تور استانبول: آنکارا یا استانبول؟ به کدام یک باید سفر کرد؟

به گزارش بازی های اندروید، آنکارا مرکز ترکیه و استانبول بزرگ ترین شهر این کشور است و هر یک می تواند بسته به علائق شما، مقصد مناسبی برای سفر باشد. اما این دو شهر چه ویژگی هایی دارند که گردشگران قبل از انتخاب بین آن ها، باید بدانند؟

تور استانبول: آنکارا یا استانبول؟ به کدام یک باید سفر کرد؟

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

آنکارا به عنوان مرکز سیاسی ترکیه شناخته می گردد، در حالی که استانبول شهر خواهر هیجان انگیزی است که انرژی و سرزندگی بیشتری دارد. هرچند این کلیت بخشی ها حقیقت دارند، اما هر دو شهر جنبه های مثبت و منفی خودشان را دارند. در این مقاله می خواهیم محاسن و معایب مرکز ترکیه (آنکارا) و مرکز فرهنگی این کشور (استانبول) را برشماریم تا بتوانید تصمیم بگیرید کدام یک برای سفر شما مناسب تر است. به این ترتیب می توانید راحت تر تصمیم بگیرید که برای تور ترکیه کدام شهر را باید انتخاب کنید.

استانبول

چرا باید استانبول را انتخاب کنید؟

جاهای دیدنی متعدد

همه می دانند که در هر گوشه استانبول یک داستان تاریخی وجود دارد و تقریبا در هر پروژه ساخت و سازی، بقایای مساجد و کلیساها پیدا می گردد. به همین علت همواره تور استانبول در میان انواع تور ترکیه در اولویت گردشگران واقع شده است. به غیر از منطقه سلطان احمد و مساجد بزرگ آن و کاخ های عثمانی، محله های متعدد این شهر دارای بقایای معماری اروپایی، یونانی ارتدوکس، یهودی و ارمنی و بعلاوه فرهنگ است که در انتظار گردشگران برای کشف شدن هستند.

غذاهای خوشمزه

صحنه غذاهای استانبول ترکیبی از آشپزی سنتی و مدرن، به همراه رستوران هایی است که در طول چند دهه در این شهر مشغول به کار بوده اند و تازه کارها نیز کوشش می نمایند با آشپزهای مشهور خودی نشان دهند. غذاهای این شهر واقعا خوشمزه هستند و گزینه های زیادی برای انتخاب پیش روی شما وجود دارد؛ از کباب ساده تا رسپی های آناتولی مدرن.

تنگه بسفر

تنگه معروفی که دو قاره آسیا و اروپا را از هم جدا می نماید، هر روز رنگ متفاوتی به خود می گیرد و منظره زیبایی خلق نموده است. کشتی های مسافربری که به سمت بخش آسیایی استانبول حرکت می نمایند یا تورهای بسفر به گردشگران این اجازه را می دهد که از هر زاویه ای، این شهر بزرگ و زیبا را دیدن نمایند.

دو قاره

بخش آسیایی استانبول با قسمت اروپایی آن کاملا تفاوت دارد. زمانی که تصور می کنید همه چیز را دیده اید، سوار کشتی های مسافربری شوید و به کادیکوی بروید تا محله ای کاملا متفاوت را کشف کنید. البته نباید جزایر پرنسس را فراموش کرد که چهره متفاوتی از استانبول را به شما نشان می دهد.

چرا نباید به استانبول سفر کرد؟

ترافیک

ترافیک در استانبول یک کابوس مطلق است و رفت و آمد در این شهر می تواند ساعت ها طول بکشد و یک راننده بسیار آرام را به فردی دیوانه تبدیل کند! در استانبول برای رفتن به جایی، باید زمان زیادی اختصاص دهید و بعلاوه از رانندگی اجتناب کنید، چون پیدا کردن جای پارک، خود یک داستان ترسناک دیگر است!

ازدحام و شلوغی بی سرانجام

استانبول بسیار شلوغ و پر سروصدا است و موسیقی ای که در این شهر به گوش می رسد، شامل بوق ماشین ها نیز می گردد. حمل و نقل عمومی همواره پر است و معمولا مردم زیاد باادب نیستند و زمانی که باید صبر نمایند که نوبت شان گردد، شما را هل می دهند تا قبل از سایر افراد سوار شوند. بعلاوه برای هر چیزی از قبل باید جا رزرو کنید، چون آخر هفته ها تقریبا همه جا پر است.

معضل زباله

ساکنان استانبول اغلب زباله ها را به خیابان ها می ریزند. در تابستان فضاهای سبز شهر پر از مردمی است که کباب درست می نمایند و بعد از آن، تمامی زباله ها را همان جا رها می نمایند.

جمعیت محافظه کار

استانبول شهر تضادها است و به ازای هر محله مدرن و اروپایی، منطقه محافظه کاری وجود دارد که شاید هنگام قدم زدن در آن راحت نباشید و حس ناخوشایندی داشته باشید. شاید در خیابان مردان استانبولی زیر چشمی به خانم ها نگاه نمایند، به همین علت خانم ها ممکن است حس خوبی نداشته باشند.

آنکارا

چرا باید آنکارا را انتخاب کنید؟

درختان سرسبز و پارک ها

اولین چیزی که در ورود به آنکارا توجه مسافران را جلب می نماید، سرسبزی و فضاهای سبز متعدد این شهر است که در مقایسه با استانبول، بسیار زیاد است. درختان سرسبز در هر دو طرف خیابان کشیده شده است و پارک های زیادی (جایی که می توانید واقعا کمی پیاده راه بروید) در سراسر شهر وجود دارد. در آنکارا برخلاف استانبول، تمرکز روی ملک و ساختمان سازی شدید نیست و به طبیعت اجازه رشد داده شده است.

خلوت و سازمان یافته

آنکارا شهری مسکونی و سیاسی است و این بدین معنا است که این شهر در مقایسه با هرج و مرج استانبول، بسیار خلوت تر و سازمان یافته تر است. البته در ساعات اوج تردد و رفت و آمد، در آنکارا شاهد ترافیک خودروها هستیم، اما اینجا از صدای بوق ممتد خودروها یا الودگی صوتی بیش از حد زندگی شهری خبری نیست. خیابان ها نیز بسیار شلوغ نیستند و آخر هفته ها می توانید بدون گرفتن سردرد از موج جمعیتی که در خیابان ها هستند، بیرون بروید و از تعطیلات خود لذت ببرید.

خرید و جاهای دیدنی

آنکارا برای علاقه مندان به خرید بهشتی زیبا با مراکز خرید مدرن متعدد است که هر برندی که تصورش را بکنید، می توانید پیدا کنید. مرکز بعلاوه جاهای دیدنی هم کم ندارد، از آرامگاه مصطفی کمال آتاتورک و موزه قوم نگاری گرفته تا قلعه آنکارا و شهر قدیمی.

معماری زیبا

آنکارا برای علاقه مندان به معماری جذابیت های زیادی دارد، از دفتر مرکزی بانک زراعت که در سال 1925 به وسیله خولیو مونگری ساخته و به زیبایی تمام آراسته شده است گرفته، تا ساختمان های اداری مدرن تر که در دهه 60 میلادی در محله Ulus بنا شده است. حتی ایستگاه قطار این شهر که در سال 1937 ساخته شده، نمونه ای شگفت انگیز از آرت دکو (هنر دکو) است. علاوه بر این ها برج ساعت قدیمی و لامپ های فلزی که خیابان ها را آراسته، آنکارا را به یک مرکز واقعی تبدیل نموده است.

چرا نباید به آنکارا سفر کرد؟

فرهنگ رستوران کوچک

فرهنگ رستورانی آنکارا به تنوع استانبول نیست، پس در این شهر رستوران های ترکی با غذاهای منحصربه فرد و آشپزهای مشهور پیدا نخواهید کرد. اما از انواع کباب تا ماهی تازه و تنوع گسترده ای از غذاها را در آنکارا می توانید امتحان کنید.

نبود زندگی فرهنگی

یکی از بزرگ ترین ضعف های آنکارا، فقدان زندگی فرهنگی است. در این شهر رویدادهای مهم و برجسته ای مثل نمایشگاه هنر یا موسیقی برگزار نمی گردد. خانه اپرای شهر نیز که اوضاع خوبی ندارد و تقریبا می توان گفت مخروبه شده، در خصوص مقدار تمرکز بر چنین مسائلی حرف ها برای گفتن دارد.

در این مقاله هرکدام از ویژگی های مثبت و منفی آنکارا و استانبول را توضیح دادیم؛ حالا بستگی به شما دارد که کفه کدام یک سنگین تر از دیگری باشد و بخواهید یکی از این دو شهر را برای سفر انتخاب کنید.

منبع: کجارو / propertyguides.com / theculturetrip.com
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1469

به "تور استانبول: آنکارا یا استانبول؟ به کدام یک باید سفر کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: آنکارا یا استانبول؟ به کدام یک باید سفر کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید