معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم معارفه شد

به گزارش بازی های اندروید، وزیر علوم بر لزوم توجه بیشتر نهادها و سازمان ها به استفاده از ظرفیت های آموزش عالی تاکید نمود و گفت: انتظارات دستگاه ها از وزارت علوم و دانشگاه ها به نحو احسن انجام می گردد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم معارفه شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین تکریم مسعود برومند و معارفه غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری این وزارت تاکید نمود: نهادها و سازمان ها باید به استفاده بهینه از ظرفیت های گرانسنگ آموزش عالی توجه بیشتری داشته باشند و بیش از پیش از این توانمندی ها در جهت توسعه و پیشرفت کشور بهره برداری نمایند.

در این آیین که امروز (سه شنبه) با حضور معاونان، مشاوران و مدیران کل این وزارت و بعضی از روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار گردید، غلامی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آموزش عالی کشوراز یک پیوستگی مناسب در راستای انجام وظایف خود برخوردار بوده است، گفت: در این راستا آموزش عالی در تربیت کارشناس، وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده و در حال حاضر، تمام مدیران و کارشناسان کشور از فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور محسوب می شوند.

وزیر علوم درخصوص پیشرفت در امور پژوهشی گفت: به دست آمدن دستاوردهای بزرگ در زمینه پژوهش و اخذ رتبه های مناسب پژوهشی در سطح دنیا نیز حاصل دستاوردهای دانشگاه هاست و اینکه در این شرایط تحریم توانسته ایم روی پای خود بایستیم نیز ناشی از عملکرد دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور است.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته دوره پیروزی برای آموزش عالی بوده است، اضافه نمود: به کمک خداوند، در آینده نیز این راستا و سیر حرکت باید بدون تاخیر پیش برود.

غلامی با تاکید بر لزوم آشنایی بیشتر نهادهای حمایت نماینده با دستاوردهای آموزش عالی کشور گفت: در دو سال گذشته گزارش های مستند دوره ای برای مسئولان رده بالای کشور ارسال شده تا دستاوردهای علمی کشور بیشتر معرفی شوند و مسئولان بدانند که انتظاراتی که از وزارت علوم و مجموعه علمی کشور دارند، به بهترین نحو انجام می گردد.

وزیر علوم با بیان اینکه در مجموعه آموزش عالی کشور افراد توانمند علمی و اجرایی فراوانی فعالیت می نمایند، اضافه نمود: افراد علمی و دانشگاهی اگر احساس وظیفه نمی کردند به بخش اجرایی نمی آمدند و چه بسا در همان بخش علمی پیروز تر هم بودند ولی کار در بخش اجرایی یک توفیق الهی است و مدیران ما در کنار انجام آن، به کارهای علمی شان نیز می پردازند.

غلامی در بخش پایانی این آیین با تشکر از مسعود برومند، معاون سابق پژوهش و فناوری وزارت علوم در طول تصدی این مسئولیت، حکم غلامحسین رحیمی شعرباف، معاون جدید پژوهش و فناوری این وزارت و حکم انتصاب برومند در صندلی مشاور وزیر را به آنها اعطا کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 624

به "معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم معارفه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم معارفه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید