ایجاد تنوع به سبک سایپا، کوییک نو چه مشخصاتی دارد؟، عکس

به گزارش بازی های اندروید، گجت نیوز نوشت: به بهانه فراوری و عرضه جدیدترین محصول سایپا قصد داریم نگاهی اجمالی به کوییک gx بیندازیم و از ابعاد مختلف به آنالیز آن بپردازیم.

ایجاد تنوع به سبک سایپا، کوییک نو چه مشخصاتی دارد؟، عکس

اگر از ابتدا بخواهیم آغاز کنیم، کوییک فیس لیفتی برای تیبا 2 به شمار میرود و اولین بار در سال 97 بود که به بازار معرفی و سپس عرضه شد.

از سال 1400 بود که سایپا تصمیم گرفت مدل تازهتری تحت عنوان کوییک s عرضه کند که فیس لیفتی برای کوییک دنده ای به شمار می رفت. تغییرات ظاهری مدل s نسبت به نمونه اولیه در کنار استانداردهای تازه جلب توجه می کرد. حالا نسخه جی ایکس نمونه تکامل یافته و فول آپشن اس به شمار میرود و پیش فروش آن هم اکنون صورت گرفته و از نیمه دوم امسال به طور رسمی وارد بازار خواهد شد.

مقایسه کوییک GX و کوییک S ؛ سایپا کوییک تازه چه تفاوتی با قبل دارد؟

اصولا خودروهای داخلی وقتی دچار فیس لیفت می شوند، تغییر خاص و محسوسی در ظاهرشان دیده نمی گردد و هنگامی که صحبت از فیس لیفت می گردد، بیشتر آپشن های رفاهی و ایمنی مورد توجه است. بنابراین قرار نیست در کوییک جی ایکس معینه ظاهری تازهی دیده گردد.

از نظر طراحی بیرونی اگر بخواهیم به آنالیز gx بپردازیم باید به شباهت های کامل آن با کوییک s اشاره کنیم. تنها تفاوت هایی که بین این دو مدل وجود دارد مربوط به رینگ های آلومینیومی و شیشه های دودی عقب می گردد. شاید بتوان گفت اغلب تفاوت های این دو مدل هاچ بک کراس در داخل کابین است.

کوییک جی ایکس همانند کوییک اتوماتیک مجهز به صفحه نمایش 7 اینچی لمسی است که در میانه داشبورد قرار گرفته و کلیدهای کنترل سیستم صوتی نیز روی فرمان تعبیه شده اند. مجموع این تغییرات اگرچه اندک هستند، ولی باعث تفاوت هایی نسبت به کوییک s می شوند.

معینات فنی کوییک gx

سایپا تصمیم گرفته بالاخره دستی به پیشرانه قدیمی M15 بکشد و آن را ارتقا دهد. البته در نهایت خروجی خاصی از موتور دریافت نمی گردد. موتور ام 15 حالا مجهز به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها یا VVT شده.

در حال حاضر پیشرانه کوییک gx می تواند حداکثر 90 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور فراوری کند که نسبت به نمونه قبل تا 3 اسب بخار قدرت و 7 نیوتن متر گشتاور بیشتری فراوری می نماید. بعلاوه شتاب گیری خودرو بهتر شده و چابکی بیشتری می توان از آن انتظار داشت.

کوییک جی ایکس در هر صد کیلومتر مسافتی که طی می نماید به طور ترکیبی 6.9 لیتر سوخت مصرف خواهد نمود. در مورد شتاب صفر تا صد اطلاعاتی منتشر نشده و معین نیست در عرض چند ثانیه می توان از سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسید. نیروی محرکه پیشرانه هم به وسیله یک گیربکس 5 سرعته دستی به محور جلو منتقل می گردد.

همان طور که ملاحظه کردید، مجموع تغییرات کوییک gx جزئی است و اتفاق مهم و عمده ای برای آن رخ نداده که بتوان گفت فیس لیفت مطلوبی از آب درآمده است.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانیدبه صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 خرداد 1402 بروزرسانی: 26 خرداد 1402 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1776

به "ایجاد تنوع به سبک سایپا، کوییک نو چه مشخصاتی دارد؟، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد تنوع به سبک سایپا، کوییک نو چه مشخصاتی دارد؟، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید