همکاری های بنیاد علوی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری مانه و سملقان توسعه می یابد

به گزارش بازی های اندروید، طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در شهرستان مانه و سملقان باهدف اشتغال زایی و شتاب بخشی به توسعه در حوزه های میراث فرهنگی و گردشگری تقویت می گردد.

همکاری های بنیاد علوی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری مانه و سملقان توسعه می یابد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، دبیر طرح های آبادانی و پیشرفت نهاد بنیاد علوی در مانه و سملقان روز دوشنبه اول اردیبهشت ماه 99 با حضور در محوطه تاریخی ریوی از پتانسیل های گردشگری و میراث فرهنگی این شهرستان در راستای تقویت همکاری های مشترک بازدید کرد.

در این بازدید بر حمایت و همکاری بنیاد علوی باهدف اشتغال زایی و شتاب بخشی به توسعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مانه و سملقان با توجه به پتانسیل های موجود تأکید شد.

گستره محوطه تاریخی ریوی واقع در نزدیکی روستای نجف شهرستان مانه و سملقان که بیش از 110 هکتار است، بقایای استقراری دوران های مختلفی از 3500 سال قبل تا اوایل دوران اسلامی را در خود جای داده و مهم ترین آثار تاریخی این محوطه مربوط به بقایای معماری ساختمان های بزرگ خشتی از دوران هخامنشی، اشکانی و ساسانی است.

شهرستان مانه و سملقان به مرکزیت شهر آشخانه در شمال غربی استان خراسان شمالی واقع شده و از شمال و شرق به شهرستان بجنورد، از جنوب به شهرستان جاجرم، از غرب به استان گلستان محدود می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 471

به "همکاری های بنیاد علوی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری مانه و سملقان توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری های بنیاد علوی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری مانه و سملقان توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید