نمایشگاه MWC 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا کنسل شد!

به گزارش بازی های اندروید، بزرگترین نمایشگاه موبایلی سال، نمایشگاه MWC که هر ساله در شهر بارسلون برگزار می گردد، سال جاری قرار نیست برگزار گردد. پس از فراگیر شدن ویروس کرونا، دو شرکت LG و ZTE رسما اعلام کردند که سال جاری در نمایشگاه شرکت نخواهند کرد. پس از آن حدس ها درباره کناره گیری دیگر شرکت ها از این نمایشگاه قوت گرفت. حالا دقایقی پیش، اتحادیه GSM یا همان GSMA که مسئول برگزاری این نمایشگاه است، رسما اعلام نموده که نمایشگاه MWC 2020 کنسل شده است.

نمایشگاه MWC 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا کنسل شد!

این خبر ابتدا در گزارشی از وب سایت Bloomberg منتشر شد که طبق آن، آقای John Hoffman، مدیرعامل GSMA، اعلام نموده که فراگیر شدن ویروس کرونا، برگزاری نمایشگاه سال جاری را غیر ممکن نموده است. نمایشگاه MWC در شهر بارسلون، قرار بود بین تاریخ های 5 اسفند تا 8 اسفند برگزار گردد.

ویروس کرونا تا به امروز بیش از 42 هزار نفر را به خود مبتلا نموده که از این میان، بیش از هزار نفر جان خود را از دست داده اند. بیشترین آمار افراد جانباخته به واسطه این ویروس نیز مربوط به شهر ووهان چین و اطراف استان Hubei در این کشور بوده است. اما حداقل تا به امروز می دانیم که 25 کشور دیگر هم گزارش هایی از ابتلا شدن مردم به ویروس کرونا را اعلام نموده اند. اتحادیه GSMA سعی کرد ابتدا با توصیه های بهداشتی که در وب سایت خود گذاشته بود، این نمایشگاه را برگزار کند. این اتحادیه حتی در وب سایت خود توصیه نموده بود که شرکت نمایندگان در این نمایشگاه، از دست دادن با افراد دیگر خودداری نمایند. حتی GSMA اعلام نموده بود که به افرادی که از چین قصد آمدن به این نمایشگاه دارند، اجازه ورود نخواهد داد و آن ها را ثبت نام نخواهد نمود.

اتحادیه GSMA در بدنه تجاری خود، بیش از 1200 شرکت فعال در حوزه موبایل را نمایندگی می نماید. MWC هم یک شانس بسیار بزرگ برای همکاران و شرکت های بزرگ موبایلی است که جدیدترین سخت افزارهای خود را در آن به جهانیان معرفی نمایند. این نمایشگاه هم همانطور که می دانید، هر ساله در ماه فوریه در شهر بارسلون برگزار می شد و از نظر مالی، فرصتی 492 میلیون یورویی برای این شهر بود که به صورت موقت، 14100 شغل هم ایجاد می کرد.

سال جاری هم مثل یکی دو سال اخیر، نمایشگاه MWC 2020 پر می بود از شرکت های چینی سازنده موبایل که جدیدترین گوشی های خود را به این گردهمایی می آوردند. موج کنار کشیدن از این نمایشگاه، همانطور که گفتیم با شرکت LG آغاز شد که اوایل ماه جاری میلادی، تصمیم به کناره گیری از این نمایشگاه گرفت. پس از LG نوبت به ZTE رسید که گفت کنفرانس خبری خود در این نمایشگاه را به خاطر ترس از ویروس کرونا، کنسل خواهد نمود. پس از این شرکت ها نیز شرکت های بزرگ دیگر مثل انویدیا، اینتل، ویوو، سونی، آمازون و NTT Docomo هم اعلام کردند که از حضور در این نمایشگاه کناره گیری خواهند کرد. این هفته هم شرکت های سیسکو، نوکیا، BT و هولدینگ HMD اعلام کردند که در نمایشگاه MWC سال جاری حاضر نخواهند بود.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 260

به "نمایشگاه MWC 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا کنسل شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه MWC 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا کنسل شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید