مذاکرات کارشناسی از فردا در ژنو از سر گرفته می شود

به گزارش بازی های اندروید، عباس عراقچی ، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد : مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 از فردا (پنجشنبه 28 آذر ماه) در ژنو از سر گرفته می شود.

مذاکرات کارشناسی از فردا در ژنو از سر گرفته می شود

وی افزود : این مذاکرات از فردا بعد از ظهر از ساعت 15 به وقت ژنو آغاز خواهد شد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران پیش از این به مهر اعلام کرده بود : یک تاریخ اولیه برای از سرگیری مذاکرات کارشناسی در نظر گرفته شده است و قرار است خانم اشتون در تماس با 6 کشور 1+5 این زمان را تنظیم کند .

بر اساس این گزارش ، سید عباس عراقچی در پی توقف مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 در وین پس از اعمال تحریم های جدید وزارت خزانه داری آمریکا بر علیه برخی شرکت ها و شخصیت های ایرانی به آلمان و بلژیک سفر کرد.

عراقچی دیروز در بلژیک با کاترین اشتون ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ملاقات کرد .

عراقچی درباره این ملاقات گفت : در این ملاقات مواضع خودمان را به خانم اشتون منتقل کردیم که اگر مذاکرات قرار است ادامه یابد باید از سوء تفاهمات و زیاده خواهی ها اجتناب شود.

وی با تاکید بر اینکه باید پایبند به متن توافق باشیم، شرح داد: باید از اقدامات تحریک آمیز خودداری شود.

عراقچی شرح داد: خانم اشتون نیز بر این امر تاکید داشتند که لازمه اجرای توافق، اصل حسن نیت در مذاکرات است و گروه مذاکره کننده 1+5 در وین نیز به همین ترتیب عمل می کنند.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان ادامه داد: خانم اشتون اطمینان دادند که همه اعضای گروه به خصوص آمریکا متعهد به تعهدات هستند و بر این اساس تصمیم بر ادامه مذاکرات گرفته شد.

همچنین محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه کشورمان نیز به همین دلیل در هفته گذشته با کاترین اشتون و جان کری ، وزیر امور خارجه آمریکا گفتگوهای تلفنی جداگانه ای داشت .

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 290

به "مذاکرات کارشناسی از فردا در ژنو از سر گرفته می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات کارشناسی از فردا در ژنو از سر گرفته می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید