کشته شدن 45 نفر در مراسم یادبود رئیس جمهور تانزانیا

به گزارش بازی های اندروید، خبرگزاری خبرنگاران- پلیس تانزانیا بیان کرد، در پی ازدحام جمعیت در روز 21 مارس در ورزشگاه دارالسلام که محل برگزاری مراسم یادبود رئیس جمهور فقید تانزانیا بود، 45 نفر جان باختند.

کشته شدن 45 نفر در مراسم یادبود رئیس جمهور تانزانیا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ لازارو مامبوساسا فرمانده پلیس دارالسلام توضیح داد: شمار زیادی از افراد قصد داشتند وارد ورزشگاه شوند و بعضی نیز حاضر نبودند صبر نمایند. آن ها برای وارد شدن فشار آوردند و این موجب آشفتگی شد. چهل و پنج نفر در این حادثه جان باختند.

مقامات تانزانیا تا به امروز آماری در این زمینه اعلام ننموده بودند. خبرگزاری فرانسه اعلام نموده بود 5 نفر از جمله یک زن و چهار کودک در این حادثه کشته شدند. یک نفر دیگر از اعضای این خانواده هم ناپدید شده است.

مامبوساسا خاطرنشان کرد، 37 نفر هم در این مراسم زخمی شده اند که بیشتر آن ها از بیمارستان مرخص شده اند.

چند روز پس از اعلام مرگ جان ماگوفولی رئیس جمهور فقید تانزانیا در روز 17 مارس، ده ها هزار نفر از مردم این کشور در ورزشگاه اهورو دارالسلام که محل نمایش پیکر ماگوفولی بود تجمع کردند. این مراسم، شروع یک هفته یادبود در سراسر تانزانیا بود.

پیکر ماگوفولی در نهایت به منطقه زنگبار و شهر موآنزا منتقل شد. وی آدینه در زادگاه خود در چاتو در شمال غربی تانزانیا به خاک سپرده شد.

رئیس جمهور 61 سال تانزانیا که از سال 2015 قدرت را در اختیار داشت به طور رسمی در 17 مارس بر اثر بیماری قلبی که از ده سال پیش به آن مبتلا بود، جان باخت.

اما مخالفان تاکید می نمایند رئیس جمهور که همیشه اثر ویروس کرونا را ناچیز می شمرد و از اتخاذ تدابیری برای مهار همه گیری خودداری می کرد در واقع یک هفته قبل بر اثر ابتلا به کووید 19 جان باخت.

طبق قانون اساسی تانزانیا سامیا سولهو حسن معاون رئیس جمهور فقید وظایف ماگوفولی را برعهده گرفت و حالا نخستین زنی است که تانزانیا را اداره می نماید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1072

به "کشته شدن 45 نفر در مراسم یادبود رئیس جمهور تانزانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن 45 نفر در مراسم یادبود رئیس جمهور تانزانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید