وکلای استیضاح ترامپ کناره گیری کردند

به گزارش بازی های اندروید، بنا بر گفته منابع مطلع، یک هفته مانده تا شروع دادگاه استیضاح رئیس جمهور سابق آمریکا در سنا، پنج وکیلی که قرار بود پرونده استیضاح ترامپ را برعهده بگیرند همگی کناره گیری کردند.

وکلای استیضاح ترامپ کناره گیری کردند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، منابع آگاه اعلام نمودند که پنج تن از وکلای پرونده استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا یک هفته مانده به شروع استیضاح وی در سنای آمریکا کناره گیری کردند.

بنا بر گزارش شبکه سی ان ان، خاتمه همکاری وکلای پرونده استیضاح ترامپ در حقیقت یک تحول مهم در دومین استیضاح ترامپ به حساب می آید زیرا رئیس جمهور سابق آمریکا در هفته های اخیر به شدت در کوشش بوده تا وکلایی را پیدا کند که تمایل داشته باشند وکالت پرونده وی را برعهده گیرند.

در حال حاضر که هفته آینده جلسات حقوقی و چند روز پس از آن جلسه استیضاح ترامپ شروع می گردد، رئیس جمهور آمریکا که به نمایش تقلب گسترده در انتخابات چسبیده، به ناگهان هیچ نماینده حقوقی برای دفاع از خود نمی بیند.

یک منبع آگاه در این خصوص گفته است، بوچ بوورز و دبو را باربری که قرار بود بعنوان دو وکیل برجسته در پرونده استیضاح ترامپ حضور داشته باشند، دیگر در تیم وکلای رئیس جمهور سابق آمریکا حضور ندارند و آنطور که تعیین است، تصمیم به خاتمه همکاری دونالد ترامپ و وکلای استیضاح بر اساس یک توافق مشترک دو طرفه انجام شده است.

بوورز بعنوان وکیل پیشتاز پرونده استیضاح ترامپ، تیم وکلای این پرونده را گرد هم جمع نموده بود.

یک منبع آگاه دیگر در این خصوص گفت که جاش هوارد وکیل کارولینای شمالی که اخیراً به تیم وکلای ترامپ پیوسته بود نیز تیم وکلای استیضاح ترامپ را ترک نموده است و جانی گسر و گرگ هریس از کارولینای جنوبی نیز دیگر در این پرونده مشارکت ندارند.

طبق این گزارش، هیچ وکیل دیگری تا به امروز برای برعهده دریافت پرونده استیضاح ترامپ در سنا اعلام آمادگی ننموده است.

یک منبع آگاه به شبکه آمریکایی سی ان ان اعلام نمود که ترامپ از وکلای خود درخواست نموده بود که در جلسه سنا به جای تمرکز بر قانونی بودن محکوم کردن یک رئیس جمهور بعد از کناره گیری از قدرت، تأکید نمایند که تقلب گسترده ای در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (13 آبان ماه) انجام شده و اینکه انتخابات از ترامپ به سرقت رفته است.

طبق گزارش سی ان ان، ترامپ ظاهراً از نحوه عملکرد وکلای خود در مورد پرونده استیضاح رضایت نداشته و انتظار داشته که حضور پررنگ تری در رسانه ها داشته باشند.

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد سه شنبه (هفتم بهمن ماه) بندهای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را تحویل مجلس سنا داده است.

طبق توافق رهبران جمهوری خواه و دموکرات سنا، جلسه استیضاح ترامپ در روز هشتم فوریه (20 بهمن ماه دوشنبه) برگزار خواهد شد.

بعضی از جمهوری خواستار مدعی هستند که به لحاظ قانونی نمی توان رئیس جمهوری را دوره او به خاتمه رسیده است مورد استیضاح قرار داد اما در جلسه روز دوشنبه هفته گذشته در مورد قانونی بودن دادگاه استیضاح ترامپ رأی گیری شد که 55 سناتور این استیضاح را قانونی دانستند.

ترامپ نخستین رئیس جمهور آمریکا خواهد بود که پس از خاتمه دوره ریاست جمهوری اش دادگاه استیضاح وی در سنا برگزار می گردد.

روز 6 ژانویه (17 دی ماه) کنگره آمریکا در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت آمیز برگزار نمایند.

اما حامیان ترامپ به سمت کنگره هجوم بردند و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی وارد ساختمان کنگره شدند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده ها نفر هم زخمی شدند.

به همین دلیل، مجلس نمایندگان آمریکا بامداد 25 دی ماه با 232 رأی موافق و 197 رأی مخالف، طرح استیضاح مجدد ترامپ را تصویب کرد. این اولین بار در تاریخ 244 ساله ایالات متحده است که مجلس نمایندگان این کشور، دو بار طرح استیضاح یک رئیس جمهور را تصویب می نماید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 990

به "وکلای استیضاح ترامپ کناره گیری کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وکلای استیضاح ترامپ کناره گیری کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید