واکنش طالبان به برگزاری مراسم تحلیف عبدالله عبدالله و اشرف غنی

به گزارش بازی های اندروید، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، گروه طالبان افغانستان به برگزاری دو مراسم تحلیف ریاست جمهوری جداگانه در کابل، پایتخت این کشور واکنش نشان داد.

واکنش طالبان به برگزاری مراسم تحلیف عبدالله عبدالله و اشرف غنی

در این ارتباط ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است که با توجه به اختلافاتی که در میان سیاستمداران دولت وجود دارد و حتی امروز دو مراسم تحلیف ریاست جمهوری جداگانه برگزار کردند، بعید است که اعضای این گروه بتوانند طبق قرار قبلی خود را برای مذاکرات صلح بین افغانی فردا 10 مارس (20 اسفند) آماده نمایند.

مجاهد همچنین خطاب به محمد اشرف غنی رئیس جمهور و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی افغانستان گفته است: بیایید به جای برگزای دو مراسم جداگانه تحلیف، اختلافات را کنار گذاشته و بیشتر بر مذاکرات بین افغانی متمرکز شوید تا فرایند صلح این کشور به موفقیت برسد.

سخنگوی طالبان در ادامه، این اختلافات را برای مذاکرات صلح کشور خطرناک خوانده و اضافه نمود: یکی از گامهایی که قرار بود برای صلح کشور برداشته گردد و در توافقنامه صلح طالبان با آمریکا در دوحه قطر نیز گنجانده شده است آزادی 5 هزار زندانی طالبان در زندان های دولت بود تا طالبان نیز بتواند هزار زندانی دولت را در مقابل آزاد کند، با این وجود تا به امروز هیچ گام عملی ای برای اجرای شرط توافق آمریکا و طالبان صورت نگرفته است، چون اشرف غنی بارها این این درخواست را رد نموده است.

گفتنی است که بحران سیاسی موجود در افغانستان با ادای سوگند همزمان اشرف غنی و عبدالله عبدالله به عنوان رؤسای جمهور وارد فاز جدیدی شده است.

امروز بعد از ظهر، عبدالله عبدالله، به عنوان رئیس جمهور افغانستان سوگند یاد کرد و دقایقی پیش از او نیز اشرف غنی در ارگ ریاست جمهوری سوگند یاد نموده بود.

در این مراسم اشرف غنی از رقبای سیاسی خود خواست تا به او فرصت کار کردن بدهند و با همراه شدن با دولت او به افغانستان خدمت نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 359

به "واکنش طالبان به برگزاری مراسم تحلیف عبدالله عبدالله و اشرف غنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش طالبان به برگزاری مراسم تحلیف عبدالله عبدالله و اشرف غنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید