واکنش سوئد و آلمان به سقوط هواپیما ، تهران پیامدهای درست در ارزیابی این فاجعه هراس انگیز را ترسیم کند

به گزارش بازی های اندروید، سوئد و آلمان به سانحه سقوط بوئینگ 737 اوکراین در ایران واکنش نشان داده و خواهان اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار آن شدند.

واکنش سوئد و آلمان به سقوط هواپیما ، تهران پیامدهای درست در ارزیابی این فاجعه هراس انگیز را ترسیم کند

با هزینه های سفر به آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، هواپیمای بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی اوکراینی با 179 مسافر و 9 خدمه پروازی که صبح چهارشنبه 18 دی ماه تهران را به مقصد کی یف پایتخت اوکراین ترک می کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد. در این حادثه 147 مسافر ایرانی و 32 مسافر خارجی جان باختند.

ستاد کل نیروهای مسلح ایران صبح امروز تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است. این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری صورت گرفته اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیرممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با اشتباهای روی داده، برخورد قانونی صورت گیرد.

به گزارش شبکه آلمانی دویچه وله، استفان لوفون نخست وزیر سوئد در واکنش به تعیین شدن چگونگی سرنگونی هواپیمای اوکراینی گفت: سرنگونی هواپیمای غیرنظامی، وحشتناک و هولناک است؛ خواه اتفاقی باشد یا نه؛ اقدامی که باید محکوم گردد و ایران مسئولیت کامل آن را برعهده گیرد.

10 شهروند سوئدی و 7 فردی که در سوئد زندگی می کردند، از جان باختگان این این هواپیما هستند.

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان نیز از ایران خواست از تکرار چنین فاجعه ای در آینده جلوگیری کند.

وی گفت: اقدام ایران در شفاف سازی دلیل سقوط هواپیما را بسیار مهم دانست.

وزیر خارجه آلمان اضافه نمود: تهران باید پیامدهای دُرست در ارزیابی این فاجعه هراس انگیز را ترسیم و در جهت اطمینان از تکرار نشدن آن اقدام کند.

چهار تن از قربانیان این هواپیما در آلمان زندگی می کردند؛ اگرچه تابعیت آلمان را نداشتند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 188

به "واکنش سوئد و آلمان به سقوط هواپیما ، تهران پیامدهای درست در ارزیابی این فاجعه هراس انگیز را ترسیم کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سوئد و آلمان به سقوط هواپیما ، تهران پیامدهای درست در ارزیابی این فاجعه هراس انگیز را ترسیم کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید