متن استعفای 7 قهرمان، انحلال کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک

به گزارش بازی های اندروید، به گزارش خبرنگاران، کمیسیون ورزشکاران که طبق صندلی تعریف شده برای آن در کمیته بین المللی المپیک (IOC) باید فعال ترین و تاثیرگذارترین کمیسیون در کمیته ملی المپیک باشد، طی دو سال گذشته به قدری منفعل عمل کرد که در نهایت منجر به انحلال این کمیسیون شده است.

متن استعفای 7 قهرمان، انحلال کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک

این انحلال از آنجایی برای قدیمی ترین و مهمترین کمیسیون کمیته ملی المپیک رخ داده که 7 نفر از اعضای این کمیسیون در اعتراض به انفعال نگران کننده این کمیسیون استعفای خود را خطاب به رئیس کمیته ملی المپیک اعلام نموده اند.

7 عضو مستعفی کمیسیون ورزشکاران

زهرا نعمتی، مجتبی عابدینی، کیانوش رستمی، کمیل قاسمی، حمید سوریان، حسن تفتیان و سعید حسنی پور 7 عضو کمیسیون ورزشکاران هستند که اعلام کناره گیری نموده اند. کمیسیون ورزشکاران 12 آبان ماه سال 96 با برگزاری اولین مجمع انتخاباتی برای معین 15 کرسی آن در کمیته ملی المپیک شکل گرفت.

دلیل انحلال کمیسیون ورزشکاران چیست؟

طبق آئین نامه مصوب برای کمیسیون ورزشکاران که انتخابات دو سال پیش هم طبق آن برگزار گردید و طبق ماده 2 از بند 6 این آئین نامه، در صورتی که پس از اضافه شدن اعضای علی البدل، بیش از پنج نفر از اعضا به دلایل ذکر شده در بند 5 مانند استعفا و کناره گیری، فاقد شرایط تداوم عضویت در کمیسیون شوند، کمیسیون ورزشکاران منحل شده و مراحل برگزاری انتخابات مجدد باید حداکثر ظرف مدت سه ماه توسط کمیته ملی المپیک شروع گردد.

حال اینکه پیش از این افشین نوروزی و حسن تفتیان به عنوان اعضای علی البدل جایگزین سوریان و رستمی شده بودند.

متن نامه 7 عضو کمیسیون ورزشکاران و تاکید بر انحلال و برگزاری مجمع فوق العاده

7 عضو مستعفی کمیسیون ورزشکاران در متن نامه ارسالی به سیدرضا صالحی امیری با تاکید بر شرایط این کمیسیون و اعلام کناه گیری خود و با استناد به آئین نامه مصوب، ضمن تاکید بر انحلال کمیسیون برگزاری مجمع فوق العاده برای آن را درخواست نموده اند.

متن نامه اعضای مستعفی کمیسیون ورزشکاران که خطاب به ریاست کمیته ملی المپیک نوشته شده و در اختیار گروه ورزش خبرنگاران هم قرار گرفته، به این توضیح است:

احتراماً ضمن ابراز مراتب قدردانی از خدمات مؤثر و ارزشمند حضرتعالی، اینجانبان اعضای کمیسیون ورزشکاران کمیته با لحاظ مجموعه، موارد مترتب با وظایف و تکالیف این کمیسیون به توضیح ذیل خواهان تشکیل مجمع فوق العاده هستیم.

1ـ حسب ماده 2 بند 5 کمیسیون هر سه ماه یکبار تشکیل جلسه می دهد و در صورت عدم شرکت هر یک از اعضا به دلایلی همچون استعفا، کناره گیری، فوت یا غیبت بیش از چهار جلسه، اعضای علی البدل جایگزین اعضای اصلی خواهند شد. متأسفانه در یک سال گذشته کمیسیون دچار روزمرگی و انفعال نگران کننده شده است.

2ـ حسب ماده 2 بند 6 در صورتی که پس از اضافه شدن اعضای علی البدل، بیش از پنج نفر از اعضا به دلایل ذکر شده در بند 5 فاقد شرایط تداوم عضویت در کمیسیون شوند، کمیسیون ورزشکاران منحل شده و مراحل برگزاری انتخابات مجدد حداکثر ظرف مدت سه ماه توسط کمیته ملی المپیک شروع گردد. اعضای مشروح ذیل عطف این ماده، مراتب استعفا و کناره گیری خود را اعلام می دارند.

3ـ حسب ماده 3 رئیس و نایب رئیس کمیسیون از سوی اعضای کمیسیون با رأی اکثریت (نصف به علاوه یک) آرای حاضر به مدت یک سال انتخاب خواهند شد. مدت زمان ریاست آقای آرش میراسماعیلی بیش از یک ماه است که به اتمام رسیده و ضرورت اقدام عاجل با قید فوریت احساس می گردد.

اعضایی بدون حکم در کمیسیون ورزشکاران

خبرنگاران پیش از این در گزارشی با عنوان دو قهرمان پست گرفتند/ کمیسیون تعطیل ورزشکاران به شرایط نگران کننده این کمیسیون پرداخته بود و اینکه با این شرایط انحلال دور از آن نیست.

در کل اینکه در خصوص کمیسیون ورزشکاران ابهامات زیادی وجود دارد به خصوص در رابطه با اعضای آن و چگونگی جایگزین شدن اعضای علی البدل؛ پیش از این حسن تفتیان و افشین نوروزی به عنوان اعضای علی البدل جایگزین حمید سوریان و کیانوش رستمی شدند در حالیکه برای این دو نفر هنوز حکمی صادر نشده است! شاید به همین دلیل است که امضای سوریان و رستمی هم به عنوان دو نفر از اعضای معترض و مستعفی در نامه ارسالی به صالحی امیری دیده می گردد.

دیگر اینکه مهسا جاور هم یکی از اعضای فعلی کمیسیون ورزشکاران است اما معین نیست او جایگزین چه کسی شده است. مورد دیگر اینکه کمیسیون ورزشکاران بدون دبیر است. پیش از این حاج رضایی دبیر این کمیسیون بود اما بعد از کنار رفتن او فرد دیگری جایگزین نشد.

طبق آئین نامه، دبیر کمیسیون ورزشکاران خارج از ترکیب اصلی انتخاب می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 185

به "متن استعفای 7 قهرمان، انحلال کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متن استعفای 7 قهرمان، انحلال کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید