جاذبه های گردشگری برزیل، شهر سائوپائولو

به گزارش بازی های اندروید، تور برزیل یکی از جذاب ترین تورهای مسافرتی می باشد که معمولا به صورت ترکیبی از زیباترین شهرهای برزیل از جمله سائوپائولو ارائه می شود.

جاذبه های گردشگری برزیل، شهر سائوپائولو

از سفر با تور کانادا ارزان لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

سائوپائولو مرکز استانی به همین نام در جنوب شرقی برزیل می باشد که با 11 میلیون جمعیت شهری و 20 میلیون جمعیت حومه، بزرگ ترین شهر برزیل و هفتمین شهر بزرگ جهان می باشد. سائوپائولو به هیجان، هیاهو و جنب و جوش شبانه معروف است و یکی از ثروتمند ترین شهرهای جهان می باشد. این شهر یکی از مکان های محبوب برای زندگی و به همین دلیل یکی از متنوع ترین شهرهای جهان می باشد.

سائوپائولو که به سامپا نیز معروف است، به دلیل محبوبیت شهرهای ریو و سالوادور، آنطور که باید مورد توجه گردشگران قرار نگرفته، اما یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری شهری جهان می باشد. رستوران های بسیار متنوع و با کیفیت، موزه های با ارزش، به همراه فرهنگ شهری مردم، از جذابیت های این شهر می باشد.

سائوپائولو از مراکز مهم فرهنگی، مالی و سیاسی در برزیل و فراسوی آن است و بناها، پارک ها و موزه های مهمی چون یادمان آمریکای لاتین، موزه زبان پرتغالی، موزه هنر سائوپائولو و پارک ایبیراپوئرا را در خود جای داده است. چند عدد از بلندترین ساختمان های برزیل ازجمله میرانته دواله، ایتالیا، آلتینو آرانتس، و برج شمالی آنسکوم در سائو پائولو قرار دارند.

نام این شهر به افتخار پل مقدس نام گذاری شده و شعار شهر نیز به زبان لاتین Non dvcor, dvco است که به معنی مرا راه نمی برند، رهبری در دست من است می باشد. سائو پائولو آب وهوایی مرطوب و نیمه گرراستای دارد. این شهر به خاطر هوای متغیر خود Cidade da Garoa (شهر نم نم باران) نامیده شده و به خاطر غذاهای ویژه، معماری، ناوگان بزرگ بالگردها، و ازدحام ترافیکی اش مشهور است.

تاریخ

سائوپائولو در 25 ژانویه 1554 توسط دو مبلغ عضو فرقه مذهبی یسوعی بنیاد شد. پایین بودن بهره وری مزارع شکر محلی باعث شد تا این سکونتگاه مدتی طولانی در حالت انزوا باقی بماند. در سده هفدهم کشاورزان منطقه اقدام به کشت گندم به منظور صادرات کردند. در سال 1711 به سائوپائولو رسماً عنوان شهر اعطا شد.

در تاریخ 7 سپتامبر 1822 اعلام استقلال برزیل از پرتغال در سائوپائولو انجام شد. در قرن نوزدهم این شهر شاهد شکوفایی و رونق مالی بود، که علت عمده آن رواج صادرات قهوه بود. پس از لغو برده داری در سال 1888، کشتزارهای قهوه این شهر امواج زیادی از مهاجران از ایتالیا، پرتغال، اسپانیا، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی را به خود جلب کرد و از سوی دیگر بسیاری از بردگان سابق نیز برای پیدا کردن کار جذب این شهر شدند. در سال 1897 ایتالیایی ها بیش از نیمی از جمعیت این شهر را تشکیل می دادند.

در آغاز سده بیستم، قیمت قهوه به شدت سقوط کرد و در نتیجه کارآفرینان محلی سرمایه های خود را به سوی توسعه صنعتی این شهر سوق دادند. صنعتی شدن این شهر به نوبه خود نیروهای جدیدی از مهاجران کشورهای دوردست از جمله ایتالیایی ها، ژاپنی ها، و اهالی سوریه و لبنان را به این شهر کشاند. این شهر میزبان افتتاحیه جام جهانی فوتبال در سال 2014 بوده است. در این قسمت قصد داریم به معرفی مهمترین جاذبه های گردشگری سائوپائولو بپردازیم.

خیابان پائولیستا

خیابان پائولیستا یکی از محبوب ترین کارت پستال ها و مظهر غرور مردم سائوپائولو می باشد. پائولیستا یکی از بزرگ ترین مراکز تجاری و فرهنگی شهر می باشد. تضاد موجود در معماری و منظر آن، نمایانگر قرار دریافت این خیابان در بین بخش های قدیمی و جدید شهر، می باشد. این خیابان به همراه محله های اطرافش نظیر روآ آگوستا، آلامدا سانتوس و روآ اسکار فریر، گالری ها، فروشگاه ها، تئاترها، سالن های سینما، هتل ها، رستوران ها، کافی شاپ ها، کتاب فروشی های جذاب و زیادی را در خود جای داده است.

مرکز تاریخی سائوپائولو

مرکز تاریخی سائوپائولو دوران زوال خود را سپری می نماید، اما به تدریج با پروژه ها و سرمایه گذاری هایی که صورت گرفته، رو به بهبود است. با وجود مسائل زیاد، به دلیل ارزش تاریخی و فرهنگی که دارد، بازدید از آن را به شما توصیه می کنیم. در این منطقه می توانید از ساختمان ها و جاذبه هایی از دوران با شکوه تاریخ سائوپائولو، محله های تجاری به شدت شلوغ و سالن های تئاتر و فعالیت های فرهنگی بازدید کنید. اهالی سائوپائولو مرکز تاریخی شهر را جنگل بتونی خاکستری و زشت توصیف می نمایند، با این وجود این منطقه به دلیل اصالت و شخصیت فرهنگی اش، الهام بخش هنرمندان و عکاسان زیادی بوده است.

محله Liberdade

لیبرداد در زبان پرتقالی به معنای آزادی و اسم محله ای در شهر سائوپائولو می باشد که بزرگ ترین جامعه ژاپنی ها در خارج از ژاپن در آنجا زندگی و تجارت می نمایند. این محله از دهه 50 شکل گرفته است. علاوه بر ژاپنی ها، چینی ها و کره ای ها نیز در این محله زندگی می نمایند. در ورودی این خیابان یک دروازه قرمز رنگ به ارتفاع 9 متر نصب شده است که نماد ورودیه معابد شینتو می باشد. بسیاری از فروشگاه ها، رستوران ها و سوغاتی های جنوب شرق آسیا را می توانید در این محله ببینید.

موزه ها و مراکز فرهنگی سائوپائولو

سائوپائولو به عنوان مرکز هنری برزیل، از موزه ها و مراکز فرهنگی زیادی برخوردار است. دو موزه را هرگز از دست ندهید، موزه Ipiranga و یادبود آمریکای لاتین. این دو موزه به لحاظ اندازه، معماری و اهمیت تاریخی، منحصربفرد می باشند.

کسانی که به هنر علاقه مند هستند می توانند از موزه هنر سائوپائولو، Pinacoteca do Estado، مؤسسه Tomio Ohtake، موزه هنر مدرن و موزه هنر معاصر بازدید نمایند.

حاشیه رودخانه پینهیروس

رودخانه پینهیروس در راستای شمالی- جنوبی از غرب سائوپائولو می گذرد و ساحلش یکی از زیباترین و جذاب ترین نواحی شهر می باشد. ساحل شرقی پر از آسمان خراش هایی است که به مراکز تجاری بروکلین نوو و ویلا المپیا شکل داده است. بزرگ ترین راستا دوچرخه سواری شهر در این ساحل واقع شده است. این منطقه جنب و جوش و هیاهوی شبانه خاصی دارد.

ساحل غربی، دانشگاه سائوپائولو را در خود جای داده است و جلوه گره تضاد طبقاتی این شهر می باشد. آپارتمان ها و خانه های ویلایی لوکس در کنار زاقه ها و خانه های قشر فقیر جامعه ساخته شده اند.

پل کابلی Octavio Frias de Oliveira از وسط رودخانه می گذرد. این پل عظیم که در سال 2008 ساخته شده است، 138 متر طول دارد و مارجینال پینهیروس را به خیابان روبرتو مارینهو متصل می نماید. شکل این پل بسیار عجیب است و شبیه X می باشد. عرض پایه آن 76 متر و عرض نوک آن 35 متر می باشد.

این تنها پل جهان است که دو راستا منحنی با یک ستون بتونی دارد. دو راستا منحنی یکی در ارتفاع 12 متری و دیگری در ارتفاع 24 متری واقع شده است و طول آنها حدود 900 متر است. در خاتمه دسامبر کابل های پل نورپردازی شده، و شبیه درخت کریسمس می شوند. این پل در مناسبت های خاص دیگری نیز نورپردازی می گردد.

پارک های سائوپائولو

سائوپائولو به داشتن چشم انداز خاکستری و بتونی و کمبود فضای سبز معروف است، با این وجود جنگل های بارانی آتلانتیک بخش بزرگی از شهر را به خود اختصاص داده است. این نواحی سبز که به دلیل توسعه شهری در معرض تخریب بودند، به منظور حفاظت، به پارک های عمومی تبدیل شده اند.

پارک های شهر سائوپائولو به سه گروه تقسیم می شوند:

پارک های تفریحی: در این پارکها تسهیلات و امکانات تفریحی، ورزشی و فرهنگی زیادی ایجاد شده، اما از پوشش درختی و گیاهی خوبی برخوردار نیستند. پارک Ibiraouera معروف ترین پارک تفریحی شهر می باشد که موزه های متنوع، یادمان ها و فعالیت های فرهنگی مختلفی را در خود جای داده است.

پارک های اکوتوریستی: بیشتر این پارک ها توسط جنگل های بارانی آتلانتیک و دیگر اکوسیستم های طبیعی پوشیده شده اند و امکانات تفریحی محدودی در آنها ایجاد شده است و بیشتر برای آنهایی که به دنبال ماجراجویی و طبیعت بکر هستند، مناسب می باشد. از مهمترین این پارک ها می توان به پارک های Cantareira، APA Capivari-Monos و Jaragua اشاره نمود.

پارک های ترکیبی: این پارک ها ترکیبی از دو گروه قبلی می باشند، یعنی هم تسهیلات تفریحی و هم اکوسیستم های طبیعی بکر دارند. اگر دوست دارید مناظر زیبای طبیعی را به همراه مردم دیگر ببینید و به جای فعالیت های ماجراجویانه، تفریح و استراحت بیشتری داشته باشید، حتماً به پارک های Carmo، Tiete و Horto Floresalبروید.

کلیسای جامع سائوپائولو

کلیسای جامع See Metropolitan یک کلیسای رومن کاتولیک می باشد که ساخت آن در سال 1913 آغاز و 4 دهه بعد به خاتمه رسید. سبک معماری این کلیسا نئو گوتیک و گنبد آن به سبک رنسانس می باشد. کلیسای جامع متروپولیتن بزرگ ترین کلیسای سائوپائولو می باشد و در لیست بزرگ ترین کلیساهای نئوگوتیک جهان رتبه چهارم را دارد. این کلیسا در سال های 2000 و 2002 کاملاً مرمت و بازسازی شد.

کلیسای جامع سائوپائولو 111 متر طول و 46 متر عرض دارد. ارتفاع دو برج آن 92 متر می باشد و گنجایش 8000 نفر را دارد. بیش از 800 تن مرمر کمیاب در ساخت آن به کار رفته است. این کلیسا با طرح هایی از شاخه های بوته قهوه، آناناس و حیوانات بومی برزیل از جمله آرمادیلو تزئین شده است. ارگ عظیمی نیز در این کلیسا واقع شده است که در سال 1954 توسط شرکت ایتالیایی Balbiani & Rossi ساخته شده است.

چشم اندازه های پانوراما در سائوپائولو

سائوپائولو از بالا چشم انداز بسیار زیبایی دارد، در نتیجه برای دیدن زیبایی های این شهر بزرگ، خصوصاً در هنگام غروب به یکی از سکوهای مشاهده پانورامیک شهر بروید.

برج Banespa: این برج که به Altino Arantes نیز معروف است، سکوی مشاهده پانورامیک آن در طبقه 34 و در ارتفاع 160 متری واقع شده است. بانسپا دهه های زیادی بلند ترین برج شهر بود. یک موزه کوچک در بالای ساختمان وجود دارد. بازدید از برج احتیاج به ارائه پاسپورت دارد.

رستوران Skye در هتل Unique: بر روی بام هتل Unique، رستوران Skye با غذاهایی تلفیقی که توسط سرآشپز معروف امانوئل باسولیل، پخته می گردد، از میهمانان پذیرایی می نماید. این رستوران در هنگام شب چشم انداز خوبی به پارک Ibirapuera دارد و ورودیه آن رایگان است.

کلوپ Jockey: این کلوپ غذاها و نوشیدنی های متنوعی ارائه می دهد و چشم انداز بسیار خوبی، خصوصاً هنگام غروب، به رودخانه پینهیروس و ساختمان های اطراف آن دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 139

به "جاذبه های گردشگری برزیل، شهر سائوپائولو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری برزیل، شهر سائوپائولو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید