راه اندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی گردشگری

به گزارش بازی های اندروید، مدیرکل دفتر آموزش وزارت میراث فرهنگی گفت: با راه اندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی گردشگری امکان برگزاری همه دوره های کوتاه مدت و تخصصی گردشگری برای هموطنان سراسر کشور فراهم شد.

راه اندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی گردشگری

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات برای تحصیل در انگلیس چه باید کرد هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، زاهد شفیعی درباره راه اندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی گردشگری گفت: با توجه به تاکید وزیر میراث فرهنگی مبنی بر تمرکز بر آموزش های مجازی در شرایط حاصل از شیوع ویروس کرونا، راه اندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی در دستور کار معاونت متبوع نهاده شد تا به واسطه آن بستری مجازی و مطمئن برای همه فراگیران از سراسر کشور و نیز اساتید و موسسات آموزشی گردشگری فراهم گردد.

وی اضافه کرد: هم اکنون دوره های کوتاه مدت گردشگری از جمله راهنمایان تور فرهنگی، طبیعت گردی، زمین و گردشگری و مدیریت فنی بند ب به صورت مجازی برای هموطنان سراسر کشور مهیا شده است.

شفیعی با بیان اینکه آموزش مقوله ای تعطیل نشدنی، مستمر وپویاست و ضرورت دارد در تمامی شرایط حفظ و برقرارباشد، اضافه کرد: آموزش گردشگری از این امر مستثنی نیست و نیروی انسانی شاغل در این صنعت احتیاجمند به همگام سازی وبازنگری مهارت ها و آموخته های خود حتی در شرایط غیر عادی وحادی مانند شیوع کروناست.

وی ادامه داد: استفاده از فرصت ها و امکانات ارتباطی از راه دور همیشه مدیران بخش گردشگری را به استفاده از فناوری های نو ترغیب نموده است، لیکن به دنبال شیوع ویروس کرونا و ضرورت پرهیز از اجتماع مخاطبان در فضا های بسته و محدود و نیز التزام به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، تسریع در بهره گیری از آموزش های مجازی را تشدید نموده است همچنین انگیزه و اهداف دیگری نظیر ضرورت توزیع امکانات و فرصت های علمی و نیز رعایت توازن و عدالت آموزشی برای تمامی مناطق برخوردار وکمتر برخوردار کشور را مضاعف نموده است.

وی تاکید نمود: در این راستا در دفتر مطالعات آموزش گردشگری کوشش شد تا بحران موجود به فرصتی برای توسعه آموزش گردشگری تبدیل گردد و با استفاده مغتنم از فرصت به دست آمده، فرایند آموزش گردشگری را توسعه یابد و در ایامی که فعالین گردشگری به علت مسائل پیش آمده و منع سفر عملا امکانی برای فعالیت گسترده نداشتند، چارچوبی قابل قبول وراهگشا برای آموزش علاقه مندان صنعت گردشگری از یک سو و فعالین این صنعت از سوی دیگر فراهم آید.

مدیر کل آموزش و مطالعات گردشگری اعلام نمود: بر این اساس برنامه ریزی لازم به عمل آمد تا دوره های آموزشی کوتاه مدت گردشگری به صورت مجازی و در قالب یک پلتفرم واحد برگزار گردد ودر کنار ادامه امر راهبردی آموزش، نظارت کامل و جامعی بر فرایند آموزش در موسسات آموزش گردشگری تحت پوشش انجام گیرد.

شفیعی با اشاره به اینکه پس از برنامه ریزی های به عمل آمده و هماهنگی های گسترده، پلتفرم واحد آموزشی در اواخر اردیبهشت امسال راه اندازی و به جامعه گردشگری کشور معرفی گردید، گفت: خوشبختانه بستر یاد شده در اولین ماه فعالیت موفقیت قابل توجهی را کسب کرد و در انتها هفتۀ اول تیر ماه در حالی که تنها کمی بیش از یک ماه از فعالیت سامانه می گذرد، 94 کلاس آموزش مجازی (دوره های کوتاه مدت گردشگری و توانمندسازی) در 22 استان و توسط 36 موسسۀ آموزشی برگزار شده است.

مدیر کل آموزش گردشگری اعلام نمود: برگزاری این دوره ها در استان های کمتر برخوردار نظیر ایلام، خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان در اولین ماه راه اندازی سامانه، نشانگر احتیاج و علاقه موجود جهت آموزش گردشگری در اقصی نقاط کشور از یک سو وموفقیت دفتر مطالعات آموزش در همراه کردن همه فعالین گردشگری از سوی دیگر است.

وی اضافه کرد: در نهایت و با توجه به اینکه رعایت اصل عدالت آموزشی و به اشتراک گذاری امکانات وفرصت های آموزش گردشگری در سرتاسر کشور از جمله سیاست های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شمار می آید، لذا بهره گیری از امکاناتی که این سامانه در اختیار وزارتخانۀ متبوع قرار داده شرایط دسترسی علاقه مندان صنعت گردشگری به آخرین اطلاعات در زمینۀ گردشگری را فراهم آورده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 617

به "راه اندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید