگاری و تاب آوری خود را نسبت به آن ها در زندگی افزایش دهیم.

ثبت نام در شانزدهمین فراخوان جذب اعضای هیئت علمی علوم پزشکی انتها یافت

فرصت یک روزه ثبت نام در شانزدهمین فراخوان جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور 6 بهمن ماه 98 انتها پذیرفت.

مدارک مورد پذیرش شرکت در آزمون دکتری رشته های علوم تغذیه، سالمندشناسی و نانوفناوری پزشکی اعلام شد

مرکز سنجش آموزش پزشکی، مدارک مورد پذیرش برای شرکت در آزمون دکتری سه رشته سالمندشناسی، علوم تغذیه و نانوفناوری پزشکی دکتری تخصصی و پژوهشی (PhD) را بیان کرد.

دانشگاه آزاد در 10 رشته رتبه اول کشور را کسب کرد

بابک نگاهداری معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه های ایران در 22 رشته موضوعی به عنوان دانشگاه های مؤثر رتبه بندی شده اند. در بیشتر این رشته ها یعنی 14 رشته-موضوع، دانشگاه آزاد حضور مؤثر داشته و در 10 رشته در تعداد مستندات علمی رتبه اول را کسب نموده است.

ثبت نام پذیرفته شدگان فراگیر ارشد پیغام نور از فردا، 7 بهمن 98 شروع می گردد

ثبت نام داوطلبانی که اسامی آنان به عنوان پذیرفته شده نهایی آزمون ورودی دوره های فراگیر تحصیلات تکمیلی (دانش پذیری کارشناسی ارشد) دانشگاه پیغام نور بهمن ماه سال 1398 (نوبت بیستم) اعلام شده، از فردا دوشنبه 7 بهمن 98 لغایت یکشنبه 13 بهمن 98 انجام می گیرد.

نتایج آزمون ملی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور اعلام شد

نتایج دوازدهمین آزمون ملی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور در سایت مرکز سنجش آموز پزشکی منتشر شد و کلیه پذیرفته شدگان مرحله اول (نظری) باید برای شرکت در مرحله دوم آزمون (عملی) از روز شنبه 12 بهمن ماه 98 به سایت اینترنتی پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به نشانی gsia.tums.ac.ir/ic-dentistry-school مراجعه نمایند.

مهلت دفاع از انتها نامه و رساله دانشجویان دانشگاه آزاد تمدید شد

دستورالعمل تمدید مهلت دفاع از انتها نامه و رساله دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در نیمسال اول 99-98 به رؤسای استان ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 239

به "ماجرای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ها ادامه دارد ، لزوم توجه به ضرردهی اعضای هیئت علمی خاموش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ها ادامه دارد ، لزوم توجه به ضرردهی اعضای هیئت علمی خاموش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید