چه بر سر تیم ملی والیبال آمده است؟

به گزارش بازی های اندروید، تیم ملی والیبال ایران حال وروز چندان خوشی ندارد. این تیم که بعد از پوست اندازی راهی رقابت های لیگ ملت های والیبال شده یکی پس از دیگری علاقه مندانش را شگفت زده می نماید. والیبال ایران که بعد از جدایی ستاره هایش با تیمی جوان راهی این رقابت ها شده، چندان نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

چه بر سر تیم ملی والیبال آمده است؟

به گزارش شرق، آن ها که برای اولین بار با بهروز عطایی به عنوان سرمربی ایرانی پا به رقابت های لیگ ملت های والیبال می گذارند، تا به حال نتایج درخوری نگرفته اند. شکست برابر ژاپن در هفته نخست این رقابت ها باعث شد تا انتقاد ها از تیم ملی زیاد گردد. اعضای تیم و به طور خاص میلاد عبادی پور به عنوان کاپیتان و بهروز عطایی به عنوان سرمربی در توجیه شکست برابر ژاپن، تیمی که ایران عادت داشت در سال های اخیر به راحتی شکستش دهد، این بود که از سطح بازی ژاپن شگفت زده شده اند.

والیبالیست های ایران با دو باخت برابر هلند و ژاپن و دو رجحان برابر تیم های چین و استرالیا پا به صوفیه بلغارستان گذاشتند تا هفته دوم را آغاز نمایند. آن ها در اولین گام باید به مصاف میزبان می رفتند؛ تیمی که در هفته اول هیچ بردی در کارنامه نداشت و همین موضوع کار را برای تیم ملی والیبال ایران راحت جلوه می داد. با این حال در یک غافلگیری دیگر، ایران بازی را در سه ست پیاپی به بلغارستان واگذار کرد تا اولین برد رقیب را در این دوره از رقابت ها تقدیم نمایند. این سومین شکست والیبال ایران در پنجمین بازی اش در این تورنمنت بود.

ایران این بازی را با نتایج 25بر 19، 25 بر 23 و 26 بر 24 واگذار کرد تا دوباره انتقاد از عملکرد ملی پوشان ایرانی به گوش برسد. همان طور که در بالا عنوان شد بلغارستان که میزبان گروه چهارم در هفته دوم لیگ ملت های والیبال است، تا قبل از این ملاقات بدون برد در جایگاه 15 رنکینگ مسابقات قرار داشت و اولین پیروزی خود را مقابل ایران به دست آورد.

شکست برابر بلغارستان با اظهارنظری مشابه با شکست برابر ژاپن از سوی ایرانی ها همراه بود. ابتدا امیرحسین توخته، مدافع میانی تیم ملی والیبال ایران پس از بازی برابر تیم ملی بلغارستان گفت: تیم حریف فراتر از انتظار ظاهر شد و بازی سختی برابر این تیم داشتیم.

بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال ایران پس از شکست مقابل بلغارستان گفت: در ست دوم و سوم زمانی که بازی به سمت برد ایران پیش می رفت، کم تجربگی تیم باعث شد نتیجه را واگذار کنیم. به جز ست اول تیم ایران بازی خوب و قابل قبولی انجام داد. بلغارستان پس از چهار باخت چیزی برای از دست دادن نداشت و با توجه به شرایط میزبانی تمام انرژی و قدرت خود را گذاشت تا برنده بازی باشد.

بهروز عطایی نهایتا کم تجربگی بازیکنان تیمش را عامل این باخت توصیف کرد و گفت: در ست دوم و سوم زمانی که بازی به سمت برد ایران پیش می رفت، کم تجربگی تیم باعث شد نتیجه را واگذار کنیم. درمجموع نسبت به مسابقات گذشته مان در هفته نخست بد نبودیم. کوشش تیم نسبت به بازی های گذشته بیشتر بود، اما باید پذیرفت که تاوان کم تجربگی تیم را می دهیم. بعد از توجیه سرمربی تیم ملی، نوبت به صحبت های میلاد عبادی پور، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران رسید تا او علت دیگری برای این شکست بیاورد؛ امروز بد بازی نکردیم، اما به بازی خوب بلغار ها باختیم.

همان طور که بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی هم اشاره نمود، اگر ست اول را کنار بگذاریم، در دو ست دیگر خیلی خوب والیبال بازی کردیم. درست است که ترکیب تیم ایران مقداری جوان تر از سال های گذشته شده است، اما به نظرم صد درصد توان خود را گذاشت.

قبلا هم اعلام نموده بودم که بازیکنان تیم در تمام بازی ها صد درصد توان خود را می گذارند. با وجود تجربه خیلی کمی که برخی بازیکنان ایران دارند، با جو امروز سالن که طرفداران بلغاری درست نموده بودند، بازیکنان خیلی خوب خودشان را نشان دادند. فکر می کنم در روز های آینده بازی های خیلی خوبی را از همین بازیکنان ببینیم. نمی توانم بگویم ما امروز بد بازی کردیم، چون به بازی خوب بلغار ها باختیم، اما بازیکنان ما هم چیزی کم نداشتند و خوب بازی کردند.

امید به روز های آینده و ارائه بازی بهتر از سوی تیم ملی در شرایطی مطرح شده که ایران امشب باید در جدالی به نسبت سخت به مصاف آمریکا، یکی از قدرت های این رشته ورزشی برود. این بازی مثل بازی نخست ایران قرار است از ساعت 21:30 به وقت ایران برگزار گردد. ایران بعد از این بازی هم ملاقات سختی با برزیل خواهد داشت که این بازی هم فردا و از ساعت 18:00 به وقت تهران برگزار می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1614

به "چه بر سر تیم ملی والیبال آمده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه بر سر تیم ملی والیبال آمده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید