هشدار قانونگذاران لیبی درباره لغو انتخابات در صورت بقای نیروهای خارجی

به گزارش بازی های اندروید، نمایندگان لیبیایی نسبت به عدم برگزاری انتخابات ریاستی و پارلمانی در موعد مقرر خود یعنی اواخر سال جاری میلادی در صورت ابقای مزدوران خارجی در خاک لیبی هشدار دادند.

هشدار قانونگذاران لیبی درباره لغو انتخابات در صورت بقای نیروهای خارجی

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، واکنش خالد المشری، رئیس شورای عالی دولت لیبی به سخنان نجلاء المنقوش، وزیر خارجه لیبی سوالات متعددی را در خصوص اینکه امکان خروج مزدوران وجود دارد یا خیر یا اینکه انتخابات می تواند در زمان مشخص شده آن برگزار گردد یا نه، مطرح کرده است.

خالد المشری گفت، بازنگری و بررسی توافقنامه های منعقد شده در گذشته از اختیارات دولت فعلی نیست، زیرا وزیر امور خارجه گفته است که لیبی رایزنی با ترکیه را آغاز کرده اما مصمم است که از این کشور خارج گردد.

وی بر تمایل شورای دولتی به احترام گذاشتن به نقشه راه صادر شده توسط مجمع گفت وگوی سیاسی لیبی تاکید کرد.

المشری همچنین شرح داد، مطابق آنچه در بند دهم ماده ششم نقشه راه مذکور آمده است، لغو یا اصلاح توافقات قانونی قبلی، در حوزه اختیارات این دولت نیست.

به همین دلیل، سمیره العزابی، سخنگوی حزب عدالت و سازندگی لیبی، وزیر خارجه دولت وحدت ملی لیبی را به دلیل همان اظهارات مورد هجمه قرار داد.

در این رابطه، طلال المیهوب، رئیس کمیسیون دفاع و امنیت ملی لیبی گفت، انتخاباتی که قرار است در پایان سال جاری میلادی برگزار گردد، ممکن است برگزار نگردد و در صورت برگزاری آن، امکان دارد در سایه حضور مزدوران به آن اعتراض گردد.

وی در ادامه اضافه کرد، حضور مزدوران، نشان دهنده عدم برگزاری انتخابات در موعد مقرر و باقی ماندن ترکیه است که به دنبال افزایش آشوب و تنش و حمایت از گروه های افراطی است.

به همین دلیل، سعد بن شراده، عضو شورای عالی دولت در خصوص همین موضوع گفت، این شورا به سخنان درباره خروج نیروهای ترکیه اعتراض نمی کند اما خواستار لزوم پایبندی به نقشه راهی است که بر سر آن توافق شده است.

وی گفت، خروج تمامی نیروهای خارجی از لیبی، خواسته همه است و هیچکس نمی تواند با اینگونه خواسته ها مخالفت کند.

در همین رابطه، حسین عطیه القطرانی، معاون نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی با اعضای کمیته نظامی 5+5 در شهر بنغازی دیدار کرد.

القطرانی تلاش های تمامی اعضای این کمیته برای قدم برداشتن در راستا اجرای بندهای برقراری آتش بس که در اکتبر 2020 در ژنو تحت نظارت سازمان ملل امضا شد را ستود.

وی بر لزوم تسریع بخشیدن در گشایش راستا ساحلی پس از عملیات مین زدایی تاکید کرد که امکان حمل و نقل و مبادلات تجاری بین شهرها را تسهیل می کند.

اعضای این کمیته تاکید کردند که آنها به صورت مداوم به خاطر نزدیک کردن و همگرایی دیدگاه ها در خصوص یکپارچه سازی موسسه نظامی تلاش و همکاری می کنند.

پیشتر المنقوش اظهار کرد: دولت وحدت ملی لیبی به ریاست الدبیبه گفتگویی را با ترکیه آغاز کرده و از آمادگی آنکارا برای آغاز مذاکرات و گفتگوها مطلع شد.

وزیر خارجه لیبی گفت: لیبی همزمان در خصوص اهداف خود مصمم است و از همه کشورها می خواهد برای بیرون کردن نیروهای خارجی از خاک لیبی همکاری کنند.

همچنین او تاکید کرد: این مساله اولویت لیبی است چرا که امنیت ما بر خروج نیروهای خارجی متکی است.

این مسؤول لیبیایی اضافه کرد: ما می دانیم که این موضوع نمی تواند یک شبه حل گردد اما با توجه به آمادگی که شاهد بودیم، به حل آن اطمینان داریم.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1130

به "هشدار قانونگذاران لیبی درباره لغو انتخابات در صورت بقای نیروهای خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار قانونگذاران لیبی درباره لغو انتخابات در صورت بقای نیروهای خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید