پیامد پیروزی بوریس جانسون بر اقتصاد جهانی چیست؟

به گزارش بازی های اندروید، خبرنگاران: با پیروزی قاطع محافظه کاران، شانس برگزیت همراه با توافق بیش از هر زمان دیگری است.

پیامد پیروزی بوریس جانسون بر اقتصاد جهانی چیست؟

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از ایسنا؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، حزب محافظه کار به رهبری بوریس جانسون پیروز شد در انتخابات پنج شنبه هفته گذشته به پیروزی قاطعی در برابر رقبای خود دست پیدا کند و اکنون سوال مهم برای فعالان مالی این است که این پیروزی تا چه حد بر روی بازارها و شاخص های مالی اثرگذار خواهد بود.

پس از سه مرتبه به تعویق افتادن مهلت برگزیت اکنون به نظر می رسد که انگلیس انتها سی و یکم ژانویه از اتحادیه اروپا خارج می گردد. بوریس جانسون بلافاصله پس از پیروزی وعده داده بود که در این تاریخ انگلیس را به طور قطع از اتحادیه اروپا خارج کند. از سوی دیگر ساجد جاوید، وزیر خزانه داری نیز وعده داده است که دولت از بسته محرک جدیدی رونمایی کند که به احتمالا به معنای تقویت رشد مالی و افزایش کسری بودجه دولت خواهد بود.

در سه ماهه سوم سال جاری اقتصاد انگلیس از رکود گریخت و پس از رشد منفی 0.2 درصدی سه ماهه دوم، دومین اقتصاد بزرگ اروپایی توانست رشد 0.3 درصدی را جشن بگیرد. بانک مرکزی انگلیس پیش بینی نموده است که اقتصاد این کشور در سال 2019 حدود 1.4 درصد و در سال آینده 1.2 درصد رشد کند.

جسپر لاولر، مدیر تحقیقات موسسه کپیتال گروپ در مورد چشم انداز اقتصاد انگلیس پس از انتخابات گفت: این پیروزی به ثبات بیشتر به اقتصاد یاری خواهد نمود چرا که با توجه به شکست سنگین حزب کارگر، احتمال اصلاحات ساختاری اساسی در مقطع فعلی وجود ندارد و این خبر با استقبال سرمایه گذاران روبرو خواهد شد.

در عرصه اقتصاد جهانی نیز به نظر می رسد که انگلیس به دنبال یک توافق جامع با آمریکا و هم چنین اتحادیه اروپا خواهد بود. خروج انگلیس از اتحادیه اروپا احتمالا به معنای تقویت محسوس روابط این کشور با چین و آمریکا خواهد بود و این مساله به تقویت رشد مالی این دو کشور یاری خواهد نمود.

به نظر می رسد سرمایه گذاری های خارجی به ویژه توسط اروپایی ها در انگلیس کاهش پیدا کند و این مساله احتمالا به تضعیف ارزش پوند منجر خواهد شد.

از سوی دیگر به نظر می رسد اتحادیه اروپا یکی از بزرگ ترین بازندگان برگزیت خواهد بود و شاهد کاهش تجارت این اتحادیه با انگلیس خواهیم بود. هامیش موئرس، استراتژیست ارزی در موسسه اوفکس گفت: این که تصور کنیم انگلیس و اتحادیه اروپا به این زودی ها به یک توافق تجاری جامع و پایدار برسند تصور غلطی خواهد بود. هفت سال طول کشید تا مذاکرات کانادا و اتحادیه اروپا به امضای پیمان تجارت آزاد ختم گردد و حتی اگر در مورد انگلیس، این مدت بسیار کمتر باشد هم، در کوتاه مدت روابط دو طرف کاهشی خواهد بود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 119

به "پیامد پیروزی بوریس جانسون بر اقتصاد جهانی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیامد پیروزی بوریس جانسون بر اقتصاد جهانی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید