ویژگی های جدید iOS 15 قبل از WWDC 2021 لو رفت

به گزارش بازی های اندروید، همان گونه که می دانید اپل می خواهد تا کنفرانس توسعه دهندگان WWDC 2021 را در تاریخ 7 ژوئن (17 خرداد)، در ساعت 21:30 به وقت ایران و به صورت آنلاین برگزار کند. انتظار داریم که در زمان برگزاری این کنفرانس اپل از ویژگی های جدید سیستم عامل iOS 15 که نسخه نهایی آن در ماه سپتامبر (شهریور) منتشر می گردد، رونمایی کند.

ویژگی های جدید iOS 15 قبل از WWDC 2021 لو رفت

با وجود اینکه هنوز چند روزی تا برگزاری این رویداد باقی مانده است، اما شخصی به نام Connor Jewiss اطلاعاتی را درباره ویژگی های جدید سیستم عامل iOS 15 در شبکه اجتماعی توییتر به اشتراک گذاشته است.

البته در همین ابتدا باید بگوییم که نمی توان صحت اطلاعات مطرح شده توسط این شخص را تأیید کرد و این احتمال وجود دارد که این اطلاعات افشا شده نادرست باشند، زیرا این شخص سابقه ای را در افشا کردن اطلاعات این چنینی ندارد.

با در نظر دریافت این موضوع، باید گفت که این شخص گفته است که iOS 15 دارای تغییراتی در قابلیت Dark Mode، اپ Messages و قابلیت مربوط به آنالیز رژیم غذایی در اپ Health است. البته این شخص همچنین گفته است که اپل در این نسخه از سیستم عامل iOS تغییراتی را هم در صفحه قفل آیفون و تنظیمات مربوط به نمایش نوتیفیکیشن ها ایجاد نموده است.

در ماه گذشته تحلیلگر نشریه بلومبرگ، Mark Gurman، گفته بود که اپل می خواهد تا روشی که کاربران با استفاده از آن با نوتیفیکیشن ها تعامل دارند را بهبود دهد و صفحه قفل آیفون را هم به روزرسانی کند. Gurman همچنین گفته بود که اپل در حال کار کردن بر روی اپ Messages است و می خواهد این اپ را بیشتر شبیه به یک شبکه اجتماعی مانند واتساپ کند.

Gurman همچنین با منتشر کردن توییتی در شبکه اجتماعی توییتر عنوان نموده است که به روزرسانی اتفاق افتاده در بنر ها در زمان نمایش نوتیفیکیشن ها را از قلم نیاندازید. همچنین انتظار می رود که یک منوی جدید به صفحه قفل آیفون و مرکز کنترل (Control Center) اضافه گردد که به کاربران اجازه می دهد تا شرایط کنونی خود را از میان حالت هایی مانند رانندگی، کار، خواب یا دیگر حالت ها انتخاب نمایند.

وجود این قابلیت به کاربران اجازه می دهد که با توجه به نوع شرایط انتخاب شده، بتوانند تغییراتی را سیستم نوتیفیکیشن ها ایجاد نمایند. به عنوان نمونه کاربر می تواند تعیین کند که در یک شرایط خاص صدای ناشی از دریافت نوتیفیکیشن را دریافت کند یا خیر.

همچنین کاربران می توانند در شرایط های خاصی از گوشی خود بخواهند که جواب هایی را به صورت اتوماتیک برای نوتیفیکشن های دریافتی ارسال کند. اکنون کاربران می توانند تنها از قابلیت پاسخ دادن اتوماتیک به نوتیفیشکن ها در زمان رانندگی استفاده نمایند.

با وجود اینکه Jewiss فرد شناخته شده ای در زمینه افشای اطلاعات نیست، اما باید بگوییم که بعضی از اطلاعات افشا شده توسط این شخص تا به امروز توسط Gurman که تحلیلگر نشریه بلومبرگ است و سابقه خوبی را در زمنیه افشای اطلاعات درباره اپل دارد، هم منتشر شده اند. البته این احتمال هم وجود دارد که Jewiss تنها شایعه های از قبل منتشر شده درباره iOS 15 را در توییت خود منتشر نموده باشد.

کمتر از دو هفته تا زمان برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان WWDC 2021 در 7 ژوئن (17 خرداد) باقی مانده است. بدون شک با رسیدن تاریخ برگزاری کنفرانس به شکل بهتری با تغییرات اتفاق افتاده در iOS 15 آشنا خواهیم شد.

با وجود اینکه تمامی آیفون هایی که دارای سیستم عامل iOS 13 بودند سیستم عامل iOS 14 را هم دریافت کردند، اما شایعه های منتشر شده نشان می دهند که iOS 15 را دیگر نمی توان بر روی آیفون 6s و آیفون 6s پلاس نصب کرد.

انجام این کار توسط اپل منطقی به نظر می رسد زیرا این دو آیفون دارای تراشه 16 نانومتری A9 هستند که در مقایسه با تراشه 5 نانومتری A15 Bionic استفاده شده در آیفون های 13، بسیار قدیمی تر است. اگر شایعه های منتشر شده درباره این موضوع درست باشند، انتظار می رود که آیفون 7 و آیفون 7 پلاس و مدل های جدیدتر از این آیفون ها بتوانند که سیستم عامل iOS 15 را دریافت نمایند.

همان گونه که می دانید آیفون های سال جاری اپل مانند آیفون 13 مینی، آیفون 13، آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس هم با سیستم عامل iOS 15 به بازار عرضه شوند.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1193

به "ویژگی های جدید iOS 15 قبل از WWDC 2021 لو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های جدید iOS 15 قبل از WWDC 2021 لو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید