چین از پامپئو به دلیل آنکه کووید-19 را ویروس ووهان خواند، انتقاد کرد

به گزارش بازی های اندروید، سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی کرونای جدید را کووید-19 نامگذاری کرده، از وزیر خارجه آمریکا به دلیل نسبت دادن این ویروس به شهر ووهان انتقاد کرد.

چین از پامپئو به دلیل آنکه کووید-19 را ویروس ووهان خواند، انتقاد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه از مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به دلیل جعل نام ویروس کرونا جدید (کووید-19) و نسبت دادن آن به شهر ووهان چین انتقاد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این مورد گفت: سازمان بهداشت جهانی رسما این بیماری را کووید-19 نامگذاری کرده است. نام بردن از آن تحت عنوان کروناویروس ووهان ضدعلمی و بر خلاف هشدار سازمان بهداشت جهانی است.

وی اضافه نمود: ما این بدنام سازی نکوهش بار را محکوم می کنیم.

این موضع گیری پس از آن انجام می گیرد که پامپئو روز یکشنبه در مصاحبه ای در تشریح اقدامات آمریکا برای کنترل شیوع این ویروس در آمریکا، از آن با عنوان کروناویروس ووهان یاد کرد.

پکن در روزهای اخیر همزمان با غلبه تدریجی بر شیوع کرونا، تلاش کرده است تا رسانه ها و مقام های خارجی را از نسبت دادن این ویروس به چین، بازدارد. سخنگوی وزارت خارجه چین هفته گذشته گفت اینکه اولین مورد از ابتلا به کرونا در ووهان کشف شده، الزاما به این معنی نیست که مبدأ اصلی ویروس این شهر و چین بوده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 358

به "چین از پامپئو به دلیل آنکه کووید-19 را ویروس ووهان خواند، انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از پامپئو به دلیل آنکه کووید-19 را ویروس ووهان خواند، انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید