کاهش قیمت مرغ در بازار

به گزارش بازی های اندروید، عضو اتحادیه مرغداران گوشتی از کاهش 300 تومانی نرخ مرغ در بازار اطلاع داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ گرم 18هزار و 500 تومان است.

کاهش قیمت مرغ در بازار

بزرگ حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار ، از کاهش قیمت مرغ در بازار اطلاع داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 12 هزار و 800 تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی 18 هزار و 500 تومان است.

به گفته وی، نرخ کنونی هر کیلو مرغ نسبت به ایام قبل از تعطیلات 200 تا 300 تومان کاهش داشته است.

حجت ادامه داد: با گسترش ویروس کرونا و کاهش میزان نذورات در ایام محرم پیش بینی می گردد که تنش خاصی در بازار رخ ندهد.

این مقام مسئول با انتقاد از افزایش بی رویه قیمت کنجاله سویا در بازار گفت: در حال حاضر کنجاله سویا با نرخ 10 هزار تومان در بازار موجود نیست که این امر فراوریکنندگان را مجبور می نماید قبل از اینکه مرغ به وزن واقعی خود برسد آن را به کشتارگاه بفرستند.

حجت با اشاره به اینکه مسئله ای در جوجه ریزی نداریم، گفت: عدم وزن گیری مرغ ها و ارسال مرغ قبل از رسیدن به وزن مناسب به کشتارگاه می تواند زمینه را برای کمبود مرغ طی 15 روز آینده فراهم کند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه فراوریکنندگان مرغ مادر در بدترین شرایط قرار دارند، گفت: در حال حاضر تخم مرغ نطفه دار از قیمت جوجه بالاتر است که تداوم این کار صنعت طیور را دچار چالش می نماید.

وی با تاکید بر بازنگری جدی بر نرخ فروش مرغ گفت: بنابر آمار طی پنج ماه اخیر نرخ کنجاله سویا با رشد بیش از 2 برابر از 4 هزار و 500 تومان به 11 هزار تومان رسیده، ضمن آنکه تغییر قیمت واکسن و دارو بسیار چشمگیر بوده است که نرخ مصوب فعلی جوابگوی هزینه های فراوری نیست.

این مقام مسئول در سرانجام توضیح داد: در مواقعی که قیمت مرغ کاهش یا نرخ نهاده های فراوری افزایش می یابد، مسئولان به داد مرغداران نمی رسند، در حالیکه ستاد تنظیم بازار با هماهنگی کمیسیون کشاورزی و تشکل ها بصورت ماهانه باید نرخ مرغ را اعلام کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 709

به "کاهش قیمت مرغ در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش قیمت مرغ در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید