پوشش شبکه تلفن همراه روی ماه

به گزارش بازی های اندروید، ایجاد شبکه روی ماه چالش های بیشتری نسبت به همین کار روی زمین دارد، اما نوکیا می گوید، تجهیزاتی که در اختیار دارد طوری طراحی شده که هم در شرایط سخت پرتاب به فضا از خود مقاومت نشان می دهند و هم در فضای خارج از جو قابل استفاده هستند.

پوشش شبکه تلفن همراه روی ماه

ناسا برای ساخت اولین شبکه تلفن همراه روی کره ماه شرکت نوکیا را انتخاب نموده است. این سازمان فضایی هفته گذشته گفت 14 شرکت را برای توسعه فناوری انتخاب نموده تا امکان انجام مأموریت های فضایی کره ما تا انتها دهه جاری فراهم گردد.

بودجه ای بیش از 370 میلیون به تعدادی از شرکت ها اختصاص داده شده که در این میان نوکیا آمریکا 14.1 میلیون دلار گرفته است. این شبکه امکان انتقال داده ها، از جمله فرمان های اجرایی و کنترلی، جابه جایی روبات های ماه از راه دور، و دریافت تصاویر ویدیویی کیفیت بالا را فراهم خواهد نمود.

به گفته نوکیا، به وسیله این شبکه بی سیم، فضانوردان به صورت صوتی و تصویری در تماس خواهند بود و به مبادله داده های بیومتریک می پردازند.

ایجاد شبکه روی ماه چالش های بیشتری نسبت به همین کار روی زمین دارد، اما نوکیا می گوید، تجهیزاتی که در اختیار دارد طوری طراحی شده که هم در شرایط سخت پرتاب به فضا از خود مقاومت نشان می دهند و هم در فضای خارج از جو قابل استفاده هستند.

به گفته مارکوس ولدون، رئیس بخش فناوری نوکیا: ما با استفاده از تجربه غنی و پیروز خود در فناوری فضایی، از پیشگامی در ارتباطات ماهواره ای گرفته تا کشف پرتو ریزموج کیهانی حاصل از بیگ بنگ (انفجار بزرگ)، حالا به ساخت اولین شبکه ارتباطی روی کره ماه می پردازیم.

این بیانیه می افزاید: شبکه های ارتباطی مطمئن، پایدار و پرظرفیت کلید اصلی حفظ حضور انسان در سطح کره ماه خواهد بود.

بر اساس این طرح، در سال 2021 و 2023 پرواز های آزمایشی انجام خواهد شد و پس از آن فضانواردان در سال 2024 به مأموریت فضایی خواهند رفت. ناسا پس از احداث پایگاه انسانی روی کره ماه، میخواهد از آن برای انجام تحقیقات و اکتشافات روی کره مریخ استفاده کند.

به گفته جیم برایدنستاین، مدیر اداری ناسا: ما برای اکتشافات علمی، مزایای مالی، و تشویق نسل جدیدی از کاوشگران، داریم به ماه برمی گردیم و همزمان با ساخت یک شرایط پایدار برای حضور در ماه، برای اولین حضور انسان روی کره مریخ دور خیز می کنیم.

اولین بار نیست که ناسا اقدام به راه اندازی شبکه موبایل روی کره ماه می نماید.

نوکیا و ودافون در سال 2018 با همکاری ناسا دکل های بسیار سبک موبایل را آزمایش و به وسیله فضاپیمای اسپیس اکس فالکون 9 به فضا پرتاب کردند، ولی این طرح هیچ وقت به انتها نرسید.

منبع: فرادید
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 798

به "پوشش شبکه تلفن همراه روی ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوشش شبکه تلفن همراه روی ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید