بند انداز برقی چیست؛ مزایا، معایب و روش استفاده از آن

به گزارش بازی های اندروید، بند انداختن یکی از قدیمی ترین روش هایی است که افراد مختلف از آن برای از بین بردن موهای زائد صورت استفاده می کردند و هنوز هم در بین بسیاری ها مرسوم است. اما برخلاف چندین سال قبل، این روزها در بسیاری از سالن های زیبایی و حتی خانه ها، دیگر بند انداختن به شکل قدیمی صورت نمی گیرد؛ یعنی کمتر کسی حوصله می کند نخ را درون دست خود پیچ و تاپ داده و روی صورت حرکت دهد تا موهای زائد از بین بروند. بلکه حالا از بند انداز برقی استفاده می شود؛ محصولی با همان مکانزیم اما با این تفاوت که خیلی سریع تر و موثرتر موهای زائد را از بین می برد و درد کمتری هم دارد. اگر در پی خرید یک بندانداز برقی خوب و باکیفیت هستید پیشنهاد می شود ادامه مطلب را از دست ندهید چون قرار است شما را با بهترین بنداندازهای موجود در بازار آشنا کنیم.

بند انداز برقی چیست؛ مزایا، معایب و روش استفاده از آن

فهرست محتوا

موهای زائد چگونه به وجود می آیند؟

روش های از بین بردن موهای زائد

حذف موهای زائد با استفاده از بند انداز برقی

مزایای استفاده از بند انداز برقی

معایب استفاده از بند انداز برقی

روش استفاده از بند انداز برقی

نکات قبل و بعد از استفاده از بند انداز برقی

ویژگی های یک بند انداز برقی خوب

نتیجه

معرفی محبوب ترین بند میزانای برقی موجود در خبرنگاران

موهای زائد چگونه به وجود می آیند؟

قبل از اینکه به معرفی این محصولات بپردازیم بهتر است به صورت خیلی خلاصه به بررسی دلایل به وجود آمدن موهای زائد و روش های مرسوم رفع کردن آن ها هم بپردازیم. به صورت کلی در بدن تمام افراد مو رشد می کند. حالا بسته به محیط زندگی، ژنتیک و…، میزان این مو می تواند در بدن هر فرد متفاوت باشد اما نمی توان گفت یک بدن اصلا مو ندارد.

در میان تمام موهایی که در نقاط مختلف بدن رشد می کنند، برخی ها نظیر موهای زیر بغل، موهای صورت (در خانم ها)، موهای پا و دست (بیشتر در خانم ها)، بیکینی و شکم، موهای زائد در نظر گرفته می شوند و افراد مختلفی از روش های گوناگون برای از بین بردن آن ها استفاده می کنند. به صورت کلی به غیر از موی سر و گردن که حدودا 1 میلیون مو دارد، بیش از 4 میلیون موی دیگر از گردن به پایین رشد می کنند. از بین 1 میلیون موی سر و گردن هم فقط 100 هزارتا سهم سر و باقی برای صورت و گردن است که خانم های زیادی دوست دارند تمام آن ها از بین بروند چون باعث زیبایی و مجذوب کنندهیت بیشتری می گردد.

البته برخی از خانم ها به دلایل مختلف نظیر اختلال ژنتیکی یا اختلال در عملکرد هورمون های خاص و یا بیماری هایی تخمدان پلی کیستیک، در یک سری از نقاط بدن خود مثل پشت لب و چانه ها شاهد رشد موهای ضخیم و ناخواسته ای هستند که در بسکمک از خانم ها وجود ندارد. این موضوع می تواند به شدت اعتماد به نفس این افراد را کاهش دهد در نتیجه طبیعی است که روش های مختلفی را برای از بین بردن دائمی یا موقتی این موهای زائد امتحان کنند.

علاوه بر زیبایی، حذف موهای زائد می تواند دلایل فرهنگی، مذهبی و سلامتی هم داشته باشد. جالب است بدانید 11 هزار سال قبل از دوران عصر حجر هم فرهنگ حذف موهای زائد وجود داشته و چیز نوی نیست. از جمله دلایل رشد موهای زائد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هایپرتریکوز؛ رشد موهای زائد در اثر تحرکات هورمونی، عوامل ارثی یا مصرف داروهایی نظیر ماینوکسیدیل و فتی توئین. رشد موها در این حالت معمولا روی صورت، شکم، پشت یا سینه خانم ها شکل می گیرد.
  • هیرسوتیسم؛ رشد موها به شکل الگوی مردانه یا همان پرمویی مثل ریش، رشد مو در نواحی سینه و حتی ریزش مو با الگوی مردانه که به دلیل بیماری هایی نظیر تنبلی تخمدان و سندرم کوشینگ یا مصرف داروهایی مثل ماینوکسیدیل، دانازول و تستسترون به وجود می آید.

روش های از بین بردن موهای زائد

برای از بین بردن موهای صورت، روش های زیادی وجود دارد که از جمله این موارد می توان به بند انداختن، مومک انداختن، لیزر، کندن با موچین، اصلاح با تیغ و تراشیدن، دکلره و… اشاره کرد. یکی از روش های نو برای از بین بردن موهای زائد صورت و گردن هم در واقع یک نسخه ارتقا یافته از همان بند انداختن سنتی است به این گونه که با استفاده از یک دستگاه برقی و بسیار راحت صورت می گیرد.

تفاوت عمده ای بین بند انداختن به روش سنتی و برقی وجود ندارد اما از لحاظ سهولت و کیفیت کار، بندانداز برقی به مراتب گزینه مجذوب کننده تری است. به صورت کلی روش های حذف موهای زائد صورت و بدن و اثرات و نتایج آن ها به توضیح زیر هستند:

  • اپیلاسیون؛ روش هایی که در آن ها، فولیکول مو تخریب شده و در نتیجه مو به صورت کامل از بین می رود. روش های انجام اپیلاسیون شامل الکترولیز، IPL و لیزر می شوند.
  • دپیلاسیون؛ به روش هایی که کمک می کنند موهای زائد به صورت موقت رفع شوند. در این روش ها فولیکول آسیب نمی بیند و مو پس از مدتی دوباره رشد می کند. از جمله روش های دپیلاسیون هم می توان به سایر روش های موجود غیر از الکترولیز، IPL و لیزر اشاره کرد مثل بند انداختن.
روشنتیجه
بند انداخن - موچین
  1. رشد دوباره موها بعد از چند هفته
  2. تحریک خونرسانی و افزایش رشد موها
  3. احتمال تغییر جای فولیکول ها و رشد مو در جهتی دیگر
وکس کردن (سرد و گرم)مشابه بند انداختن
کرم موبر
  1. کاملا موقت (کمتر از 1 هفته)
  2. امکان تحریک پوست
  3. عدم تأثیر در افزایش رشد مو
بلیچینگ
  1. مناسب برای موهای نازک
  2. معمولا با التهاب پوستی همراه است.
  3. احتمال تغییر رنگ پوست در نتیجه عدم احتیاط در انجام فرایند
  4. بدون تأثیر روی فولیکول
اصلاح و شیو
  1. ماندگاری بسیار کم (کمتر از 5 روز)
  2. تخریب انتهای مو و در نتیجه ضخیم تر به نظر رسیدن آن ها
  3. عدم تأثیر در افزایش رشد مو
الکترولیز
  1. حذف دائمی مو
  2. دوره درمان بسیار طولانی (بیش از 1 سال)
  3. ایمنی کم در مقایسه با لیزر
  4. تخریب فولیکول
IPL
  1. حذف بیشتر موهای زائد به صورت دائمی اما پس از یک دوره درمان حداقل 8 ماهه
  2. مناسب برای پوست های روشن با موهای ضخیم و تیره
  3. فولیکول را از بین می برد
لیزر
  1. حذف دائمی بیش از 75٪ موهای زائد طی یک دوره درمانی 8 تا 12 ماهه
  2. ایمنی بالاتر در مقایسه با IPL و الکترولیز
  3. سهلوت انجام کار
کرم وانیکا یا سورین
  1. امکان دسترسی به صورت آزاد و بدون تجویز پزشک وجود ندارد
  2. فقط برای موهای صورت توصیه می گردد
  3. به مدت 1 تا 2 ماه کاهش رشد را شاهد خواهید بود اما پس از این مدت، رشد مو به سرعت سابق بازمی گردد
  4. موها شاید روشن تر و ظریف تر شوند

حذف موهای زائد با استفاده از بند انداز برقی

بندمیزانای برقی این روزها در انواع و اقسام مدل های مختلف اما با مکانیزم مشابه راهی بازار می شوند. قیمت آن ها با توجه به کیفیت ساخت و همچنین دوام آن ها می تواند متفاوت باشد و در نتیجه هرچه محصول گران قیمت تری را خریداری کنید، در اصلاح صورت خود کیفیت بیشتری را مشاهده خواهید کرد. البته این بدان معنا نیست که بندمیزانای برقی ارزان قیمت لزوما بی کیفیت هستند؛ در بین این محصولات هم می توان مدل های بسیار مرغوبی را یافت که بتوانند نیازهای شما را به بهترین شکل ممکن رفع کنند.

حالا که به صورت خیلی خلاصه با روش های از بین بردن حذف مو آشنا شده اید، می دانید با استفاده از بندانداز، موچین و موارد مشابه، پوست به صورت مکانیکی تحریک می گردد که این موضوع در نهایت سبب افزایش شدت خونرسانی شده و باعث افزایش رشد موهای زائد هم می گردد. بنابراین این روش نه تنها دائمی نیست بلکه باعث افزایش رشد موهای زائد هم می گردد. هرچند رشد دوباره موها شاید کمی به طول بینجامد.

بنابراین اگر توان پرداخت هزینه های سنگین لیزر و سایر روش ها را ندارید، بند انداختن می تواند برای شما گزینه مناسبی باشد. البته اگر به صورت پیوسته این کار را انجام دهید. برخی از خانم ها هم در کنار جلسات لیزر، از بندانداز استفاده می کنند تا موهای بسیار ریز روی صورت خود را در فواصل بین جلسات لیزر از بین ببرند. اینجاست که بندانداز برقی گزینه فوق العاده مناسبی است چون شما نمی توانید هر زمانی که می خواهید و برای از بین بردن موهای ریز به مراکز لیزردرمانی بروید و باید منتظر بمانید تا زمان مناسب فرا برسد.

بندانداز برقی به خاطر سهولت استفاده و کیفیت کار بسیار بالا، توانسته به عنوان یکی از روش های سریع حذف موهای زائد طرفداران بسیار زیادی در میان بانوان پیدا کند. استفاده از بندانداز برقی تقریبا مشابه همان روش سنتی است با این تفاوت که در این جا شما به جای دست، نخ را دور سیم های فلزی قرار می دهید و آن را به فنری که بین این دو سیم تعبیه شده متصل می کنید. حالا کافی است دستگاه را روشن کرده و از آن استفاده کنید.

مزایای استفاده از بند انداز برقی

استفاده از بندانداز برقی مزایای زیادی دارد که از جمله این موارد می توان به اصلاح صورت با درد بسیار کم، ریشه کن کردن مو و دوام و ماندگاری بالا، قابل استفاده در هر مکان و زمان، مناسب برای سایر قسمت های بدن، سرعت بالا، بدون نیاز به آرایشگر و سهولت در استفاده اشاره کرد که هر کدام از این موارد را به صورت خیلی خلاصه در زیر توضیح خواهیم داد.

  • درد بسیار کم؛ بندانداز برقی به خاطر سرعت بالایی که دارد، درد کمی را هم به فرد تحمیل می کند. البته اندکی درد کاملا طبیعی است ولی در مقایسه با بند انداختن سنتی، عملا دردی را در این روش احساس نخواهید کرد.
  • ریشه کن کردن مو و دوام و ماندگاری بالا؛ یکی از مزایای بند کردن صورت این است که مو ریشه کن می گردد، نه اینکه مثل اصلاح با تیغ و ماشین ریش تراش، از ته قطع گردد. در نتیجه همین تفاوت، وقتی شما صورت را بند می اندازید، کمی بیشتر طول می کشد تا مو دوباره رشد کند تا بدین ترتیب نیازی نداشته باشید هر روز و هر هفته از آن استفاده کنید.
  • قابل استفاده در هر مکان و زمان؛ شما برای رفع موهای زائد بدن خود قبل از یک مهمانی نمی توانید به سراغ لیزر بروید، کرم بزنید و منتظر بمانید، از تیغ یا ژیلت استفاده کنید و… بهترین گزینه برای شما نخ کردن صورت است آن هم اگر بندانداز برقی داشته باشید چون در این صورت مشکل شما با بیشترین سرعت ممکن حل خواهد شد.
  • مناسب برای سایر قسمت های بدن؛ از آن جایی که خانم ها موهای نرمی در نقاط مختلف بدن خود دارند، اگر میزان آن ها کم باشد می توانند از بندانداز برقی برای رفع موهای زائد آن قسمت هم استفاده کنند. این ابزارها برای رفع موهای نازک و باریک صورت طراحی شده اند و در نتیجه توصیه می گردد فقط در محل هایی از آن استفاده کنید که لطافتی مشابه پوست صورت دارند.
  • سرعت بالا؛ همانطور که در بالا هم گفته شده، بند انداز برقی به صورت اتوماتیک و خیلی سریع موهای زائد بدن را از بین می برد و همین موضوع سبب می گردد کنترل بیشتری روی اصلاح صورت خود داشته باشید. همچنین وقت کمی هم از شما می گیرد و در سریع ترین زمان ممکن پوستی شفاف و بدون موی زائد را به شما تحویل می دهد.
  • سهولت در استفاده، بدون نیاز به آرایشگر؛ یکی دیگر از مزایای بند انداز برقی این است که استفاده از آن بسیار ساده است به گونه ای که اصلا نیازی به رفتن به آرایشگاه نخواهید داشت و خودتان درون منزل هم می توانید از آن استفاده کرده و لذت ببرید. در نتیجه استفاده از بندانداز برقی هم در وقت و هم هزینه شما به شکل قابل توجهی صرفه جویی خواهد کرد.

معایب استفاده از بند انداز برقی

اما مثل هر ابزار دیگری، بندانداز برقی هم معایب خاص خود را دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. بدین ترتیب با دید بهتری می توانید به خرید آن اقدام کنید.

  • برای صورت های دارای جوش مناسب نیست؛ نه فقط بندانداز برقی بلکه بند انداختن به هر روش دیگری روی صورت های دارای جوش بسیار دردناک است چرا که باعث ترکیدن و پخش شدن چرک روی سطح صورت می گردد. همچنین این کار می تواند باعث افزایش جوش روی صورت و یا ماندن لکه آن گردد.
  • موهای زائد را به صورت موقتی از بین می برد؛ یکی دیگر از معایب بندمیزانای برقی این است که در دسته روش های موقت رفع مو قرار گرفته است. این یعنی به صورت دائمی موها را از بین نمی برد بلکه موها بعد از گذشت چند روز دوباره رشد می کنند. از آن جایی هم که با حرکت نخ روی صورت، صورت تحریک می گردد، ممکن است با افزایش خون رسانی، در دوره های بعدی با موهای بیشتری روبرو شوید.
  • داغ کردن در استفاده طولانی؛ از آن جایی که این دستگاه برقی است و دائما حرکت می کند، بعد از مدتی داغ می گردد. شما باید بعد از چند دقیقه اصلاح با استفاده از آن، دستگاه را خاموش کرده و استراحت دهید و دوباره از آن استفاده کنید چون این ابزارها بسیار ظریف هستند و ممکن است بعد از گذشت مدت زمان طولانی روشن ماندن و کار کردن، خراب شوند.
  • برای همه پوست ها مناسب نیست: از آن جایی که بندانداز بسیار ظریف طراحی شده، برای پوست های زبر و خشن و پرجوش مناسب نیست چون باعث تحریک و آسیب رساندن به آن ها می گردد. در نتیجه همه خانم ها نمی توانند از آن استفاده کنند.

روش استفاده از بند انداز برقی

  1. پوست خود را تمیز با آب و صابون بشویید تا چرب نباشد. بهترین زمان پس از از بین بردن موهای زائد، بعد از حمام کردن است؛ یعنی درست در زمانی که پوست بسیار تمیز است. توجه داشته باشید در ابتدا صورتتان باید کاملا خشک و بدون هیچ رطوبتی باشد. همچنین می توانید از پودرهای سست کننده هم استفاده کنید تا درد کمتری را متوجه شوید. هرچند درد خاصی با استفاده از این دستگاه حس نخواهید کرد.
  2. نخ را مطابق دستورالعمل موجود درون جعبه به فلزهای طرفین متصل کرده و از فنر پایین رد کنید. سپس نخ را دور دایره های روی بدنه بپیچید و پیچ را محکم کنید تا نخ را نگه دارد. نخ های به جای مانده را قیچی کنید. توجه داشته باشید بند انداز برقی را زیاد سفت نبندید چون فنر آن در طول اصلاح آسیب دیده و ممکن است بشکند یا گیر کند.
  3. دستگاه را به پریز برق متصل کرده و آن را با فشردن کلید پاور روشن کنید و به آرامی روی نقاط صورت که موهای زائد دارد قرار دهید.
  4. بعد از حذف موها احتمال دارد صورت کمی خشک گردد؛ از ژل خنک کننده یا لوسیون مرطوب کننده برای رفع این مشکل استفاده کنید.

نکات قبل و بعد از استفاده از بند انداز برقی

توجه داشه باشید بند میزانای برقی در بازار انواع مختلفی داشته و با قیمت گوناگونی هم برای خرید در دسترس قرار دارند. برخی از آن ها از چراغ LED بهره می برند تا فرد هنگام از بین برد موهای زائد، دید بهتری از سطح پوست داشته باشد، برخی دیگر هم این اجازه را به شما می دهند تا درجه و سرعت دستگاه را تغییر دهید و امکانات دیگر که هرچه تعداد آن ها بیشتر باشد، طبیعتا به قیمت نهایی دستگاه هم اضافه خواهد شد. اما به صورت کلی هر دستگاهی که خریداری کردید، یک سری نکات است که باید قبل از استفاده به آن ها توجه داشته باشید.

  • نخ را نه خیلی شل ببندید و نه خیلی سفت چون اگر شل باشد موها را از بین نمی برد و اگر سفت باشد دستگاه را با مشکل روبرو می کند یا نخ مرتبا پاره می گردد.
  • بعد از هر بار استفاده حتما نخ را تعویض کنید تا آلودگی موجود روی آن در دفعات بعدی به پوست آسیب نزند.
  • حتما بعد از استفاده نخ را از دستگاه جدا کنید و نگذارید به مدت طولانی نخ درون آن کشیده شده باشد.
  • حتما قبل از استفاده از پودر استفاده کنید چون صورت خشک شده و کارایی دستگاه به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می کند.
  • هنگام قرار دادن نخ درون سیم های دستگاه، نخ را محکم نکشید چون به فلز باریک آن آسیب می زند.
  • فقط موهایی را با بندانداز برقی اصلاح کنید که خیلی بلند و ضخیم نیستند.

ویژگی های یک بند انداز برقی خوب

یک بندانداز خوب قابلیت های زیادی دارد که می توانید از طریق آن ها، کیفیت بالای محصول را تشخیص دهید. از جمله این قابلیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موتور قدرتمند
  • سر و صدای کم
  • پاره نکردن نخ یا کمتر پاره کردن نخ
  • کیفیت ساخت بالا
  • وزن مناسب
  • برند شناخته شده
  • گارانتی تعویض
  • فنرهای سالم و بدون رنگ رفتگی

نتیجه

به عنوان یک دستگاه از بین برنده موهای زائد صورت، بندانداز برقی می تواند واقعا مفید باشد. البته اگر بخواهید موهای زائد صورت خود را به صورت دائمی از بین ببرید باید از روش های دیگری نظیر لیزر استفاده کنید چون بندانداز اگرچه موها را از ریشه می کند اما به فولیکول آسیب نمی رساند و در نتیجه موها دوباره رشد می کنند. البته این فرایند به لطف ریشه کن شدن موها ممکن است از حالت عادی بیشتر طول بکشد.

معرفی محبوب ترین بند میزانای برقی موجود در خبرنگاران

1. بندانداز برقی جیمی مدل 2891

محبوب ترین بندانداز موجود در خبرنگاران ، بند انداز برقی جیمی مدل 2891 است. محصولی که هم کیفیت ساخت بالایی دارد و هم قیمت آن مناسب است به گونه ای که افراد با بودجه محدود هم توانایی خرید آن را دارند. این محصول علاوه بر صورت امکان اصلاح دست و پا و زیربغل را هم دارد و در نتیجه می توانید از آن به عنوان یک دستگاه چندکاره استفاده کنید. به همراه این محصول یک آداپتور، یک عدد قرقره نخ و دو باتری شارژی هم عرضه می گردد.

2. بندانداز برقی کنورث مدل KW-2021A

محصول بعدی، از برند کنورث بوده و کیفیت بسیار خوبی دارد. اگرچه در مقایسه با مدل نخست به شکل قابل توجهی قیمت پایین تری دارد اما به همان میزان محبوب و پرطرفدار است و به شکل موثری می تواند نیاز شما را رفع کند. موچین های این محصول از استیل ضدزنگ ساخته شده اند و کیفیت بسیار خوبی دارند. همچنین خود محصول هم از چراغ LED بهره می برد تا هنگام اصلاح صورت بتوانید دید خوبی داشته باشید. علاوه بر این ها، پودر مخصوص اصلاح و نخ هم به همراه این محصول عرضه می گردد.

3. بندانداز برقی کیمی مدل KM-2777

بند انداز برقی کیمی KM-2777 محصولی نو برای رفع موهای زائد صورت، دست ها، پاها و بیشتر بخش های بدن است که هم خانم ها و هم آقایان می توانند از آن استفاده کنند. این محصول که از طریق برند معروف کیمی ساخته شده، کیفیتی مثال زدنی دارد و برای مدتی طولانی شما را همراهی خواهد کرد. این محصول به گونه ای عمل می کند که با کندن موهای صورت شما از ریشه، رشد مجدد آن ها را به شکل قابل توجهی به تأخیر می اندازد و باعث می گردد نازک تر از قبل شوند. این محصول به همراه یک نخ مخصوص اصلاح، یک جعبه پودر نرم کننده و ضدعفونی کننده و یک آداپتور عرضه می گردد.

4. بندانداز برقی پرو امگا مدل 1035

بند انداز برقی پرو امگا مدل 1035 یکی از بهترین محصولات موجود در خبرنگاران در دسته مربوطه است و موهای زائد را به خوبی بر می دارد و همچنین باعث می گردد موهای تازه، نرم تر و لطیف تر رشد کنند. با استفاده از این دستگاه شما می توانید موهای زائد سایر نقاط بدن را هم به راحتی از بین ببرید البته به این شرط که خیلی زبر و خشن و با موهای درشت نباشند. به همراه این محصول یک ناخن گیر، گوشه گیر ناخن، دفترچه راهنمای فارسی و موچین هم عرضه می گردد.

5. بندانداز برقی وربنا مدل VR-2022

بند انداز برقی وربنا مدل VR-2022 درون بسته بندی خود به همراه نخ اصلاح، موچین، ناخن گیر و سوهان عرضه می گردد و در عین حال قیمت بسیار مناسبی هم دارد. این محصول از کیفیت ساخت خوبی هم برخوردار است و توانسته نظر مثبت بسکمک از کاربران را هم به خود جلب کند. اگر در پی یک محصول باکیفیت، بادوام، محبوب و پرفروش، زیبا و کارآمد هستید، بند انداز برقی وربنا مدل VR-2022 به شما پیشنهاد می گردد.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه رفع مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: Ask Any Difference, Medical News Today

سوالات رایج درباره بند انداز برقی

آیا بند انداز برقی به پوست آسیب می زند؟

بند انداز برقی آسیب خاصی به پوست وارد نمی کند.

آیا استفاده از بند انداز برقی با درد همراه است؟

استفاده از بند انداز برقی درد بسیار کمتری در مقایسه با بند انداختن به روش سنتی دارد و حتی شاید اصلا دردی را هم در طول رفع موهای زائد بدن احساس نکنید.

آیا بند انداز برقی موها را به صورت دائمی از بین می برد؟

خیر؛ اگرچه به خاطر ریشه کن کردن مو، ممکن است فرایند رشد آن ها طول بکشد، اما به هیچ عنوان به فولیکول مو آسیبی نمی رسد و در نتیجه موها باز هم رشد می کنند.

آیا استفاده از پودر قبل از استفاده از بند انداز برقی ضروری است؟

پودر پوست را خشک می کند و در نتیجه بهتر است از آن استفاده گردد چون دستگاه بند انداز در صورت خشک بودن پوست بهتر عمل می کند.

چرا بند انداز گاهی اوقات گیر می کند؟

احتمالا نخ بند انداز را بسیار سفت بسته اید. پیشنهاد می گردد نخ را کمی شل تر کنید تا دستگاه به راحتی حرکت کند. اما نه آنقدر شل که تأثیری در از بین بردن مو نداشته باشد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 فروردین 1402 بروزرسانی: 26 فروردین 1402 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1750

به "بند انداز برقی چیست؛ مزایا، معایب و روش استفاده از آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بند انداز برقی چیست؛ مزایا، معایب و روش استفاده از آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید